راهنمای یادگیری زبان خارجی برای بزرگسالان

 راهنمای یادگیری زبان خارجی برای بزرگسالان

یادگیری زبان برای بچه ها یک کار غریزی است، در حالی که برای بزرگسالان کاری کاملا خود آگاهانه و البته دشوار است. افراد بزرگسال هدف خود را از یادگیری زبان از پیش تعیین کرده اند و کاملا میدانند که به چه علتی زبان دیگری را یاد میگیرند. برخی برای مزایا و حقوق بهتر در شغل خود، زبان انگلیسیشان را تقویت میکنند. برخی دیگر برای اینکه بخشی از کار آنها با زبان است شروع به یادگیری زبان مربوطه میکنند و… . ولی باید بگوییم که هرچه که از سن آدم میگذرد این کار سخت تر هم میشود. با این حال روش هایی برای یادگیری زبان وجود دارد که افراد بزرگسال میتوانند با استفاده از آنها زبان جدیدی بیاموزند.

یادگیری زبان در خون ماست. غریزه ای است که در وجود ما شکوفا میشود.

نتایج تحقیقات نشان میدهد که غریره ای در ما وجود دارد که از زمان تولد ما را به یادگیری زبان وا می دارد. جدا از این که میل یادگیری زبان در انسان غریزی است، محققین دریافته اند که مغز تمام انسان ها از بابت خصوصیت های زبان شناسی مثل یکدیگر است، فارغ از اینکه هر کسی به چه زبانی صحبت میکند. پردازش هجاهای خاصی ��ه در هیچ زبانی تلفظ نمی شود برای مغز همه سخت است، حتی برای نوزادانی که هنوز زبانشان آب بندی نشده است. همانطور که گفتیم وقتی کار به یادگیری زبان دوم بکشد، بزرگسالان ضعیف تر از خردسالان هستند. هر روزی که از عمرمان بگذرد، توانایی های انعطاف پذیری مغزمان تحلیل میرود، ولی به این معنا نیست که بزرگسالان نمیتوانند زبان دیگری بگیرند اما باید تلاش بیشتری نسبت به جوان تر ها بکنند.

اگر واقعا میخواهید همت کنید و یک زبان خارجی یاد بگیرید، از این روش ها استفاده کنید :

۱ مثل دارکوب به لغات ضربه بزنید

“تکرار بافاصله” یک تکنیک تقویت حافظه است که به آدم کمک میکند تا لغات را بهتر و دقیقتر از قبل فرا بگیرد نحوه ی کارکرد آن به این صورت است که شما هر لغت یا عبارتی را که یاد گرفته اید، دوباره و در بازه های زمانی با فاصله ای مرور میکنید. در اوایل فواصل کوتاه تر هستند. لغات و عباراتی که در درس جدید یادگرفته اید را چند با تکرار میکنید، دوباره فردا یک نگاهی به آنها می اندازید و این روال را ادامه می دهید تا زمانی که مطمئن شوید این درس را فوت آب شدید.

۲ علاقه ی خود را دنبال کنید

نیازی به توضیح نیست که در اصل ما زبان را یاد میگیرم تا بتوانیم از محتوای بیان شده به آن زبان سر در بیاوریم. تحقیقات علمی هم نشان می دهند کسانی که به قصد یادگیری محتوا زبان می خوانند، مهارت های زبانی را بهتر از آن هایی می آموزند که فقط می خواهند زبان را خشک و خالی یاد بگیرند. توصیه می کنیم هروقت که مهارت های اولیه یک زبان را پیدا کردید بروید دنبال محتوای مورد علاقه تان و ادامه ی زبانتان را به این طریق یاد بگیرید.

۳ گاماس گاماس جلو بروید

اگر سرتان خیلی شلوغ است، شاید مجبور شوید که وسط هفته آموزش زبان را کنار بگذارید و آخر هفته به صورت فشرده مطالعه کنید. با این حال، اگر از ما بپرسید به شما می گوییم که حتی اگر روزی چند دقیقه هم برای خواندن زبان وقت بگذارید. نتایجش موثر تر از فشرده سازی در آخر هفته است.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.