چند نکته در مورد Phrasal Verbs

این پست به چند نکته در مورد Phrasal Verbs اشاره می کند که می تواند بسیار برای زبان اموزان مفید باشد. افعال عبارتی یا Phrasal verbs بسیار توسط انگلیسی زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد و تسلط بر آنها می تواند بسیار مفید باشد…

چند نکته در مورد Phrasal Verbs

چند نکته در مورد Phrasal Verbs

  • فعل عبارتی ترکیبی از افعال استاندارد مانند make یا put  همراه با یک یا دو جز الحاقی است. در بعضی موارد این جز الحاقی یک قید مثل up و  togetherاست؛ در دیگران یک حرف اضافه مانند through، in است. Phrasal Verbs در زبان روزمره و غیررسمی بسیار رایج هستند. در اینجا چند نمونه ذکر شده است:

make up, pull in, get together, make do with, put down to.

مشکل Phrasal Verbs

زبان آموزانی که انگلیسی می آموزند، اغلب با افعال عباراتی مشکل دارند؛ نه تنها در درک آنها، بلکه در استفاده ی درست از آنها.

درک Phrasal Verbs می تواند دشوار باشد زیرا آنها اغلب معنی هایی دارند که اصطلاحی هستند. معنی را نمی توان از اجزای فعل بدست آورد. بنابراین، برای مثال، فعل عبارتی” “to put downمی تواند به معنای واقعی کلمه به معنی قرار دادن – بر روی میز یا کف زمین باشد. اما همچنین می توان آن را به طور نامحدود به معنای الف. انتقاد و تحقیر کسی، ب. کشتن یک حیوان بیمار یا پیر یا جوان برای متوقف کردن یا پایان دادن به (شورش و غیره) استفاده کرد.

Phrasal Verbs می تواند به دلیل تنوع در قرار دادن اجزا، دشوار باشند. در برخی موارد اجزا را می توانند در چند بخش از یک جمله قرار بگیرند. در موارد دیگر چنین اجزایی معمولاً در یک جا قرار داده می شوند. بنابراین، برای مثال، می توانید بگویید I put my glasses on  و I put on my glasses. اما این تنها می توان گفت: The teacher is always putting his students down . جمله ی The teacher is always putting down his students غیر استاندارد است.

  • با این وجود برای زبان آموزان مهم است که در انگلیسی گفتاری از Phrasal Verbs استفاده کنند. استفاده از یک مترادف رسمی اغلب زبانی را تولید می کند که برای فرد بومی عجیب است. به عنوان مثال: Oh, do desist from talking! instead of the common Oh, do shut up!or Oh, do belt up! or Oh, do pipe down!

نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.