۱۰۱ گام برای آموزش زبان انگلیسی (قسمت دوم)

۱۰۱ گام برای آموزش زبان انگلیسی (قسمت دوم)

در پست ۱۰۱ گام برای یادگیری زبان انگلیسی (قسمت اول) ۵۰ قدم از ۱۰۱ راه برای آموزش زبان انگلیسی را مرور کردیم از قولی که دادم ۵۱ راه دیگر باقی ست که آنها را هم با آرزوی موفقیت و سربلندی به دوستان جانم تقدیم میکنم.

۵۱- زیاد به دیکشنری خود وابسته نباشی! دیکشنری راهنمای شماست نه معلم اصلیتان. سعی کنید بیشتر از آنکه مستقیم به سراغ دیکشنری بروید ، معنای لغات را حدس بزنید

۵۲- تسلیم نشوید و افکار مثبت را از خود دور نکنید! همه ی ما بعضی اوقات این حس را داریم که خیلی سریع پیشرفت نمیکنیم و مخصوص شما تنها نیست… همه چیز در آخر عالی خواهد بود
۵۳- از کاری که انجام میدهید لذت ببرید! همه وقتی کاری برایشان سرگرم کننده یا لذت بخش باشد از آن بهتر می آموزند.
۵۴- اگر هنگام صحبت کردن عصبی میشوید ، نفس عمیق بکشید! با احساس راحتی بهتر و مسلط تر میتوانید صحبت کنید.
۵۵- با نگاه کردن به گذشته انگیزه بگیرید! به کتابها وCD های قبلی خود نگاه کنید… ببینید حالا چقدر آسانتر به نظر میرسند … بله سطح شما پیشرفت کرده است! تبریک میگم
۵۶- هیچ وقت برای آموزش زبان انگلیسی دیر یا زود نیست! از آموزش و یادگیری خسته نشوید.
۵۷-تاخیرو تعویق جلوی موفقیت شما را میگیرد. به تاخیر انداختن درس خواندن و یادگیری یا جدایی از برنامه ریزیتان باعث میشود از موفقیت مطلوبتان جا بمانید.اگر به گفتن “بعدا” عادت کرده اید … ترک عادت کنید
۵۸- اگر هنوز به نتیجه دلخواهتان نرسیده اید دلیل بر این نیست که توانایی آموختن زبان را ندارید بلکه بخاطر این است که هنوز راه یادگیری خود را پیدا نکرده اید
۵۹- از منابع مناسب سطح خود استفاده کنید. از تمرینهایی که برایتان خیلی آسان یا سخت هستند فاصله بگیرید. تمرینهایی مناسبند که شما را به چالش بکشند نه آنهایی که ما را خسته کنند یا بترسانند.
۶۰- نگران اینکه لهجه تان عالی نیست نباشید. لهجه یکی از مهمترین بخشهای هویت فرهنگی هرفرد ست. انگلیسی زبانان به شنیدن انگلیسی با لهجه مختلف علاقه و البته به آن عادت دارند.
۶۱-شاخه های زبان انگلیسی بسیار متفاوت است : بریتانیایی ، آمریکایی ، آفریقای جنوبی و … . تقاوت هیچ کدام به اندازه خود زبان انگلیسی مهم نیست . (انگلیسی ، انگلیسی است)
۶۲-به جای آن ، تفاوتهای بین انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی را بدانید و براساس تفاوتها از کلمات استفاده کنید.
۶۳- برای خود فلش کارت تهیه کنید و آنها را با خود همراه داشته باشید تا در اوقات مرده و بیکاری شما را همراهی کنند.
۶۴- برای یادگیری لغات از هرراهکاری استفاده کنید. روی وسایل اطرافتان با برچسب اسم معادلشان را در انگلیسی را بچسبانید.
۶۵- از فعلهای دو بخشی غافل نشوید صدها فعل در این دسته جا میگیرند که کاربرد گسترده ای در زبان انگلیسی دارند. هرچه بیشتر روی معنایی آنها تمرکز کنید بیشتر میتوانید معنای یکی را که جدید میبینید حدس بزنید.
۶۶-از حس ششم خود استفاده کنید! خواهید دید اینکه اولین حدستان درست باشد چقدر رضایت بخش است (البته سرسری حدس نزنید از راهنمایی ها و شواهد کمک بگیرید)
۶۷-قبل از صحبت کردن چند لحظه فکرتان را جمع کنید ، مطمئنا گرامر را میدانید اما از آن درست استفاده نمیکنید. فکر کردن به شما فرصت جمع بندی ساختارها را میدهد.
۶۸- به دنبال افراد جدید باشید. در اطراف خود افرادی را پیدا کنید که انگلیسی زبان هستند یا انگلیسی را به خوبی میدانند آنها را به نوشیدنی دعوت و با آنها انگلیسی صحبت کنید.
۶۹- سر صحبت را باز کنید ، البته به انگلیسی ! شروع کننده مکالمه باشید و یک شنونده فعال ، طرف مقابل را با استفاده از کلماتی مثل : go on ,really? , what happened then? تشویق به ادامه مکالمه کنید.
۷۰- بحث کنید! در گروه ها با دوستان خود بحث کنید و سعی کنید دیدگاه جدیدی برای ارائه داشته باشید (حتی اگر با آن موافق نیستید) دیگران را حتی با چشم یا تکان دادن سر همراهی کنید تا بحث ادامه پیدا کند و از بیان کردن افکار خود نترسید.

این همه قول من ، حالا نوبت به شما ست که به من قول بدهید در راهی که انتخاب کرده اید ثابت قدم میمانید و از سختی های راه دلسرد نمیشوید.مثل همیشه ازته قلبم برای همگی آرزوی فردایی پر از موفقیت دارم.

شاد باشید و پرانرژی…

ترجمه شده از : سایت ECenglish

ته نوشت : اگر از خواندن این مطلب یک نکته مفید یاد گرفتید ؛ لطفا با استفاده از گوگل+ [+g] ما در گوگل محبوب کنید.

راستی اگر حوصله چک کردن هرروز وب سایتها را ندارید در اینستاگرام ما را دنبال کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.