چگونه در یادگیری زبان پیشرفت کنیم

217950_2014112716393328487400

قبل از اینکه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید چرا من می‌خواهم زبان انگلیسی را بخوانم؟ یادگیری زبان انگلیسی میل شخصی خودم است یا به اصرار شخص دیگری می‌خواهم زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟ برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی ممکن است فقط برای پیشرفت در چهار مهارت Writing, Reading, Speaking, Listening باشد، اما بهترین راه برای آمادگی آزمون  IEITS یادگیری انگلیسی عمومی به بهترین روش و در سریع‌ترین زمان ممکن است که متاسفانه اغلب کاندیداهای امتحان IEITS این نکته مهم را فراموش می‌کنند و به یادگیری استراتژی‌های چهار مهارت  Writing, Reading, Speaking, Listening می‌پردازند، غافل از اینکه یادگیری این استراتژی فقط چند هفته طول می‌کشد درصورتی ‌که برای یادگیری زبان (General English) ماه‌ها باید زمان گذاشت که مؤسسه MIE™ با برخوردار بودن از تجربه بالا و به کارگیری روش‌های نوین و به روز در یادگیری زبان انگلیسی و برگزاری کلاس‌های ترمیک و خصوصی زبان انگلیسی با معلمینی که دارای IELTS  با نمره بالای۸هستند به کسب افتخارات بسیاری نائل شده است.

دوره‌های ترمیک و خصوصی آموزش زبان انگلیسی مؤسسه MIE™ به گونه ای طراحی شده است که به مسئله زمان در این دوره‌ها چه خصوصی و چه ترمیک توجه بسیاری کرده است و به صورت فوق فشرده طراحی شده و به هر دو مورد یادگیری انگلیسی عمومی و استراتژی‌های مربوط به هر چهار مهارت Writing, Reading, Speaking, Listening می‌پردازد و زبان آموز را از وابستگی کامل به معلمین به حداکثر بی‌نیازی سوق می‌دهد.

البته بهره‌گیری از مجموعه کتاب‌هایی که در دانشگاه‌هایی چون میشیگان، کمبریج و… به عنوان مرجع استفاده می‌شود بسیار مؤثر است.

چگونه نمره بالایی در امتحان IEITS کسب کنیم؟

مثل هر تصمیم‌ دیگری در زندگی یادگیری زبان انگلیسی هم باید هدفی باشد  که واقعاً می‌خواهید به آن برسید. ناگفته نماند که یادگیری زبان انگلیسی به صورت فشرده نیازمند انگیزه بسیار بالایی است و هر چه بیشتر به تمرین زبان انگلیسی بپردازید سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

حضور در محیطی کاملاً انگلیسی، راه مؤثری برای یادگیری زبان انگلیسی است. گاهی اوقات شما ابتدا صحبت می‌کنید و بعد گوش می‌دهید. گاهاً چیزی را که می‌شنوید می‌نویسید، بنابراین برای درک درست مخاطبتان باید در چهار مهارتWriting, Reading, Speaking, Listening تبحر داشته باشید که این چهار Skill شامل ورودی‌ها و خروجی‌ها است.

اکنون برای کسب نمره  بالا در امتحان IEITS به چندی از پیشنهادهای عملی ما برای آمادگی آزمون  IEITS  توجه کنید:

امتحان IEITS ساختار خاصی دارد بنابراین می بایست از آنچه در امتحان IEITS با آن مواجه خواهید شد آگاهی داشته باشید و تمام دستورالعمل های امتحان IEITS دنبال کنید.

پیدا کردن یک استاد زبان انگلیسی آگاه، متعهد و باتجربه قدم اول در جهت رسیدن  به این هدف است که مؤسسه™   MIE این امکان را در اختیار زبان‌آموزان قرار داده است و با فراهم کردن کلاس‌های ترمیک و خصوصی زبان انگلیسی در ساعت‌های مختلف روز، گام اول را در جهت این امر برداشته است.

