چرا من نمی توانم زبان خارجی یاد بگیرم؟

مشکل اینجاست که شما می توانید به راحتی زبان خارجی را یاد بگیرید ولی یاد روش یادگیری خود را خوب انتخاب نکرده اید و یا انرژی و انگیزه کافی را ندارید. امروز دلایل اینکه فکر می کنید نمی تواند زبان خارجی را بیاموزید را برایتان می آوریم.

چرا من نمی توانم زبان خارجی یاد بگیرم؟

چرا من نمی توانم زبان خارجی یاد بگیرم؟

۱- تا جایی که امکان دارد زود شروع به صحبت نکنید.
علائم تشخیص: ترس/فقدان اعتماد به نفس، فقدان انگیزه، آماده نبودن برای موقعیت های واقعی صحبت

خیلی از نویسندگان یادگیری زبان این موضوع را در اول لیست خود قرار می دهند. همان طور که الکس رالینگز به تازگی در پستی گفته است، سنجیدن پیشرفت خود با صحبت کردن با مردم و این که متوجه شوید چه قدر جلو رفتید، اهمیت دارد. صحبت کردن با مردم همچنین سریع ترین روش ایجاد اعتماد به نفس در یک زبان است، که در عوض باعث پیشرفت بیش تر می شود.

۲- پیدا نکردن یک شنونده ی دلسوز
علائم تشخیص: فقدان عمل، از دست دادن تحلیل ۸۰/۲۰

یک شنونده ی دلسوز شخصی است که صبورانه به شما گوش می کند که اولین گام های خود را در زبان بدون عقب نشینی برمی دارید! آن ها می توانند به ادامه ی مکالمه کمک کنند، اگر لازم بود اشتباهات شما را تصحیح کنند، و در مجموع برای تجربه زمان و محل را برای شما فراهم کنند. به بیان دیگر: این بیش تر گویشوران بومی نیست. اتکا بر گویشور بومی متوسط برای تمرین در مراحل اولیه توقعات شما را خیلی بالا می برد – مسائل خیلی زیادی وجود دارند که شما باید آن ها را درست کنید.

۳- فراموش کردن دلیل یادگیری خود
علائم تشخیص: فقدان انگیزه/مسیر
موقعی که شما فقط شروع می کنید، مجسم کردن به فراموشی سپردن این که شما چرا در حال یادگیری هستید سخت است! اما انگیزه ها و رفتارهای ما در طول زمان عوض می شوند، و موقعی که شما سرگرم یادگیری روزانه می شوید گم کردن راهتان و شروع درک سفر یادگیری زبان به روشی متفاوت ساده است.

چرا من نمی توانم زبان خارجی یاد بگیرم؟

۴- جستجوی بی انتها برای یک روش/کتاب/منبع/اپلیکیشن عالی
علائم تشخیص: به تعویق انداختن

فکر کردن به این که شخصی دیگر از قبل راه حل تمام مسائل یادگیری زبان شما را پیدا کرده، ترغیب کننده است. به راستی که تعدادی منابع عالی وجود دارند، اما بعد از این که شما کمی از کتاب یا پادکست های مختلف را بررسی کردید، موقع آن است که جستجو را متوقف کنید و شروع کنید. آن شخصی نباشید که دوجین کتاب جمع می کند اما هرگز از صفحه ی اول هر کدام فراتر نمی رود!

۵- تعریف نکردن اهداف خود

اگر شما ندانید که به کجا می روید، چه طور می خواهید به آن جا برسید؟ در زبان چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و شما همه ی آن را لازم ندارید. برای تعیین سریع ترین راه موفقیت از اهداف هوشمندانه استفاده کنید – هر معنایی که برایتان دارد.

۶- به منابع بقیه ی افراد اتکا کنید

اجازه ندهید تا یادگیری تان توسط آن چه که بقیه ی افراد ایجاد یا چاپ کرده اند، کنترل شود. این گزینه نشانه ی تنبلی است. اگر شما فکر می کنید که باارزش است و شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند به هر ترتیبی که شده چیزی را کشف کنید، اما برای تعیین آن چه که برای یادگیری لازم دارید، و چگونگی و وقت یادگیری از قدرت های فراشناختی خود استفاده کنید.

۷- ایجاد نکردن میزان جنبش با مطالعه ی روزانه یا تنظیم یک برنامه

با وجود مسائل زیادی که برای یادگیری وجود دارد، شما باید روش هایی را پیدا کنید که هم زبان را در حافظه نگه دارید و هم به پیشرفت ادامه دهید. واقعیت برای بیش تر ما این است که به دلیل وجود احتیاجات مختلف و مسئولیت ها افرادی با مشغله ی زیاد هستیم، پس به نظر می رسد که پیدا کردن وقت می تواند سخت باشد. من می گویم به نظر می رسد چون این قضیه هم درست است که اگر شما بدانید به کجا بپردازید و چه طور خود را مدیریت کنید همیشه برای مطالعه وقت پیدا می شود.

۸- وقت کافی برای زبان نگذارید تا در درون شما پیشرفت کند

شما هر چه قدر هم که سخت مطالعه کنید زبان هم مانند مهارت های دیگر برای گسترش در مغزتان زمان لازم دارد. احتمالاً برای این مورد، دلایل انعطاف پذیری عصبی وجود دارد؛ هر زبان آموز با تجربه ای در زمان هایی غیر قابل پیش بینی در فرایند پیشرفت خود خیزهای غیر قابل انتظاری خواهد داشت. در واقع، من اغلب یافته ام که بعد از داشتن استراحتی ادامه دار، زبان به طور چشمگیری پیشرفت می کند!

۹- یاد نگرفتن متن

این اسم کمی غلط است، چون مطمئناً امکان پذیر است که مقداری از سطح توانایی را در زبان به پیشرفت برسانید، بدون این که یاد بگیرید چه طور آن را بخوانید و بنویسید (چینی، ژاپنی به طور مخصوصی چالش برانگیز هستند)، و اثبات کنید که می توانید در مرحله ی ابتدایی با گویشوران بومی در تعامل باشید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.