آواهای بی صدای انگلیسی (۱)

 آواهای بی صدای انگلیسی (1)

آموزش را از آواهای بی صدا آغاز می کنیم چراکه این آواها معادل های قابل درک بیشتری در فارسی دارند. پس درک آنها برای شما ساده تر است.

صدای /p/

صدای /p/ در زبان انگلیسی مشابه صدای حرف “پ” در زبان فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “P” دارای صدای /p/ است. به مثال زیر توجه کنید:

pit : /ˈpɪt/

صدای /t/

صدای /t/ در زبان انگلیسی تقریبا صدای حرف “ت” در زبان فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “t” صدای /t/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

tin : /tɪn/

صدای /k/

صدای /k/ در زبان انگلیسی مشابه حرف “ک” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “K” یا “C” یا ترکیب حروف “CK” صدای /k/ می سازد. به مثالهای زیر توجه کنید:

cut : /kʌt/

kiss : /kɪs/

kick : /kɪk/

صدای /b/

صدای /b/ در زبان انگلیسی مشابه حرف “ب” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “B” صدای /b/ را می سازد. به مثال زیر توجه کنید:

bit : /bɪt/

صدای /d/

صدای /d/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “د” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “D” صدای /d/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

din : /dɪn/

صدای /ɡ/

صدای /ɡ/ در زبان انگلیسی تقریبا صدایی مشابه حرف “گ” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “G” صدای /ɡ/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

gut : /ɡʌt/

صدای /f/

صدای /f/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “ف” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “F” صدای /f/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

fat : /fæt/

صدای /v/

صدای /v/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “واو” در فارسی را دارد. در انگلیسی معمولا حرف “V” صدای /v/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

vat : /væt/


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.