 هرچه قدر که میتوانید به انگلیسی گوش دهید:

(Listen to English as much as possible)

 گوش دادن به رادیو، تماشای اخبار، تماشای برنامه های مستند و تماشای فیلم به زبان انگلیسی (با زیرنویس انگلیسی یا بدون زیرنویس انگلیسی) حتی برای ۵ دقیقه در روز می‌تواند مفید باشد. حتی می‌توانید روی player MP3 خود فایل‌های Listening را ریخته و در قدم زدن، پیاده روی و یا حتی رفتن به محل کار یا دانشگاه  یا مدرسه به آن گوش دهید.

هر چقدر که میتوانید انگلیسی بخوانید:

(Read English as much as possible)

وب سایت‌های بسیاری وجود دارد که داستان‌های خبری کوتاه را به زبان انگلیسی پوشش می‌دهد.

راه مؤثر دیگری هم برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. شما می‌توانید دقایقی را برای روزنامه خواندن (روزنامه‌هایی به زبان انگلیسی) و مطالبی که به آن علاقه‌مند هستید مثل موسیقی، فیلم، اخبار مربوط به هنرمندان و اخبار بین‌المللی بگذرانید و از آنچه می‌خوانید لذت ببرید. مطالبی را به زبان انگلیسی بخوانید که مناسب سطح زبان انگلیسی شما باشد. بعد از خواندن مطالب صحبت به زبان انگلیسی و نوشتن درباره آن موضوع بسیار مهم و مؤثر است. برای خود Flash card درست کنید و کلمه‌های انگلیسی را روی آن بنویسید.

 Flash card را در دسترس خود قرار دهید. فراموش نکنید هر چه را که می‌خواهید به خاطر بسپارید به زبان انگلیسی روی  Flash card یادداشت کنید.

در طول روز، زمان مشخصی را برای خود اختصاص دهید که فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید:

 یکی از موثرترین قدم ها در جهت ارتقاء مهارت صحبت کردن، پیدا کردن دوست یا یکی از اعضای خانواده است که می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند.

با زمان کوتاه شروع کنید، به عنوان مثال ۱۰ دقیقه و هر روز به این زمان بیافزایید و به زبان انگلیسی صحبت کنید و در نهایت شما قادر خواهید بود برای ۱ ساعت و یا بیشتر حتی تمام روز به زبان انگلیسی صحبت کنید. این امر در موسسه MIE با ترتیب دادن کلاس های مکالمه تلفنی برای شما میسر شده است.همچنین سعی کنید وظایف روزانه خود را به زبان انگلیسی انجام دهید از قبیل: نوشتن لیست خرید، خواندن اخبار و ….

 صدای خود را ضبط کنید و دوباره به آن گوش دهید:

(Record yourself Speaking English)

این کار به داشتن تلفظ صحیح انگلیسی بسیار کمک خواهد کرد. زیرا شما قادر خواهید بود دوباره به صدای خود گوش کنید و در صورت داشتن تلفظ اشتباه و یا استفاده ناصحیح از گرامر، دوباره خود را اصلاح کنید.

 به دوست خود ایمیل بفرستید:

(E-mail a friend in English)

از دوست یا همکار یا یکی از اعضای خانواده که به زبان انگلیسی صحبت می کند بپرسید که آیا امکان دارد که یک یا دوبار در هفته به او ایمیلی با متن های متفاوت به زبان انگلیسی بفرستید، زیرا این کار به بالا رفتن مهارت Writing شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد و هم چنین اگر آنها پاسخی را برای شما بفرستند قادر به کار بردن و تمرین مهارت Reading خواهید بود.

 از اخبار روز آگاه باشید:

(catch up with the news)

از اخبار روز دنیا آگاه باشید زیرا اگر شما این اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید یا به مطالب به زبان انگلیسی گوش دهید کمک بسیار موثری  جهت گرفتن نمره مطلوب در امتحان IELTS و مهارت های ,Writing ,Reading  Speaking  و  Listening برای شما خواهد بود.

سخن آخر:

بهترین راه برای آماده سازی این است که حداکثر خود را در محیطی انگلیسی قرار دهید، تا اجبار به استفاده از این زبان شما را به اعتماد به نفس شگرف در این زمینه برساند.

قبل از اینکه به رختخواب بروید از مطالب مروری داشته باشید.

برای به خاطر سپردن مطالب بهترین روش، آموزش آن‌ها به دوستان و تکرار آنها به صورت ادواری است.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.