روش نوین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

نبوغ ایرانی این بار در یک جوان کرمانشاهی متبلور شد تا با ابتکاری که در واقع انقلابی در فراگیری زبان انگلیسی است، همگان را امیدوار کند که از صخره زبان به راحتی صعود کنند و جهانی شوند.

به گزارش ایرنا، در گوشه و کنار کشورمان بخصوص در شهرهای بزرگ و کوچک صدها موسسه و آموزشگاه برای آموختن زبان انگلیسی ایجاد شده است اما طول دوره ها، خسته کننده بودن و از همه مهم تر تکنیک های نسبتا قدیمی و شاید هم منسوخ شده همچنان عاملی بازدارنده برای یادگیری کامل این انگلیسی از سوی زبان آموزان شده است.

ˈرضا محمدیˈ جوانی ۲۸ ساله که در ۱۵سالگی موفق به اخذ مدرک تافل شده و اینک از دارندگان آیلتس کشور (اخذ مدرک در کشور امارات عربی متحده) نیز محسوب می شود، روش و طرحی نو متفاوت با همه روش های متعارف و معمول آموزش زبان در کشور در انداخته شده تا از این پس زبان آموزان در هر سطحی از سواد و تحصیلات که باشند، بتوانند در دست کم ۱۰ ماه، زبان انگلیسی را به راحتی حرف بزنند و تسلطی نسبتا مناسب بر آن داشته باشند.

وی که طرح ابداعی خود را ˈری السˈ یا ˈREELSˈ نام نهاده (Revolutionary English Learning System) که قابلیت آموزشی کردن زبان انگلیسی در سیستم آموزش و پرورش کشور از مقطع دوم دبستان را دارد و آنگونه که در مصاحبه اختصاصی اش با خبرنگار ایرنا، گفت، یک دوره آزمایشی و پایلوت را برای آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی در رده های سنی هفت تا ۱۰ سال در مرکز آموزش های فنی و حرفه ای کرمانشاه با موفقیت انجام داده به طوری که با صرف یک و نیم ماه زمان، دو برابر بیشتر از زمان متعارف توانسته زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهد.

وی آشنایی با گفتار زبان فارسی کتابی را پیش زمینه فراگیری زبان انگلیسی در کودکان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید ابتدا کلاس اول دبستان را به همین منظور پشت سر بگذارند تا در پایه دوم ابتدایی بتوان آنها را تحت آموزش زبان با روش ری الس قرار داد.

محمدی گفت: سیستم انقلابی یادگیری زبان انگلیسی یا ری الس که براساس سه استاندارد معتبر جهانی پایه ریزی شده است، شرایطی را برای زبان آموز فراهم می آورد تا در ۱۰ ماه تسلط کافی بر گفتار، شنیدار و خواندن و نوشتن زبان انگلیسی پیدا کند.

وی تغییر در شیوه های آموزش، فراهم آوردن محیط تمرین و رعایت فرهنگ گفتار را از امتیازات این روش عنوان کرد و گفت: این طرح شرایط مطلوبی را برای مخاطب فراهم می آورد تا در اندک زمان موجود داشته های بیشتری را بیاموزد زیرا ما برای طرح ری الس یک استاندارد فوق العاده تخصصی ایجاد کرده ایم.

مبتکر طرح انقلاب در فراگیری زبان انگلیسی به حمایت های سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از طرح خود به عنوان عاملی برای موفق بودنش یاد کرد و گفت: ما ابتدا قصد آن را داشتیم که طرح را در دیگر کشورها اجرایی کنیم اما با استقبال و حمایت های خوبی که مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه که خود از نخبگان کشوری است، به عمل آورد تصمیم خود را عوض کردیم.

محمدی گفت: در ابتدای کار، مسوولین فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تامین بخشی از منابع مالی و فضای آموزشی مورد نیاز، امکان برپایی یک دوره را برای ما فراهم کردند که در این مدت پس از ارایه آموزش به کارکنان سازمان و تفهیم چگونگی اجرای طرح، دوره آموزشی کوتاه مدتی نیز برای ۸۰۰ نفر از علاقه مندان را برگزار کردیم که در پایان، ۱۲۰ نفر نیز دوره های تکمیلی را پشت سر گذاشتند.

وی گفت: طرح آزمایشی ری الس اکنون با پشت سرگذاردن مرحله آزمایشی در سازمان فنی و حرفه ای، به طور گستره از سوی یکی از آموزشگاه های خصوصی شهر اجرا شده و تا امروز ۲۶۰ نفر از علاقه مندان در این دوره های رسمی آموزش دیده اند.

