آموزش و یادگیری مطالب و نکات ساده و مهم در Task 2 رایتینگ آیلتس

سرای عالی ترجمه به یک سری نکات ساده و مهم در Task 2 رایتینگ آیلتس اشاره می کند که با به کار بردن انها در آزمون خود می توانید بهترین نتیجه را بگیرید…

آموزش و یادگیری مطالب و نکات ساده و مهم در Task 2 رایتینگ آیلتس

به نکات ساده و مهم در Task 2 رایتینگ آیلتس توجه کنید:

تسک ۲ رایتینگ به عنوان یکی از سخت ترین قسمت های آیلتس آکادمیک شناخته می شود. دلیل چنین سابقه ای این است که شما به عنوان جواب باید ۲۵۰ لغت را در کمتر از ۴۰ دقیقه بنویسید. شما می توانید به طور شانسی از هر ۵ طبقه بندیِ سوالات یکی را داشته باشید. به این دلیل است که داشتنِ یک فرمول در این مورد کمکی نمی کند.
قسمت های عمومی و آکادمیک برای این تسکِ به خصوص فقط در سطح سختی شان متفاوت است. تعداد لغات، ایده ی پشت امتحان و الگوی نمره دهی مشابه باقی می ماند.
در اینجا تعدادی مثال آورده شده است:
رایتینگ مقاله ی آیلتس عمومی
• What are the advantages and disadvantages of promoting tourism in a country?
رایتینگ مقاله ی آکادمیک
• Space exploration is a waste of money. To what extent do you agree?
مثال های بالا تفاوت های بین قسمت های عمومی و آکادمیک را شفاف می سازند.
نکاتی برای کسب نمره ی بالا
۱- فهم اینکه نمره دهی در این تسک سلیقه ای چگونه انجام می شود
در تسک های رایتینگ، ممتحن به دنبال این نیست که افکار شما تا چه اندازه خوب یا خاص است. او بر اساس پارامترهای زیر نمره می دهد.
الف – جواب به تسک (۲۵%)
این با تعداد لغات شما مرتبط است و اطلاعات دقیق و یک بررسی اجمالی از موضوع را ارائه می دهد.
ب – انسجام و ارتباط (۲۵%)
این با جریان افکار شما مرتبط است. روشی که شما پاراگراف ها را سازماندهی می کنید و روشی که آنها را مرتبط می کنید.
پ – منبع لغوی (۲۵%)
در اینجا نمره دهی بر اساس کاربرد شما از لغات، خطاهایی که می کنید و مناسب بودنِ زبان مورد استفاده تان است.
ت- حیطه و درستیِ گرامر
دانش شما از زمان ها، ساختار جمله و درستی همگی در اینجا تحت بررسی خواهند بود.
۲- چه طور از ۴۰ دقیقه ای که برای تکمیل تسک به شما داده شده است استفاده کنید
از آنجا که تسک ۲ رایتینگ در مقایسه با تسک ۱ رایتینگ دو برابر امتیاز بیشتری دارد، اختصاص دادن دو برابر زمان به آن هم منطقی‌ است. ما پیشنهاد می کنیم که ۴۰ دقیقه را به این تسک اختصاص دهید. در اینجا آورده شده است که شما چه طور می توانید ۴۰ دقیقه ی خود را تقسیم کنید
الف – ریدینگ
۲ دقیقه را به این اختصاص دهید که سوال را خوب بخوانید. طبقه بندیِ سوال پرسیده شده را متوجه شوید. باید کاملاً متوجه شوید که چه چیزی از شما پرسیده شده است. چه موافق باشید چه مخالف عقیده ی خود را ارائه دهید یا از دیدگاهی بی طرف آن را مورد بحث قرار دهید. به محض اینکه شما سوال را به خوبی متوجه شدید، جریان را بسازید.
ب – برنامه ریزی
جریان مقاله را در یکی از ساختارهای زیادی که می توانید بیابید طرح ریزی کنید. جایی مناسب را در مقاله ی خود برای ایده ی اصلی با مثال پشتیبان یا برای گفتگو درباره ی مزایا و معایب به همراه مثال پیدا کنید. وقتی احساس سردرگمی می کنید درست کردن یک نمودار روند کارِ کوچک قبل از اینکه شروع کنید می تواند برایتان به یک مرجع تبدیل شود. ۵ دقیقه را به این تسک اختصاص دهید چون به شما کمک می کند تا قبل از شروع افکار خود را در مسیر قرار دهید.
