آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از اصلی ترین لوازم برقی موجود در خانه است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. اما این وسیله ممکن است در طی مدت زمان، دچار ایراداتی شود که بهتر است در سریعترین زمان ممکن نسبت به برطرف نمودن آنها اقدام نمود. گاهی اوقات ایراداتی که در ماشین لباسشویی پیش می آید، مربوط به اشکال در برنامه های آن و تداخل آنهاست که در این شرایط با ریست کردن ماشین لباسشویی می توان این ایرادات را برطرف نمود.

همانطور که گفته شد، با ریست کردن لباسشویی میتوان بسیاری از مشکلات به وجود آمده را حل کرد. امروزه این کار را میتوان با استفاده از دکمه مخصوص ریست که برروی نمایشگر دیجیتالی لباسشویی وجود دارد انجام داد و گاهی نیز ریست، خصوصا در ماشین لباسشویی های قدیمی تر، به صورت دستی صورت می‌گیرد. در این مقاله آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی برندهای مختلف را به شما به طور کامل آموزش خواهیم داد تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید مشکلات دستگاه لباسشویی خود را برطرف نمایید اگر مشکل شما با ریست کردن ماشین لباسشویی برطرف نشد، حتما با متخصصین و تکنسین های مربوطه تماس گرفته و از انها برای برطرف نمودن ایراد و مشکل کمک بخواهید.

نحو ریست کردن لباسشویی

امروزه لباس شویی هایی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند که هریک نحوه عملکر متفاوتی دارند، بر هیمن اساس نحوه ریست کردن آنها هم متفاوت است. معروف ترین برندهای لباسشویی در کشور ما عبارت اند از: ال جی، سامسونگ، بوش، اسنوا، دوو و … . در ادامه به بررسی نحوه ریست کردن لباسشویی برندهای مختلف خواهیم پرداخت.

لباسشویی ال جی

 در ابتدا دکمه power را فشار داده و لباسشویی را خاموش نمایید. سپس ۵ دقیقه صبر کنید و بعد دکمه start را ۵ ثانیه نگه دارید. در آخر دکمه روشن کردن لباسشویی را فشار دهید و یک برنامه شستشو انتخاب نمایید.

لباسشویی سامسونگ

 در ابتدا لباسشویی را خاموش کنید و اتصال برق را به لباسشویی قطع نمایید ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس لباسشویی را به برق وصل کرده و دکمه روشن شدن را فشار دهید. در آخر یک برنامه شستشو غیر از برنامه SPIN انتخاب کنید و مجددا لباسشویی را راه اندازی کنید.

لباسشویی بوش

برای ریست کردن این برند باید دو شاخه لباسشویی را از برق بکشید و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس دکمه start را ۵ ثانیه نگه دارید. درآخر دستگاه را دوباره روشن نمایید و یک برنامه لباسشویی را انتخاب نمایید.

لباسشویی اسنوا

برای این برند باید دستگاه را از برق جدا کنید. پس از چند دقیقه مجددا آن را به برق متصل کنید و برنامه جدیدی انتخاب کنید و یا میتوانید دکمه start را پنج ثانیه نگه دارید و لباسشویی را روشن کنید.

لباسشویی دوو

در ابتدا به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه اتصال برق را قطع کنید. در صورتی که لباسشویی شما از دستگیره کنترل برخوردار است، توجه کنید بر روی حالت final spin یا dry نباشد، اما در صورتی که دارای دکمه های کنترل است، میتوانید برروی هر حالتی به جز spin بگذارید. درآخر می توانید دستگاه را مجددا به برق وصل کرده و دکمه start را فشار دهید.

لباسشویی آبسال

برای ریست لباسشویی آبسال نیاز است دکمه ریست روی پنل دستگاه را نگه داشته و ولوم خشک کن را روی صفر و ولوم برنامه را روی Quick قرار دهید. پس از آن به کمک دکمه طوسی رنگ، تک شیر یا دو شیر بودن دستگاه را مشخص کنید. در پایان دکمه Start را به مدت سه ثانیه نگه دارید. با انجام این کار هر سه چراغ روشن خواهند شد و دستگاه ریست خواهد شد.

ماشین‌های لباسشویی بدون دکمه ریست

ماشینهای لباسشویی قدیمی که دارای دکمه ریست نیستند را بایستی به صورت دستی ریست کنید. برای اینکار در ابتدا بایستی برق دستگاه را برای مدت زمان مشخصی که در دفترچه راهنما قید شده، خاموش نمایید که بسته به نوع و مدل ماشین، به طور معمول بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه می باشد.

در صورتی که ماشین لباسشویی دارای کنترل است، اطمینان حاصل کنید که روی final spin  قرار نداشته باشد .آنگاه حالتی را به جز spin یا خشک کن انتخاب نموده و مطمئن شوید که شیر آب باز است که بتواند آبگیری کند . در آخر لباسشویی را به برق وصل کرده و دکمه استارت را بزنید  و بعد از انجام فرآیند دستگاه را روشن کنید. در بعضی از دستگاه‌ها نیاز است ۶ بار درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید تا موتور لباسشویی ریست شود.

چه مواردی سبب بروز مشکل در لباسشویی می شوند که با ریست شدن قابل حل هستند؟

مشکلات زیادی در ماشین لباسشویی ممکن است رخ دهند که نیاز باشد جهت رفع آنها لباسشویی را ریست کنید. در این شرایط بهتر است شما با راهنمای جامع لوازم خانگی آشنا باشید تا بتوانید در هر شرایطی بهترین کار را انجام دهید.

اما به طور کلی مواردی که با ریست کردن قابل حل هستند عبارتند از:

  • نوسان و قطعی برق و نیز ورود ولتاژ زیاد به طور یکباره
  • شروع نشدن و یا کار نکردن سیکل
  • عدم آبگیری صحیح دستگاه
  • نرفتن به سیکل بعدی لباسشویی
  • متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار
  • مشاهده پیغام خطا و یا ارور بر روی نمایشگر لباسشویی

در صورتی که دکمه ریست لباسشویی کار نکرد باید چه کاری انجام دهیم؟

در بعضی از موارد پس از ریست ماشین لباسشویی اتفاقی نمی‌افتد. ممکن است دستگاه شما دچار یک مشکل فنی شده باشد و یا اینکه ممکن است قطعه‌ای از آن معیوب شده باشد. در این بین از رایج‌ترین مشکلات می‌توان به خراب شدن سوئیچ درب لباسشویی و یا تایمر اشاره نمود که ممکن است نیاز به تعویض هر یک از اینها باشد. در چنین مواقعی در صورتی که دانش فنی در زمینه تعمیرات لباسشویی ندارید بهتر است از یک تکنسین متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

سخن آخر

در این نوشتار به آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی پرداختیم. بیان کردیم که ماشینهای لباسشویی اغلب به دو صورت قابل ریست شدن هستند. در روش اول تنها با زدن دکمه ریست خواهد شد. در صورت نبودن دکمه بایستی به صورت دستی این کار را انجام داد. روش ریست کردن در برندهای مختلف لباسشویی متفاوت است. نحوه ریست کردن چند برند معروف در مطالب بالا گفته شد.



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.