محمدی در باره تربیت مربیان آموزشی طرح ری الس نیز، گفت: تاکنون پنج استاد با آموزش دوره تخصصی TTC را تربیت کرده ایم اما مشکلی که در این مورد داریم نبود امنیت شغلی استادان است که امیدوارم با فراگیری این روش آموزشی، این مشکل هم برطرف شود.

محمدی گفت: درصدد هستیم معضل زبان انگلیسی در جامعه را که امروز نیاز همه خانواده های ایرانی است، با آموزش های پایه برطرف کنیم و در این راستا نیز طرحی (پروپوزال) را به وزارت آموزش و پرورش ارایه می کنیم که برای گنجاندن آموزش های ری الس از دوره ابتدایی در پایه دوم دبستان بتوانیم این هدف بزرگ را محقق کنیم اما پیش از هر اقدامی لازم است که مردم را با ماهیت این شیوه نوین آموزشی آشنا کنیم.

وی در پاسخ به این سووال که از مسوولان چه توقعی دارید، گفت: اگر پیچ و خم های بوروکراسی در دستگاه ها از میان برداشته شود و نیز حمایت های مالی از آن به عمل آید می توانیم این طرح را با برند کرمانشاه به دیگر استان های کشور تسری دهیم و در واقع انقلاب یادگیری زبان انگلیسی را از کرمانشاه به سراسر ایران صادر کنیم.

وی دلایلی که به او انگیزه داد تا این طرح را به نام کرمانشاه و از این دیار اجرایی کند، احساس مسوولیتی که در آگاه سازی مردم ایران و به خصوص کرمانشاه و نیز تعلق خاطری که به خانواده اش داشته است، عنوان کرد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که اجرای این طرح در کشور چنان فراگیر شود که یک دانش آموز کلاس سوم دبیرستان بتواند با همان کیفیت زبان فارسی، انگلیسی را نیز تکلم کند.

وی گفت: کتاب ویژه ری الس با عنوان ˈگام های ری السˈ یا Steps of Reels در سه جلد آماده چاپ شده که به دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به این کار نشده است.

محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نگران آن نیستید که طرح شما به سرقت برود یا به اصطلاح کپی رایت در مورد آن رعایت نشود، گفت: باید بگویم که کپی برداری از این طرح کار ساده ای نیست ولی اگر کسی بخواهد در هر جایی آن را اجرا کند، نیازی به کپی کردن ندارد چرا که ما نسخه اصلی و اورجینال آن را با کیفیت عالی در اختیارش قرار می دهیم.

وی در پایان گفت: کسی که آموزش های ری الس را با موفقیت پشت سر بگذراند در واقع معادل مدرک آیلتس به وی اعطا خواهد شد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

۳۱ دیدگاه

  1. جالب
    کاش کسی باشد که از ایشان حمایت کند

    پاسخ شما
    • سلام .امیدوارم همیشه موفق باشید .من از شما و این روش حمایت خواهم کرد و بنده در استان گیلان رشت زندگی میکنم کاش میتونستید اینجا هم شعبه بزنید من اولین نفری خواهم بود که شرکت میکند

      پاسخ شما
  2. واقعا مطلب جالبی بود، فک نمی کردم

    پاسخ شما
  3. سلام . من معلمم پایه دبستانم . میخوام جزئیات این روش رو بدونم . لطفا از طریق ایمیل منو راهنمایی کنید ؟؟؟؟؟؟

    پاسخ شما
  4. باسلام بسیاردیدکاه ونظریه جالبی است
    بنده موسس اموزشگاه زبان میباشم
    خیلی علاقمندم بتونم ار نسخه شما در موسسه بصورت کاربردی استفا ه کنم

    پاسخ شما
    • چگونه می توان از روش شما استفاده کرد

      پاسخ شما
  5. خیلی علاقه مندم در مورد سیستم آموزشی شما البته اگر از نظر شما مشکلی نداشته باشه یه توضیحات مختصری بدید. امید وارم بتونیم با هم همکاری خوبی در آینده داشته باشیم. واقعا خوشحال شدم که شما تونستید یه کار جدید بکنید و مطمئنا آینده روشنی خواهد داشت این روش آموزشی شما.

    پاسخ شما
    • سلام ممنون از سایت بسیارخوبتون لطفا راهنمایی کنید چطور سی دی یا کتاب آموزش این روشreel پیداکنم لطفا شرمنده کرده به ایمیل جواب بدیدباتشکر

      پاسخ شما
  6. سلام من مدرس زبان انگلیسی در دبیرستانها هستم لطفا در صورت امکان ایمیل من را به ایشان برسانید تااطلاعات بیشتری را از ایشان جویا شوم چون من در حال نوشتن کتابی در مورد روشهای نوین آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستم و خوشحال میشوم که از ایشان و روش ایشان هم مطالبی را در کتابم بگنجانم با اجازه و نام ایشان .

