آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری دوم)

با ادامه و سری دوم از آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی با ما همراه باشید…

۱- سعی کنید در یک تست شرکت کنید.

بطور مثال دریکی از امتحانات بین المللی مثل آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) یا یکی از آرمونهای دیگر آکسفورد یا کمبریج شرکت کنید.با یک برنامه ریزی خوب برای رسیدن به یک نمره عالی در آن تست تلاش کنید.وقتی ما برای هدفی می جنگیم بیشترین وبهترین تلاشمان را میکنیم.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری دوم)

۲- بهتره که فقط برای تست دادن مطالعه نکنیم.
به یک تصویر بزرگتر فکر کنید.اگر در یک رستوران یک درخواست خوب بدهید یا در هر موقعیتی آماده جمله سازی و مکالمه باشید چه احساسی به شما دست میدهد؟کیفیت زندگی شما تا چه حد بالا میرود؟کجا و چگونه می توانید از زبانی که خوب یاد گرفته اید استفاده کنید تا حس خوبی به شما دست بدهد؟

۳- یک هدف بلند مدت برای خودتان تعیین کنید.
یادگیری کامل ۴ مهارت  زبان را بعنوان یک هدف بلند مدت،بطور مثال هدف ۲ ساله در نظر بگیرید. روی آن تمرکز کنید و هر روز قدمی برای رسیدن به  آن بردارید.لازمه رسیدن به هر هدفی سخت کوشی است و یادگیری کامل زبان هم یک هدف است پس سخت تلاش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری دوم)

۴- برای خود اهداف کوتاه مدت هم داشته باشید.
هر یک از توانایی ها را به چند قسمت کوچکتر تقسیم کنید (مثال : یادگیری لغت ، جمله سازی و …) و هر وقت که درهر قسمت به توانایی رسیدید و آن را کامل یاد گرفتید به خودتان جایزه بدهید.

۵- جوی را درست کنید که دوست دارید زبان را درآن یاد بگیرید.
زبان را به اجبار نیاموزید.طرز فکر و محیط خود را طوری عوض کنید که دوست دارید زبان را در آن  و برای اهداف بزرگ یاد بگیرید.وقتی که به خواست خود و برای هدفی یادمیگیرید بیشتر متمرکز می شوید.

۶- فکر کنید وببینید چه روشی برای شما مناسب است.
از امتحان کردن راه های مختلف یادگیری زبان دست بردارید.روش هایی که خسته کننده هست را کنار بگذارید و از روش هایی استفاده کنید که قبلا از آنها نتیجه گرفته اید.مطمئن باشید بهترین راه یادگیری راهیست که شما با آن یاد میگیرید.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری دوم)

۷- از راهی که برای خود در نظر گرفته اید استفاده کنید.
بهترین شکل مطالعه شما در کجا و به شکلی انجام می شود؟این کار میتواند در یک محیط آرام یا با یک گروه باشد.در محیط خانه یا پارک باشد. این کار میتواند بوسیله حفظ کردن،خواندن ،صحبت کردن ،خلاصه کردن یا سایر روشها باشد.هر کدام از اینها که باشد این شما هستید که باید از آن برای موفقیت استفاده کنید.

۸- برای یادگیری و رفع اشکال کمک بگیرید.
اگر چیزی را متوجه نمی شوید حتما از کسی بپرسید.از استاد،همکلاسی ها یا دوستان خود کمک بخواهید.درسایت های آموزش زبان عضو شوید و سوالات خود را در انجمن های گفتگو،چت های گروهی یا قسمت دیدگاه ها مطرح کنید.خیلی ها هستند که این اطلاعات را به شما می دهند.

۹- مرور کنید!مرور کنید!مرور کنید!
هر روز زمانی را برای مرور چیزهایی که قبلا مطالعه کرده اید اختصاص دهید،حتی اگر در حد ده دقیقه باشد.مطالبی را که یاد گرفته اید در محیط های مختلف امتحان کنید.هر بار که مرور میکنید یک قدم دیگر به یادگیری نزدیک می شوید.

۱۰- ایده خوبی به نظر نمی رسد که در یک زمان بیشتر از نیم ساعت بطور کامل مطالعه کنید.
رویه یادگیری خود را به بلوک های بیست و پنج دقیقه ای تقسیم کنید.بین هر بلوک ۳ الی ۵ دقیقه استراحت کنید. بطور مرتب استراحت های کوتاهی  بکنید،نفس تازه ای بگیرید وپاهایتان را دراز کنید و بکشید و یا یک لیوان آب بخورید.این کار از کسل شدن و دست کشیدن از یادگیری  جلوگیری میکند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.