گذر از کانال زمان (زمان کامل) …

گذر از کانال زمان (زمان کامل) …

خب امروز یک روز جدید و خوب است. اصلا به این فکر نمی کردم که امروز بتواند چیزی را برای من تغییر بدهد. حداقل تا دیشب اینطور فکر می کردم که فردا هم تکرار روزی که گذشت، است. اما خب از آنجایی که پنجره ی اتاق من رو به فضای سبز باز می شود، متوجه شدم چند تا پرنده پشت پنجره نشسته اند و صدایشان را روی سرشان گذاشته اند! و مرا از خواب ناخوشایندم نجات داده اند و بیدارم کرده اند. حس خوبی داشتم که مرا از خواب بیدار کردند ودیگر نیازی نبود دنبال یک چیز سیاه رنگ که نمی دانستم چه چیزی است، بگردم…

اگر شما هم مثل من، فکر نمی کردید که امروز بتواند یک روز متفاوت و خوب باشد به حرف من اطمینان داشته باشید؛ قول می دهم امروز روز خیلی خوبی خواهد بود.

با من بیایید از این کانال زمان عبور کنیم و به یک دوره ی زمانی دیگر برویم. وای! تا یادم نرفته اینجا انگلستان است یک کشور کوچک، کم جمعیت و کلی رنگ سبز دوست داشتنی ، هوا هم خیلی خوب است….

 

زمان کامل (Perfect tense)

 

هر عملی حتما اثری از خود به جای می گذارد. نمی شود اتفاق و عملی را در یک زمان حبس کرد درصورتی که اثرش در زمانهای دیگر آشکار خواهد بود. به این می گویند زمان کامل، که ما برای بیان انجام شدن فعالیتی که در گذشته انجام شده و آثار آن تا زمان حال باقی است ، استفاده می کنیم.

در گذر زمان فعالیت و انجام عمل متفاوت بیان می شود، می توان اینگونه گفت که هر کدام فرمول خاص خود را دارند .

زمان حال کامل (Present perfect)

 

برای بیان فعالیتی که در زمان حال انجام شده اینگونه بیان می کنیم ، ابتدا فاعل را در جمله قرار می دهیم سپس کلمه Have /Has و سپس صفت مفعولی فعل را در جمله استفاده می کنیم .

برای درک بهتر زمان حال کامل به مثال های زیر توجه کنید :

I have read this book

She has walk with me here

 

 

زمان گذشته کامل (Past perfect)

 

همچنین برای انجام فعالیتی در گذشته، از فرمول خاص خودش استفاده می کنیم، این گرامر پیچیده نیست برای تبدیل جمله حال کامل به گذشته کامل کافیست Have/Has را به Had تبدیل کنیم و به دنبال آن فعل ها را به صورت گذشته آنها بنویسیم .

برای راهنمایی بیشتر به مثال های زیر توجه کنید :

I had ridden a horse last year

She had learned Spanish in last three years

این درس هم مثل درس ها و نکات گرامری قبلی بسیار آسان است ، و البته شما می دانید و من هم آن را میدانم که هرچه بیشتر تمرین کنیم قطعا بهتر یاد خواهیم گرفت و پیشرفت خواهیم کرد.

زمان آینده کامل (Future perfect)

 

آخرین نکته تبدیل جمله حال کامل به آینده کامل ست که آن هم با کمی تغییر در جمله حال کامل بدست می آید.

در این مورد کافیست پس از فاعل و قبل از Have /Has از Will استفاده کنیم و فعل را به صورت گذشته استفاده کنیم و البته در پایان جمله زمان را فراموش نکنیم .

برای درک بهتر به مثال های زیر توجه کنید :

I will have learned swim when I finished college

You will have your license after four years

امیدوارم از سفر امروز لذت برده باشید و بتوانید چند جمله در وصف این شهر کوچک زیبا و سبز رنگ در قالب سه زمان Past , Present & Future بیان کنید.

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.