ویژگی های اصلی زبانشناس به شرح زیر است:

 یادگیری زبان انگلیسی با بهترین منابع و داستان های آموزشی

 افزایش سریع دایره‌ی لغات انگلیسی با روشی ابتکاری

 یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و گرامر با استراتژی‌های کارآمد (تکنیک سایه و پنج استراتژی دیگر)

 مناسب برای تمام سطوح، به همراه ترجمه‌ی فارسی مطالب برای مبتدی‌ها

برای مشاهده‌ی آنلاین مطالب آموزش، به قسمت داستان‌ کوتاه انگلیسی وبسایت زبانشناس مراجعه بفرمایید.

برای مشاهده‌‌ی کامل ویژگی های نرم افزار زبانشناس به بخش نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس مراجعه کنید.

برای ورود به صفحه‌ی اصلی وبسایت زبانشناس، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

این پست به ۵ مورد از رایج ترین اشتباهات در یادگیری زبان اشاره می کند که اکثر زبان آموزان در مسیر آموزش زبان انها را انجام می دهند. پس با ما همراه باشید تا از آنها دوری کنید…

۵ مورد از رایج ترین اشتباهات در یادگیری زبان

5 مورد از رایج ترین اشتباهات در یادگیری زبان

یک مدرسه ی زبان شناسی وجود دارد که بر این باور است یادگیری زبان با “دوره ی ساکت” شروع می شود. درست همان طور که بچه ها با شنیدن و تقلید طوطی وارِ صداها می آموزند تا زبان را تولید کنند، زبان آموزان به منظور یادگیری باید لیسنینگ را تمرین کنند. این می تواند لغات و ساختار آموخته شده را تقویت کند، و به زبان آموزان کمک کند تا متوجه الگوها در زبان شوند.

لیسنینگ یک مهارت ارتباطی است که ما در زندگی روزانه بیش ترین استفاده را از آن می کنیم، با این حال تمرینش می تواند سخت باشد مگر این که شما در کشوری خارجی زندگی کنید یا در کلاس های غوطه وری زبان شرکت کنید. راه حل چیست؟ موسیقی، پادکست ها، برنامه های تلویزیونی و فیلم ها را در زبان مقصد پیدا کنید، و اغلب تا جایی که امکان دارد گوش کنید و گوش کنید.

فقدان کنجکاوی

در یادگیری زبان، رفتار می تواند یک عامل کلیدی در چگونگی پیشرفت یک شاگرد باشد.

وقتی تنش بین Anglo- و Francophones بالا بود، زبان شناسان در کِبِک کانادا درباره ی رفتار در یادگیری زبان در سال ۱۹۷۰ تحقیق کردند. تحقیق نشان داد Anglophones که به فرانسوی کانادایی ها زیان وارد کردند اغلب در یادگیری زبان فرانسوی ضعیف عمل کردند، حتی بعد از مطالعه ی فرانسوی برای سال ها به عنوان یک موضوع مدرسه ای اجباری.

از طرف دیگر، زبان آموزی که درباره ی فرهنگ مقصد مشتاق است در مطالعات زبان خود موفق تر خواهد بود. شاگردانی که از لحاظ فرهنگی کنجکاو هستند نسبت به زبان بیش تر پذیرا هستند و برای ایجاد ارتباطات با گویشوران بومی آزادی بیش تری دارند.

تفکر سخت

زبان شناسان دریافته اند شاگردانی که در مقابل ابهام تحمل کمی دارند، تمایل دارند تا با یادگیری زبان درگیر باشند.

یادگیری زبان شامل مسائل نامعلوم زیادی است – شاگردان هر روز با لغات جدید روبه رو می شوند، و برای هر قانون گرامر یک استثنای مرتبط با گویش یا فعل بی قاعده وجود دارد. تا وقتی که سلیس بودنِ مشابه با سلاست افراد بومی به دست آید، همیشه مقداری سطح ابهام وجود خواهد داشت.

آن نوع از زبان آموز که به یک لغت جدید برمی خورد و به جای حدس زدن معنا از بافت به سراغ دیکشنری می رود، احتمال دارد در کلاس غوطه وری احساس استرس و پریشانی داشته باشد. در نهایت، احتمال دارد که آن ها به دلیل ناامیدیِ محض مطالعاتِ زبان خود را ول کنند. شکستن این طرز تفکر سخت است، اما تمرین های کوچک می توانند، کمک کنند. یک آهنگ یا متن را در زبان مقصد پیدا کنید و حتی اگر لغات کمی ناشناخته هستند، فهمیدن جان کلام را تمرین کنید.

یک روش تک

بعضی از زبان آموزان با تمرین های شنیدن و تکرار کردن در آزمایشگاه زبان یا در پادکست بسیار راحت هستند. بعضی ها برای فهمیدن یک زبان خارجی، کتاب گرامر لازم دارند. هر کدام از این رویکردها خوب است، اما اتکا فقط روی یکی از آن ها اشتباه است.

زبان آموزانی که از چند روش استفاده می کنند شانسِ تمرین مهارت های مختلف را دارند و به مفاهیمی برمی خورند که به روش های متفاوتی توضیح داده شده است. به علاوه، تنوع می تواند مانع گیر کردن آن ها در مسیر یادگیری شود.

موقع انتخاب یک کلاس، شاگرد باید به دنبال دوره ای باشد که چهار مهارت زبان را تمرین می کند (reading, writing, listening and speaking). برای خودآموز، ترکیبی از کتاب ها، دروس صوتی، و اپلیکیشن های یادگیری زبان را امتحان کنید.

ترس

اهمیتی ندارد که شخص چه قدر خوب می تواند به زبان خارجی بنویسد، فعلی را صرف کنید، یا یک آزمون لغات را به پایان برسانید. برای یادگیری، پیشرفت، و استفاده ی واقعی از زبان مقصد، ما باید صحبت کنیم.

این مرحله ای است که شاگردان زبان می توانند ناگهان ساکت شوند، و احساس خجالت یا نا امنی جلوی تمام سخت کوشی آن ها را می گیرد. در فرهنگ های شرقی که اجتناب از تحقیر یک ارزش اجتماعی قوی به حساب می آید، معلمان EFL اغلب اعتراض می کنند که شاگردان، علی رغم سال ها مطالعه ی انگلیسی، همچنان به آن زبان صحبت نمی کند. آن ها از سنبل کردن گرامر یا تلفظ غلط لغات به نحوی که خجالت زده شان کند خیلی هراس دارند.

کلید اصلی این است که آن اشتباهات با نشان دادن حد زبان، و اصلاح خطاها قبل از این که ماندگار شوند به زبان آموزان کمک می کنند. زبان آموزان هر چه بیش تر صحبت کنند، سریع تر پیشرفت می کنند.


برای یادگیری آسان زبان انگلیسی می توانید از تکنیک‌های کاربردی وبسایت زبانشناس استفاده کنید:

 

نویسنده: مریم ایرانی

You will reap what you plant in your minds farm آن‌چه را که در مزرعه ذهن خود کاشته‌اید درو خواهید کرد

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & Design استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.