روش های جادویی برای یادگیری زبان انگلیسی

 روش های جادویی برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید یکی از علل اینکه بعضی از افراد به سختی زبان انگلیسی یاد میگیرند و یا گاهی اوقات از یاد گیری آن کلافه میشوند، این است که روش های درستی را برای یادگیری زبان انگلیسی به کار نمی گیرند. از این رو ما میخواهیم شما را با برخی نکات در مورد یادگیری اصولی آشنا کنیم.

۱ از اشتباه کردن در زبان انگلیسی نترسید.

با اعتماد به نفس کامل انگلیسی صحبت کنید. حتما لازم نیست در مکالمات خود از کلمات سخت و دشوار استفاده کنید، زیرا اینکار باعث میشود تا تمام تمرکز شما بر روی نشان دادن دانش انگلیسی خود به طرف مقابل باشد و فکر شما از هدف اصلی صحبتتان دور شود. بنابراین روان تر صحبت کردن بهتر از این است شما در مکالمات خود دچار اشتباه شوید. همچنین به دیگران اجازه دهید تا اشتباهات شما را اصلاح کنند. (بالاخره یک روز اشتباهات شما تمام می شوند.)

۲ هر روز انگلیسی تمرین کنید.

برای خود یک برنامه ریزی مطالعه زبان انگلیسی انجام دهید و مقدار زمان مطالعه انگلیسی هر روز را مشخص و خود را موظف به انجام آن بدانید. مطالعه انگلیسی باید جزئی از برنامه های روزانه شما قرار گیرد.

۳ بر روی هر چهار مهارت انگلیسی (گفتاری، شنیداری، نوشتاری، خواندن) تمرین کنید.

مطالعه و یادگیری شما بر روی این چهار مهارت باید به یک اندازه باشد، نه به اینصورت که شما فقط روی یک مهارت تمرکز داشته باشید و از یادگیری دیگر مهارت ها غافل بمانید. در این حالت ممکن است به طور مثال شما در صحبت کردن عالی باشید، اما در نوشتن مطالب مختلف و همچنین گوش کردن به صحبت های دیگران ضعیف بمانید و متوجه منظور آن اشخاص نشوید.

۴ از بهترین زمان یادگیری خود در طول روز استفاده کنید.

ساعات یادگیری در افراد متفاوت است. مثلا عده ای صبح زود بهتر یاد می گیرند. عده ای بعد از ظهر و عده ای در ساعات شب. زمان گیری خود را پیدا کنید.

۵ بعد از هر دوره مشخص از خودتان امتحان بگیرید.

قطعا متوجه شده اید که زمانی که برای امتحان درس میخوانید، زمان بیشتری را اختصاص میدهید و همچنین سعی میکنید تا بهتر و دقیق تر بخوانید. بنابراین شما باید همیشه فکر کنید که برای امتحان دادن مطالعه میکنید، در اینصورت خود را ملزم به دقیقتر خواندن میدانید.

۶ یک هدف دراز مدت برای خود انتخاب کنید.

داشتن هدف در هرکاری باعث میشود تا شما مقصد خود را بشناسید و راه های رسیدن به آن را پیدا کنید. این موضوع در مورد یادگیری زبان انگلیسی هم صادق است. پس یک هدف را برای خود مشخص کنید و برای رسیدن به آن تلاش و کوشش کنید.

۷ انگلیسی را به انگلیسی یاد بگیرید.

بعضی از افراد با این مشکل مواجه هستند که سعی میکنند مطالب انگلیسی را به فارسی یاد بگیرند. این روش تا زمانی که شما در سطح پایین هستید جوابگو هست و بعد از مدتی، ادامه این کار میتواند به یادگیری شما لطمه بزند. از سوی دیگر سعی نکنید که به فارسی فکر کنید و بعد به انگلیسی ترجمه کنید، زیرا اینکار باعث میشود تا جملات شما از لحاظ گرامری و هم از لحاظ معنی به انگلیسی اشتباه باشد.

۸ شکل های مختلف کلمات را یاد بگیرید.

وقتی کلمه جدیدی را یاد می گیرید، فرم های اسم، صفت، فعل و قید آن ها را نیز پیدا کنید.

(Beautiful (adjective), beauty (noun), beautifully (adverb))

۹ به خود بگویید که زبان انگلیسی را به خاطر علاقه مطالعه نه از سر اجبار.

شرایطی را برای خود فراهم سازید که یادگیری زبان انگلیسی یک تمایل قلبی باشد نه از سر زور و اجبار. زبان میخوانید چون خودتان میخواهید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.