بهترین روش حفظ لغات انگلیسی چیست؟

بهترین روش حفظ لغات انگلیسی چیست؟

در مقاله قبل به معرفی روش های مختلف به خاطرسپاری واژگان زبان انگلیسی پرداختیم و بهترین روش حفظ لغات زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. همچنین به تشریح بهترین روش موجود برای یادگیری لغات زبان انگلیسی می پردازیم.

زبان رمزی چیست؟

 

این روش حفظ لغات انگلیسی که برای اولین بار با نام واژگان کلیدی (Keyword Method) در سال ۱۹۷۵ توسط Atkinson و Raugh ایجاد شده است و همچنین به  روش کدینگ  نیز مشهور است، یک تکنیک برای یادگیری واژگان بیگانه می باشد که ما با برطرف کردن بعضی ایرادات و انجام ابتکاراتی نام زبان رمزی را برای آن انتخاب کرده ایم.

ما وقتی کلمه ای از یک زبان بیگانه را می شنویم، املای آن به خاطرمان نمی آید. بلکه سعی می کنیم در انبار خاطرات خود کلمه ای به زبان محلی یا مادری خود پیدا کنیم که هم صدا با آوا و تلفظ آن کلمه خارجی باشد. برای مثال وقتی می شنوید “تمپل” اولین معنایی که در درونی ترین لایه های حافظه هر ایرانی زنده می شود ، کلمه تنبل است. اما تمپل تنبل نیست و در زبان انگلیسی به معنای معبد و عبادتگاه است. اینجاست که روش معجزه گر “زبان رمزی” وارد میدان می شود و شما را با دنیایی از اعجاب در درون وجود خودتان روبرو می سازد. در این روش به شما تکنیکی آموزش داده می شود که به محض شنیدن لغت انگلیسی Temple یک فرد تنبل نشسته در وسط یک معبد مقابل چشمانتان ظاهر شود که شما را دعوت به ورود به معبد و انجام مراسمی خاص می کند.

 

به بیان ساده تر از این به بعد تمپل مانند یک لغت فارسی در ذهن شما جای می گیرد و بخشی از زبان مادری شما می شود. سرعت یادگیری و به خاطر سپاری با این روش حفظ لغات انگلیسی که به آن “زبان رمزی” می گوییم فوق العاده بالا و در حد یک کلمه در سی ثانیه است! و مهم ترین امتیاز این روش نسبت به دیگر شیوه های یادگیری در ماندگاری و دوام خارق العاده و اعجاب آور آن و از همه مهم تر به یادآوری برق آسای کلماتی است که سالها پیش با این روش آموخته اید. به بیانی دیگر با این روش زبان خارجی برای شما مانند زبان مادری ملکه ذهنتان می شود و بلافاصله بعد از شنیدن هر کلام شما بلافاصله معنای آن را به طور زنده در مقابل چشم ذهن خود می بینید. بدون اینکه از روش های ترجمه به فارسی و یافتن معادل فارسی لغت کمک بگیرید. این روش بر اساس زبان رمزی ارتباط نیمکره راست مغز با ضمیر ناخودآگاه و با حافظه بلند مدت شما استوار می باشد و با این روش بخش اعجاب آور و کل نگر و فوق العاده قدرتمند مغز شما ( یعنی نیمکره سمت راست) به کار گرفته می شود و شما با رشد تکان دهنده و حیرت انگیزی در توان یادگیری و یادسپاری و از همه مهم تر یادآوری سریع کلمات و وقایع و خاطرات و صحنه ها مواجه می شوید. بنابراین با تکنیک های تربیت و تقویت حافظه مبتنی بر این روش ، در هر سن و سالی که باشید و با هر سطح سوادی می توانید قدرت حافظه خود را چند صد برابر سازید و نگاه تحسین آمیز همه را به سوی خود جلب نمائید.

آیا شما هم درباره زبان انگلیسی سوالی دارید؟

سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب مطرح کنید و تا آخر هفته جواب آن را دریافت کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.