    پاسخ شما
  7. سلام دوست مبتکرم
    من بصورت خصوصی آموزش زبان انگلیسی میدم ولی خودم آموزگار پایه اول ابتدایی هستم .هیشه دنبال این تحول بودم.چون فکر میکنم برای تاثیر آموزش زبان آن را باید از ابتدایی شروع کنیم ولی فعلا این برنامه جز سیستم آموزشی نیست وباید خودمان مجزا این کار رو انجام بدیم.وست دارم این درس رو وارد برنامه هفتگی دانش آموزان کنم امیدوارم بتونم با آشنا شدن با روش شما آموزش بهتری بدم.
    ممنون

    پاسخ شما
  8. باسلام من تدریس میکنم.نظریه جالبیه ممنون میشم جزییات این روشو برام ایمیل کنید.

    پاسخ شما
  9. با سلام
    من حدودا یکسال ونیم بطور فشرده به موسسه سفیر میروم ولی بسیار کم صحبت میکنم لطفا از طریق إیمیل مرا راهنمایی کنید .
    به امید موفقیت روزا فزون برای شما

    پاسخ شما
  10. سلام
    میخواستم بدونم که از کجا میتونیم یه نسخه از این روش(reels)رو تهیه کنیم؟

    پاسخ شما
  11. سلام من اهل شیراز هستم خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم میشه راهنماییم بکنین چطور می تونم بااین روش اشنا بشم ممنون میشم اگه راهنماییم بکنین

    پاسخ شما
  12. من خریدار پکیج شما هستم
    لطفا به ایمیل من روش خریداری این روش را ارسال نمائید
    با تشکر

    پاسخ شما
  13. سلام من خیلی دنبال یادگیری زبان با یه روش خوب هستم ? چطوری میتونم پکیج شما رو تهیه کنم??

    پاسخ شما
  14. با سلام و سپاس از این همه تلاش شما برای اموزش روش جدید به هموطنام لطفامن را راهنمایی کنید من هم علاقمند به یادگیری زبان به این روش هستم با تشکر

    پاسخ شما
  15. با سلام و تشکر از تلاش و پشتکار شما
    من بسیار مشتاق به استفاده از طرح شما هستم لطفا من را راهنمایی کنید.ممنون

    پاسخ شما
  16. با سلام و احترام
    نحوه دسترسی به فایل آموزشی اورژینال به چه صورت است؟لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ شما
  17. سلام
    میشه با روشتون آشنا بشم؟
    من مدیر یک زبانسرا هستم که دنبال روش های نوین آموزش زبان هستم

    پاسخ شما
  18. چجوری میتونم با این روش کار کنم؟

    پاسخ شما
  19. سلام و خداقوت
    ایا این امکان وجود داره که منو راهنمایی کنین (ایمیل)
    خیلی ممنون

    پاسخ شما
  20. با سلام.من مدرس زبان هستم و در شرف تاسیس اموزشگاهم.خیلی وقته که به دنبال یک روش جدیدم. چطور میتونم با شما تماس بگیرم.لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ شما
    • باسلام و عرض ادب و احترام بر شما بزرگواران که در این خصوص اطلاع رسانی فرموده آید / درود و هزاران افرین بر استاد بزرگوار آقای رضا محمدی که در این عرصه کار بس بزرگ و ستودنی را عرضه داشته اند / درود / خواهشمند است تا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید چگونه میتوان این مجموعه کتاب های استاد رضا محمدی /seps of reels /را بدست آورد ویا از چه طریقی میتوان این مجموعه را خریداری نماییم /با تشکر و نهایت احترام

      پاسخ شما
  21. سلام ایا درتهران اموزشگاهی هست که به این روش تدریس بکن

    پاسخ شما
  22. سلام ! چگونه میتوان پکیج شما را دریافت کرد ؟

    پاسخ شما
  23. باسلام،طرح بسیارجالبی بنظرمیرسه.من ساکن شهرتبریز هستم دانشجوی لیسانس زبان.قصدتدریس زبان برای کودکان رو دارم.لطفا منوازطریق ایمیل راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ شما
  24. من دانشجوی دکتری زبان انگلیسی هستم و خیلی علاقه دارم که جزئیات روش شما را بدانم شاید یک مقاله خوبی از آن نوشتم البته با همکاری شما دوست عزیز.
    ممنون می شوم

    پاسخ شما
  25. با سلام من حدودا چهار ساله کلاس زبان میرم اما نمیتونم به راحتی انگلیسی صحبت کنم میشه راهنماییم کنید از طریق ایمیل
    thank you

    پاسخ شما
  26. سلام .امکان استفاده از طرح ایشون به چه صورت امکان پذیره ؟؟؟؟؟لطفاراهنمایی کنید

    پاسخ شما
  27. سلام عالی بود

    پاسخ شما

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.