منظور از یادگیری لغات به روش کدینگ یا کدبندی واژه ها چیست؟

منظور از یادگیری لغات به روش کدینگ یا کدبندی واژه ها چیست؟

مروری برروش یا تکنیک یادگیری لغات مرسوم به روش کدینگ یا کدبندی

تاکنون روش‌های یادگیری و روش‌های گوناگونی بمنظور تسریع یادگیری (که به روش‌های یادافزا نیز شهرت دارند) شناخته و معرفی شده‌اند.

در بین روش‌های گوناگون تدریس و یادگیری و به ذهن سپردن لغات زبان‌های خارجه که ارجح‌تر از روش یادگیری به کمک معادل یا ترجمه در زبان مادری شناخته شده‌اند، دو روش یادگیری به کمک تصویر و یادگیری به کمک کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌های یادافزا به عنوان مؤثرترین و عملی‌ترین روش‌های یادگیری و بخاطر سپردن واژه‌های جدید در آموزش زبان‌های خارجه توسط محققین زبان‌شناس معرفی و تأیید شده‌اند.

در حال حاضر، بین زبان‌آموزان فارسی زبان، روش یادگیری لغات با کمک عبارات و واژه‌های کلیدی که آن را به یادگیری لغات به روش کدینگ یا کدبندی می‌شناسند، از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

گروه آموزش زبان اخیراً مؤفق به گردآوری بهترین و کاملترین جزوه کدینگ ۵۰۴ واژه شده است که با توجه به روش و بررسی ها « مجموعه ۵۰۴ واژه در ۲۴ ساعت » نامگذاری شده است. در این اثر سعی گردیده ضمن ارائه‌ی با کیفیت ترین عبارت کدینگ یا جمله کدبندی شده که شامل معادل یا ترجمه یک لغت انگلیسی و همچنین کلمه کلیدی (یا عبارتی کلیدی و مرتبط با واژه انگلیسی) و یادگیری زبان آموز را با تصویر سازی مجازی یا ذهنی سرعت می‌بخشد، معادل‌های فارسی، تلفظ (با فونتیک و همچنین الفبای فارسی)، توضیح یا هم‌معنی انگلیسی، و همچنین یک مثال استفاده شده در کتاب  ۵۰۴ واژه ضروری بهمراه ترجمه فارسی آن ارائه گردد. لذا، تمامی روش‌های و عناصر ضروری برای یادگیری این ۵۰۴ واژه برای زبان آموز فراهم گردیده است تا بتواند به نحو احسن به فراگیری، مرور و به خاطر سپاری این واژگان رایج در زبان انگلیسی بپردازد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.