آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۰ ساله‎

زبان انگلیسی، به عنوان زبان بین المللی زبانی است که افراد تمایل دارند حتما به آن تسلط داشته باشند. به همین دلیل از کودکی تمام تلاش خود را می کنند تا با انواع کلاس های زبان و روش های آموزشی دیگر، فرزندان خود را با زبان انگلیسی آشنا کنند. کودکان به دلیل اینکه ذهن فعالی دارند، بهتر می توانند از پس مراحل اموزشی بر بیایند و در صورتی که روش درستی را در پیش گرفته باشید، حتما از نتیجه کار خود شگفت زده خواهید شد.

اما بهترین روش برای آموزش زبان به کودکان چیست؟

آیا یادگیری یک زبان خارجه برای کودکان در سنین پایین مناسب است؟

به طور کلی، هر چقدر ذهن کسی جوانتر باشد، یادگیری زبان دوم ، یا حتی زبان سوم ، راحت تر است.
اگر شما به این می اندیشید که به فرزندتان یک زبان خارجه بیاموزید،
در مورد آنچه که باید در خاطر داشته باشید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
یادگیری یک زبان خارجه و جدید، مقدار تلاش قابل توجهی را برای هر کسی،
یا کودک یا بزرگسال، در پی دارد، اما هر چقدر جوانتر باشید، این فرایند راحت تر است.
بهرحال، آیا یادگیری برای صحبت کردن به زبان انگلیسی را به یاد میاورید؟
زمانی که در نظر میگیرید تا به فرزندتان زبان خارجه بیاموزید،
این امر مهم است تا در مورد فواید آن نیز بیندیشید که دانستن و بدست آوردن این مهارت و آموزش زبان به کودکان ، ممکن است برای فرزندتان در پی داشته باشد.

انواع روش های آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به روش برچسب زنی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به روش برچسب زنی چیست؟ روشه های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد، ما در این مقاله میخواهیم درباره این روش ها برایتان توضیح دهیم. ابتدا کار باید بگوییم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان کاملا متفاوت از بزرگسالان است. دایره واژگان کودکان در زبان مادری بسیار محدودتر از بزرگسالان است. اما تفاوتی که وجود دارد در توانایی و علاقه کودکان است برای یادگیری. کودکان بسیار فعال و پر انرژی هستند و شما برای آموزش زبان انگلیسی باید از بازی و سرگرمی استفاده کنید.

بازی های محرک می توانند راهی عالی برای تقویت زبان انگلیسی دانش آموزان باشند. پس وقتی به کودک واژگان جدیدی یاد دادید آن را با این بازی تثبیت کنید.
میتوانید واژگان قسمتهای مختلف بدن را به او یاد بدهید یا افعالی مثل پریدن (jump) ، دست زدن (clap) و ….بازی های محرک زیادی وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به روش فلش کارت

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که بازی با فلش کارت چه تاثیری در آموزش زبان می تواند داشته باشد؟
آیا به شما بگوییم آموزش به کودکان به همراه بازی بسیار موثر است زیرا کودکان در حین بازی به صورت کاملا جدی آموزش می بینند و چیزهایی که یاد می گیرند در زندگی روزمره خود به کار می گیرند و در ضمیر ناخودآگاه شان ثبت می شود. ما با استفاده از همین روش می توانیم زبان انگلیسی را مانند زبان مادری به کودکانمان آموزش دهیم.

بازی با فلش کارتهای انگلیسی به چه صورت است؟

فلش کارت ها با استفاده از تصاویر و حروف های نوشته شده بر روی آنها می توانند یکی از بهترین ابزار تدریس باشند. هم توانید فلش کارت های آماده خریداری کنید هم می توانید برای آموزش خودتان فلش کارت بسازید.

کارهایی که شما با استفاده از یک فلش کارت می توانید انجام دهید به صورت زیر است:

یکی از روش های استفاده از فلش کارت این است که شما تعدادی فلش کارت را روی میز می گذارید و به فرزندتان می گویید تا آنها را نگاه کنند و یک زمان به خصوص در نظر می گیرید پس از آن فلش کارت ها را جمع کرده و در همان زمان از کودکتان بخواهید تا حروفی که دیده بنویسد و همین گونه آموزش صورت می‌گیرد.

