روزهای هفته به انگلیسی با معنی

روزهای هفته به انگلیسی با معنی

Saturday (روز آخر هفته و تعطیل) : یعنی روز زحل و رنگ آن به همین مناسبت سیاه است زیرا رنگ زحل در آسمان کمی به سیاهی می زند.در اساطیر یونان زحل که نامش chronos یعنی زمان است ، پدر خدایان یونانی است که فرزندانش ژوپیتر و دیگران او را از آسمان راندند و او به زمین آمد و در روم ایتالیا مهمان پادشاهی به نام ژانوس شد و هزار سال نزد او زیست و در این هزار سال که دوران طلایی نامیده شده است به یمن قدوم زحل ، مرگ و بیماری و پیری و زشتی و قحطی و….. وجود نداشت و  پیوسته همه چیز بر وفق مراد بود و هنوز در ایتالیا سالیانه جشنی بر پا می شود به نام Saturnalia یعنی جشن زحل و نام ژانویه از همان ژانوس گرفته شده است.

Sunday (تعطیل و اولین روز هفته) : روز خورشید و با آنکه تعطیل است در فرهنگهای انگلیسی از آن به عنوان روز اول هفته یاد می کنند-همانطور که ما در فارسی شنبه را روز اول هفته می گوییم-گویی شنبه شماره صفر هفته است که هنوز آفرینش شروع نشده و با طلوع خورشید که همان تجلی نور الهی است آفرینش در روز یکشنبه آغاز شده است و روز یکشنبه اولین روز آفرینش و همچنین اولین روز هفته است.

Monday (دومین روز هفته) : منسوب به ماه و رنگ آن سبز است زیرا در هیات قدیم رنگ اصلی ماه را سبز می دانستند و در زبان انگلیسی نیز چنین است و گاهی از آن به حسادت یاد می کنند و رنگ غول حسادت نیز سبز است و در زبان انگلیسی اصطلاح Green with envy به معنی سبز شده از حسادت ، رایج است.این روز به زن تعلق دارد زیرا ارتباط ویژه ای با زنان دارد ؛ از جمله آنکه مظهر نور الهی است و در غیبت خورشید رسالت او رساندن نور خورشید به جهان است و زن به علت بلندی مقام و اینکه نگاهش به سوی خورشید است می تواند این رسالت را انجام دهد.

Tuesday (سومین روز هفته) : یعنی روز tues که نام یکی از خدایان اساطیری است و معادل با مارس یا مریخ و رنگ آن قرمز است.این روز به مردان تعلق دارد که عاشقند و همانا سرخ رنگ عشق و روز قربانی و جانفشانی در راه معشوق است.

Wednesday (چهارمین روز هفته) : روز oden یکی دیگر از خدایان اساطیری است که آن نیز برابر mercury یعنی عطارد است و رنگ آن فیروزه ای است و روز تجارت و سود می باشد.از همین لغت است که کلمه merchant به معنی بازرگان و mercantile به معنی تجاری ساخته شده است که مربوط است به مرکوری یا عطارد که دبیر فلک است و دانش دنیوی نزد اوست.

Thursday(پنجمین روز هفته) : روز متعلق به thor که باز از خدایان ژرمنی است و معادل با ژوپیتر یا زئوس در فرهنگ روم و یونانیان و معادل مشتری در فرهنگ ماست و روز سعادت است.

Friday(ششمین روز هفته) : بعضی گفته اند به معنی روز آسایش و رهایی از کار و فعالیت است و بعضی گفته اند روز درخشندگی و سپیدی است و متعلق است به ستاره زهره یا ونوس که رنگش در آسمان به سپیدی می زند.

در طول تاریخ ، ذهن پویا و دور اندیش آدمی برای شمارش روزها و نگهداشت حساب روزها ، ظرایف ویژه ای به کار گرفته است تا به سهولت ، تقدم و تاخر روزها و حساب هفته ها و ماهها را در ذهن نگه دارد.از چرخش ماه و خورشید گرفته تا طالع انسان که بر گردش ستارگان وابسته می باشد ،  جملگی به وجه زیبایی در تقویم مخصوصی از سوی باریک اندیشان درج گشته است.در نظر این مردم روزهای هفته ، نام از خورشید و ماه یا خدایان جبار و الهه های نکو منظر گرفته اند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.