کودک دو زبانه چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

یکی از دغدغه های مهم مادران و پدران، آموزش زبان به طور صحیح به فرزندانشان است. امروز در این مطلب قصد داریم تا در خصوص آموزش دو زبان به کودک صحبت کنیم و ببینیم که این موضوع چه تاثیرات مثبت و منفی بر فرزند شما می گذارد؟

آیا آموزش دو زبان به طور همزمان برای کودک سودمند خواهد بود؟ ما را در ادامه ی این مطلب دنبال کنید.

کودک با آموزش دو زبان گیج می شود؟

اصولا کودکان که زیر ۳ سال هستند، آمده ی دریافت و یادگیری زبان دوم هستند و توانایی بالا و خاصی در یادگیری زبان دوم دارند. با این موضوع، بحث را شروع کردیم تا بدانید که ترس و هراسی که آموزش زبان به کودکان، در شما والدین عزیز وجود دارد، صرفا به علت عدم تجربه ی کافی و دانش تخصصی در این زمینه است.

کودکان به صورت کلی تا زمانی که زیر سن سه سال هستند، بیشترین توانایی یادگیری زبان را دارند. اگر از سن بیان شده آموزش شروع شود، کودک بدون هیچ مشکلی می تواند بین دو زبان جا به جا شود و از هر دو زبان به طور یکسان استفاده کند.

حال سوال اصلی والدین این است که کودک به علت آموزش دو زبان گیج نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نوزادان پس از ۶ ماهگی می توانند به راحتی تفاوت بین دو زبانی که می شنوند را دریابند. برای مثال نوزادانی که شش ماهگی را می گذارنند می توانند به راحتی تفاوت های زبانی میان کسی که به عربی صحبت می کند، با کسی که به انگلیسی صحبت می کند را دریابند. به همین علت کودک در شناسایی زبان های متفاوت، دچار مشکل نخواهد شد و کاملا با این موضوع بدون هیچگونه گیج شدن و درگیری وقف پیدا می کند.

مزایای دو زبانه بودن کودک چیست؟

فواید دو زبانه کردن نوزاد، محدود به موارد زیر نمی شود وموارد بسیار بیشتری وجود دارد. اما ما در ادامه به برخی از اصلی ترین فواید آن می پردازیم.

💡 توانایی ارتباط با جامعه ای بزرگتر نسبت به کودک یک زبانه

💡 ایجاد فرصت شغلی و تحصیلی بیشتر

💡 افزایش خلاقیت و هوش کودک

💡 کاهش علائم و بیماری ها در سنین بالا و پیری(مانند آزایمر)

💡 افزایش انعطاف ذهن در یادگیری و تربیت فرهنگی

و….

با این تفاسیر مضرات دو زبانه کردن کودکان بسیار اندک و کم اهمیت خواهد بود، اگر شما بتوانید با دانش کافی به آموزش زبان دوم به فرزند خود بپردازید.

تربیت کودک دو زبانه نیاز به آگاهی و مطالعات تخصصی دارد و می توانید با دنبال کردن مطالب سرای عالی ترجمه در آینده، از سبک های مختلف تربیت فرزندان دو یا چند زبانه آگاه شوید.

کلام آخر

با توجه به اینکه هر مرحله از تربیت فرزندان دارای چالش های ویژه ی خود خواهد بود، در بحث زبان هم چالش هایی برای والدین وجود دارد که با دانش کافی می توانند این چالش ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و کودکی شاد و موفق تربیت کنند.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت کلی نگاهی به کودک دو زبانه داشته باشیم و از مهارت و مزایای داشتن کودک دو زبانه صحبت کنیم. در مطالب آینده به موضوعات تخصصی تری در این زمینه می پردازیم. شما چه تجربیاتی در خصوص آموزش زبان به کودک دارید؟


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.