روش دوم : یک فلش کارت در دستتان بگیرید و روی آن را بپوشانید و با نشان دادن کمی از آن از کودکتان بخواهید تا کلمه مورد نظر را حدس بزند.

روش سوم : زمانی که فلش کارت های حروف را در دست دارید یک کلمه بگویید و از کودکتان بخواهید تا با استفاده از حروف موجود آن کلمه را بسازد.

و هزاران روش دیگر که شما می توانید از طریق فلش کارت به کودک تان آموزش دهید.

اگر قصد دارید کودکتان را در یک آموزشگاه زبان ثبت نام کنید توجه داشته باشید که آموزشگاه که می خواهید ثبت نام کنید ویژه کودکان باشد و تمام شرایط آموزش به کودکان را داشته باشد.

بازی حافظه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بازی هایی که به صورت تقویت حافظه و برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند می تواند بازی هایی با گوشی موبایل یا تبلت یا کامپیوتر و یا از طریق بازی های دسته جمعی باشد البته این موضوع را در نظر داشته باشید که بهتر است کودکان بیش از حد از موبایل و تبلت و کامپیوتر استفاده نمایند و بهتر است بازی های آموزش زبان انگلیسی به گونه ای باشد که همراه با رقص و موزیکال باشد . به همین منظور به شما پیشنهاد میکنیم حتما مقاله آموزش موزیکال زبان انگلیسی را مطالعه نمایید.

بازی های گروهی برای یادگیری زبان به کودکان

۱) تعدادی از عکس های حیوانات یا میوه ها را بر روی برگه های جداگانه پرینت بگیرید و بر روی زمین بچینید به ترتیب بچینید و اجازه دهید به نوبت هر یک از کودکان از روی برگه ها بپرند و اسم هر عکسی که بر روی برگه سا را به انگلیسی بگوید اگر هر جا که اسم آن میوه یا حیوان را فراموش کرد یا از اول شروع کند یا نوبت کودک دیگر شود. در این بازی نیز می توانید از فلش کارت هم استفاده کنید. در مقاله ایکه آموزش زبان انگلیسی به وسیله فلش کارت را توضیح داده ایم میتوانید نمونه های مختلفی از این عکس ها را مشاهده نمایید و برای این بازی استفاده نمایید.

آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

بهترین راه برای آموزش عداد انگلیسی به کودکان این می باشد که شما آموزش اعداد را به صورت کاربردی به او نشان دهید و از کلماتی که فرزند شما انگلیسی آن کلمه را یاد گرفته است کمک بگیرید مثلا بگویید one apple و معادل فارسی آن را با کودک خود تکرار کنید . سعی کنید در آموزش اولیه خود تا عدد ۱۰ را بیشتر به او آموزش ندهید. در ضمن صبر و تکرار زیاد را فراموش نکنید.

سعی کنید اعداد ۱ تا ۱۰ را قسمت بندی کنید مثلا اعداد ۱ تا ۳ را آموزش دهید و بعد سراغ اعداد ۴ و ۵ و۶ و … بروید.

موضوعی که اهمیت بسیاری در آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود با ید به آن توجه کنید این است که حتما کلمات را با تلفظ صحیح به آنها آموزش دهید چرا که کودکان در این سن دقیقا کلمات را مشابه شما تکرار خواهند کرد.


آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با شعر

از آنجایی که کودکان در این سن علاقه زیادی به شعر و موسیقی از خود نشان می دهند شما می توانید با دانلود آهنگ هایی که اعداد انگلیسی را آموزش می دهند روند آموزش خود را تثبیت و تسریع ببخشید.

در اینجا یک شعر در رابطه با آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با شعر را در اختیارتان قرار می دهیم که می توانید از آن اسفاده نمایید.

One, Two, Buckle My Shoe
(One, two buckle my shoe (pretend to tie shoe
(Three, four knock on the door (pretend to knock on door
(Five, six pick up sticks (pretend to pick up sticks
(Seven, eight lay them straight (pretend to lay sticks down
Nine, ten a big fat hen


نویسنده: ویدا یراحی

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.