نقش انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی

نقش انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی

پنج روش شگفت‌انگیز برای پر انگیزه ماندن در یادگیری زبان انگلیسی

نظر به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، بررسی روش های علمی و ویژگی های آنها به طور برجسته امری ضروری می نماید . هدف از نوشتن این مقاله بررسی راههای افزایش انگیزه در یادگیرندگان می باشد . داشتن مهارت در ایجاد انگیزه نقش بسیار مهمی در یاد گیری زبان انگلیسی دارد .هنگامی‌که زبان انگلیسی را آموزش می‌بینید ، سخت‌ترین بخش آن گرامر زبان ، کمبود دایره‌ی واژگان ، و یا اینکه هنوز به آن اندازه دلخواه زبان را نمی‌فهمید نیست . بلکه یافتن انگیزه برای ادامه دادن به یادگیری زبان انگلیسی است . در این نوشتار به این می‌پردازم که افراد موفق چگونه خود را برای یادگیری زبان انگلیسی پر انگیزه نگه می‌دارند .

مطالب فراوانی درباره‌ ایجاد انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی نوشته می‌شود که نکته‌های خوبی را نیز دربر دارد . در اینجا می‌خواهم به پنج عدد از مهم‌ترین نکته‌ها اشاره‌ای داشته باشم .

کارهایی را انجام بدهید که دوست دارید

این نکته را کم‌وبیش همه می‌دانند ولی بازگویی آن هیچ‌گاه خالی از لطف نیست . برای اینکه انگیزه‌ بالایی در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید همیشه کارهایی را انجام دهید که دوست دارید . اگر از کارهایی که انجام می‌دهید خوشتان نیاید ، به‌ویژه زمانی که زبان انگلیسی را به روش آزادانه می‌خوانید ، چیزی نزدیک به محال است که باانگیزه بمانید . بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی تا آنجایی که می‌توانید کارهایی انجام دهید که از انجام دادنشان لذت می‌برید . یادگیری زبان انگلیسی نباید تبدیل به کاری سخت و طاقت‌فرسا شود که انگیزه‌ی شما را نابود کند .

مثبت بمانید

یادگیری زبان انگلیسی پستی‌ وبلندی‌های فراوانی دارد . بنابراین خیلی آسان زبان‌آموز درگیر تفکرات منفی می‌شود . به‌ویژه اگر در گذشته تجربه‌ خوبی در این زمینه نداشته باشد گیر افتادن در دام تفکرات منفی بسیار ساده می‌شود . برخی فکر می‌کنند که در یادگیری زبان انگلیسی ناتوان‌اند . برخی دیگر ممکن است فکر کنند که زمان مناسب را برای یادگیری زبان انگلیسی از دست داده‌اند . هیچ چیزی به‌اندازه‌ی نبود خودباوری نمی‌تواند انگیزه را از میان ببرد . برای چیره شدن بر منفی نگری بایستی باورهایتان را عوض کنید . بیشتر نگرانی شما این است که چرا پیشرفت تندی در زبان انگلیسی ندارید . این موضوع کاملاً طبیعی است زیرا یادگیری زبان انگلیسی فرایندی دورودراز و زمان‌بر است . اگر روش درستی انتخاب کرده‌اید بی‌گمان در مسیر طبیعی آموزش زبان قرار دارید و سرانجام موفق می‌شوید . فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی مانند مسابقه نیست . بنابراین آهستگی و پیوستگی آموزش است که شما را به هدف می‌رساند .

داد بزن!

شاید باورتان نشود ولی بلند سخن گفتن انرژی شگرفی به شما می‌دهد . به‌ویژه اگر آدم کمرویی هستید این نکته انگیزه‌ی شما را بالا نگه می‌دارد . بهترین جا برای رها کردن صدا در دل طبیعت است . بسته‌های انگلیسی قدرت و انگلیسی مهارت دربرگیرنده‌ی داستان‌های کوتاه و جذابی است که پر از سؤال و جواب است . جواب‌ها بسیار ساده هستند و نیازی به فکر کردن ندارند . چند ماهی به این روش قدرتمند تا آنجایی که می‌توانید بلند صحبت کنید تا نتیجه‌ی شگرفی را در زبان انگلیسی خود مشاهده نمایید .

آهستگی و پیوستگی

هیچ برنامه‌ای قدرتمندتر از این نیست که به‌صورت پیوسته زبان انگلیسی را تمرین کنید . هنگامی‌که به‌صورت پیوسته می‌خوانید ، همیشه حس پیشرفت را دارید . کافی است چند روز درنگی در کارتان رخ دهد ، انگیزه‌ی شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند . بنابراین از شما می‌خواهم که خود را به برنامه‌ ای روزانه ملزم کنید که قابل کنترل باشد . یعنی تا آنجا که در شلوغ‌ترین روزهایتان نیز بتوانید به آن برنامه عمل کنید . هرچقدر هم سرتان شلوغ باشد می‌توانید سی دقیقه برای زبان انگلیسی کنار بگذارید . زیرا نیاز نیست که در آن وقت تنها به زبان انگلیسی بپردازیم . برای نمونه اگر از خانه تا محل کارتان نیم ساعت طول می‌کشد در میان راه به زبان انگلیسی گوش دهید . هرگز نگران این نباشید که زمان اختصاص داده‌ شده کم باشد . فلسفه‌ بهبود همیشگی کایزن بر پایهٔ پایداری پیشرفت‌های ناچیز است . فراموش نکنید که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود .

از رؤیاهایت بگو

 

Dreams

در نهایت اگر همه‌ی انگیزه‌ خود را از دست داده‌اید ایرادی ندارد که مدتی از یادگیری زبان انگلیسی کنار بگیرید . این را بدانید که تنها کسی که می‌تواند انگیزه‌ شما را برگرداند ، خودتان هستید . اهداف خود را همیشه به یاد بیاورید که برای چه چیزی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید . این موضوع انگیزه‌ شما را برمی‌گرداند . آرزوهایتان را تنها با خودتان مرور نکنید . بلکه دیگران را نیز از آن آگاه سازید . اگر از آرزوهایتان به دیگران نگویید خیلی ساده می‌توان خود را گول زد که هرگز همچون آرزویی وجود نداشته است و بدون اینکه کسی بفهمد بی‌خیال آن شوید .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.