پ – نوشتن و بازنویسی
به محض اینکه شما خودکار را روی کاغذ گذاشتید و شروع به نوشتن کردید ذهن خود را پاک کنید و به آن جریان فکری که از اول ساخته بودید رجوع کنید. مطمئن شوید که برای بازنویسیِ سریع آنچه نوشته اید زمان می گذارید. هر دو فعالیتِ با هم باید کمتر از ۲۵ دقیقه وقت شما را بگیرد. با یک زمان سنج تمرین کنید تا در مسیر باقی بمانید.
۳- ساختاربندی پاراگراف ها
تقسیم مقاله به پاراگراف های درست می تواند گول زننده باشد. اما در اینجا فرمولی است که باید این را ساده سازد. هر پاراگراف نباید بیش از ۴ جمله باشد و هر جمله نباید بیش از ۲۰ لغت باشد. ادامه دادن بدون اینکه ایجاز را در مقاله حفظ کنید می تواند خیلی راحت باشد. ممتحن وقت ندارد تا بیش از ۲۵۰-۳۰۰ لغت را بخواند. حواستان باشد تا ارتباط را در سراسر مقاله حفظ کنید.
نکاتی برای ساختن یک دایره ی لغات قوی
دایره ی لغات قوی بهترین سلاح شما در آیلتس است. فقط به شما کمک نمی کند تا بهتر بنویسید، بلکه فهمتان را از زبان بیشتر می کند که این چیزی است که باید در امتحان به نمایش بگذارید. در اینجا آورده شده است که شما چه طور می توانید یک دایره ی لغات قوی بسازید
وقتی شما در حال خواندن یک کتاب یا مجله هستید و با لغت جدیدی روبه رو می شوید، تلاش کنید تا معنا را قبل از اینکه در دیکشنری پیدا کنید حدس بزنید. عادت کردن به بافتی که لغت در آن استفاده شده است به جای خودِ کلمه به شما کمک خواهد کرد تا حتی وقتی لغاتی را نمی دانید اعتماد به نفس داشته باشید.
تا جایی که می توانید از لغاتی که یاد می گیرید استفاده کنید تا آنها را به قسمتی از دایره ی لغاتتان تبدیل کنید.
وقتی به خودتان می آیید و می فهمید که دارید بیش از حد از یک لغت استفاده می کنید تلاش کنید تا وقتی برای یافتنِ مترادف ها می نویسید از فرهنگ جامع استفاده کنید.
تلاش کنید تا هر روز بازی با لغات انجام دهید و جدول حل کنید تا فرایند یادگیری را لذت بخش سازید.
چه طور از عهده ی بعضی اشتباهات رایج برآیید
در زیر تعدادی اشتباه رایج آورده شده است که فقط با آگاه بودن درباره شان می توان از عهده شان برآمد.
خوب متوجه نشدنِ سوال
پایبند نبودن به تعداد لغات مجاز
استفاده از دستخط بد و هجی غلط
خوب برنامه ریزی نکردن زمان
شروع بدون برنامه یا جریان فکری برای رجوع به آن
شروع با مباحثه ی اصلی بدون آوردن مقدمه
تکرارِ موردِ مشابه با استفاده از لغات مختلف
واضح نبودن افکار
کاربردِ مکررِ لغت مشابه
ننوشتن نتیجه گیری یا جمله ی پایان
آموزش آنلاین چه طور می تواند به شما کمک کند
رایتینگ یک تسک سلیقه ای است. هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید به درستی و صادقانه به خود نمره دهید. امروزه یکی از بهترین راه حل های موجود یافتن معلم آنلاین است که این کار را برای شما انجام دهد. شما با آموزش آنلاین به یک معلم خصوصی دسترسی پیدا می کنید که فقط روی پیشرفت شما تمرکز می کند. فقط کمک در ارزیابیِ نقاط قوت و نقاط ضعف خود است که به شما کمک می کند تا به نمره ی رویای خود نزدیک تر شوید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.