راهکارهایی ساده و جالب برای نوشتن یک مقاله آیلتس خوب و بی نقص

سرای عالی ترجمه نکاتی را که برای نوشتن یک مقاله آیلتس خوب نیاز دارید در این مطلب ارائه می دهد.با ما باشید تا بتوانید بهترین نمره را ازآیلتس بدست آورید

راهکارهایی ساده و جالب برای نوشتن یک مقاله آیلتس خوب و بی نقص

اما نوشتن یک مقاله آیلتس خوب چگونه انجام می شود:

آیا شما می دانستید که مقاله ی قسمت ۲ امتحانِ آیلتس دو برابر بیش تر از قسمت ۱ ارزش دارد؟ پس واقعاً مهم است که برای نوشتنِ مقاله ی خود به خوبی تلاش کنید. شما فقط ۶۰ دقیقه وقت دارید تا هر دو قسمت امتحان رایتینگ را کامل کنید پس ایده ی خوبی است که با مقاله شروع کنید و تمرین توصیفی را به ۲۰ دقیقه ی آخر امتحان موکول کنید.

پس شما چه طور باید یک مقاله ی خوب بنویسید؟ گفتن این جمله که “سوال را با دقت بخوانید” واضح به نظر می رسد اما تعجب آور است که چه قدر از شرکت کنندگان سوال را به طور سطحی می خوانند و مقاله ای را می نویسند که ربطی به موضوع ندارد یا فقط تا حدی به سوال پاسخ می دهد. برای مثال برای این سوال “نوجوانان در حالی که هنوز در دبیرستان هستند باید مشاغل نیمه وقت داشته باشند. هر دو طرف قضیه را مورد بحث قرار دهید و عقیده ی خود را بگویید.” شما احتمالاً فقط درباره ی مزایا یا معایب شغل نیمه وقت نوجوانان می نویسید. اگر شما فقط درباره ی یک طرف قضیه صحبت کنید یعنی به طور کامل به سوال جواب نداده اید و در “تکمیل تمرین” نمره ی پایینی می گیرید.

وقتی سوال را می خوانید، زیر لغات کلیدی خط بکشید تا شما را در مسیر درست نگه دارد. سپس یک برنامه بریزید. این می تواند یک جدول ساده از ایده های “موافق” و “مخالف” برای مقاله ی مباحثه ای باشد یا یک لیستِ نقطه گلوله ای برای پاراگراف ها. اگر شما چند دقیقه را به برنامه ریزی اختصاص ندهید، آن گاه احتمالش خیلی بیش تر است که مقاله تان از مسیر خارج شود و در “تکمیل تمرین” نمره ی کم تری بگیرید. یک برنامه باید به مقاله تان مسیر دهد و آن را به سوی نتیجه ی مرتبطی راهنمایی کند. برنامه ی شما همچنین برای سازمان دهی پاراگراف هایتان خیلی مفید است.

بیایید به پاراگراف ها بپردازیم. اگر شما از آن ها استفاده نکنید (بعضی از شرکت کنندگان یادشان می رود که از پاراگراف ها استفاده کنند)، آن گاه نمره ی کم تری در قسمت “ارتباط مطالب و انسجام” می گیرید (لینک بالا را مشاهده کنید). پاراگراف ها باید یک موضوع اصلی با یک جمله ی آغازین خوب داشته باشند، که معمولاً مقدمه نامیده می شود. مقدمه را از طریق شواهد یا مثال دنبال کنید تا دنبال کردنش برای خواننده راحت باشد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.