چرا یادگیری زبان انگلیسی اجباریست (قسمت اول)

چرا یادگیری زبان انگلیسی اجباریست (قسمت اول)

حتما تا حالا زیاد از خودتون پرسیدین “چرا باید زبان انگلیسی بلد باشم ؟!؟!؟! ”

خیلیا هم به چشم بدترین کابوس ممکن بهش نگاه می کنین ….

اما بعد از خوندن این مقاله مطمئنا نظرتون ۱۸۰ درجه تغییر می کنه، پس حتما مطالعش کنین.

توی این مقاله به اصلی ترین دلایلی که نیاز شما به یادگیری زبان انگلیسی رو یادآوری می کنه، میپردازیم.

 

۱.تقریبا زبان مادری سیصد و هشتاد میلیون نفر انگلیسیه؛ حالا یک میلیارد نفر دیگه، یعنی تعداد اونایی که زبان انگلیسی رو به عنوان زبان دوم یاد می گیرند هم بهش اضافه کنین.سر جمع میشه یک میلیارد و سیصد وهشتاد میلیون نفر انسان که زبان انگلیسی رو بلدن. در نتیجه کی بدش میاد که زبان این همه آدمو بفهمه و اونام زبان اونو ؟!

 

۲. توی هر شهر یا کشوری که باشین یکی از بهترین برگ برنده هاتون برای به دست آوردن شغل مورد نظرتون و به قول معروف قاپیدن اون از رقیباتون دونستن زبان انگلیسی و تسلط به کامپیوتره؛ جالب اینکه کار با کامپیوتر هم بلدی زبان انگلیسی رو میطلبه.پس دیگه جا واسه یادآوری اینکه بلد بودن زبان چقدر مهمه نمیمونه .

 

۳.طرفدار فیلم و کتاب و بازی کامپیوترید ؟!

زبان انگلیسی بلدین؟!

اگه جوابتون منفیه باید بگم خیلی متاسفم !!!! بیشتر کتاب ها ، فیلم ها و تقریبا تمام بازی های کامپیوتری به زبان انگلیسیه.

منتظر ترجمش می مونین ؟؟ پیشنهاد خوبیه اما دوتا اشکال داره ؛ اول اینکه باید زمان زیادی صبر کنید پس از اونایی که زبان انگلیسیو بلدن عقب میوفتین. دوم اینکه ترجمه رسایی زبان اصلی رو نداره و نسبت به سلیقه مترجمین ، ترجمه های متفاوتی هم ارائه میشه.

دیگه سانسور ها و دوبله های هچل هفتی که بعد از ترجمه روی فیلم، بازی و حتی کتاب می ذارند به کنار …

 

۴.اگه سلامتیتون براتون مهمه و از مبتلا شدن آلزایمر ترس دارین ، زبان انگلیسی یاد بگیرین. طبق تحقیاتی که دانشگاه های معتبر جهانی انجام دادند، این فرضیه که یادگیری یک زبان جدید از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کنه به واقعیت تبدیل شد.

می پرسین چرا زبان انگلیسی ؟! چون انگلیسی یکی از پر واژه ترین زبان های دنیاست و حفظ کردن این همه کلمه مغز شما رو به چالش می کشه و تا زمانی که به این کار ادامه بدین ، مبتلا شدن به آلزایمر رو عقب می ندازین.

 

۵.میخواین جلوی مهمونتون که خیلی هم باهاش تعارف دارین به یکی از اعضای خونوادتون چیزی رو بگین که ایشون نفهمن؟!

میکشینش یه گوشه و بهش میگین یا بهتره شما و خونوادتون زبان انگلیسی بلد باشین ؟ مسلما گزینه ی دوم. اینطوری هم یه کلاسی جلو مهمونتون گذاشتین هم این همه خودتونو و اعضای محترم خونواده رو به زحمت ننداختین.

 

۶.وقتی یه زبان جدید یاد میگیرم، ناخودآگاه فرهنگ مردمی که به اون زبان صحبت میکنن برامون جا میافته.حالا اگه زبان انگلیسی رو یاد بگیریم با فرهنگ اکثر مردم جهان آشنا میشیم و این توی ارتباط بهتر بهمون کمک می کنه.

همچنین وقتی یه فیلم زیرنویس یا دوبله شده میبینیم و حس میکنیم یه جاهاییش رو اصلا نفهمیدیم مال اینه که فرهنگشونو نمیدونیم نه اینکه بازیگراش دیوونه یا الکی خوش باشن که اینطوری رفتار میکنن.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.