نکته های مهم در بخش اسپیکینگ ایلتس

نکته های مهم در بخش اسپیکینگ ایلتس

در بخش مکالمه اسپیکینگ ایلتس و همچنین سایر آزمون های مکالمه، رعایت برخی نکات و برنامه ریزی قبلی برای داشتن یک مکالمه روان اهمیت بسیاری دارد. در این بخش قصد داریم در مورد نکات مهمی که می تواند به زبان آموزان در این بخش کمک کند بپردازیم.

نکته هایی در مورد بخش مکالمه ایلتس:

۱- نه خیلی زیاد اما زیاد صحبت کنید!

یکی از مهمترین ایراداتی که زبان آموزان در بخش مکالمه و در مواجهه با سوالات ممتحن دارند، کم صحبت کردن است. فراموش نکنید که هدف از این بخش سنجیدن توانایی شما در داشتن مکالمه روان به انگلیسی است و جواب های کوتاه و بعضا تک کلمه ای نمی تواند توانایی شما را در این زمینه اثبات کند.

به مثال زیر توجه کنید:

Do you like orange juice?

wrong answer: Yes.

correct answer: Yes I do. In fact I love drinking all sort of juice because not only they are delicious, they are usually good for our health. that’s why I drink orange juice every morning.

۲- دروغ بگویید!

در مواجه با برخی سوالات بخش مکالمه، مخصوصا سوالاتی که ممکن است نظر زبان آموز پرسیده شود، بسیاری از زبان آموزان ممکن است در پیدا کردن یک جواب و یا نظر مناسب حتی به زبان فارسی مشکل داشته باشند، در این گونه مواقع باید به یاد داشته باشید که هدف از آزمون ایلتس صرفا سنجیدن توانایی شما در صحبت کردن است و مهم نیست که آنچه شما می گویید همواره حقیقت داشته باشد.

به عنوان مثال اگر ممتحن در مورد فیلم مورد علاقه شما پرسید و اینکه چرا به این فیلم علاقه دارید، می توانید فیلمی که توضیح دادن وقایع آن برای شما راحت تر است را به عنوان فیلم مورد علاقه انتخاب و بیان کنید.

به مثال زیر نیز توجه کنید:

Do you rather to have a small family or big family?

what you really believe: It doesn’t matter!

what you can say instead: I really love to have a small family because since I was a child….

۳- از تکه کلام ها(catch phrase) استفاده کنید!

استفاده از تکه کلام ها باعث می شود تا علاوه بر نشان دادن تسلط بالای شما در زبان و اصلاحات انگلیسی، زمان کافی برای پیدا کردن جواب مناسب و یا جمله بهتر داشته باشید. برخی از تکه کلام های مهم و پرکاربرد را در زیر مشاهده می کنید:

In my opinion

To be honest

Maybe I’m wrong but

۴- فارسی صحبت نکنید!

یکی دیگر از اشتباهات متداول زیان آموزان در آزمون اسپیکینگ ایلتس، صحبت کردن به فارسی است. بویژه در زمانی که زبان آموز در درک سوال مشکل دارد.

به عنوان مثال:

Talk about your favorite food.

wrong way to ask: ببخشین میشه تکرار کنید!

correct way to ask: I’m sorry, can you repeat the question again?

درصورتیکه این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا مقاله مرتبط با عنوان سه کلمه جادویی در بخش مکالمه ایلتس را مورد مطالعه قرار دهید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.