رونمایی از ترجمه کتاب مثنوی به زبان مقدونیه ای

رونمایی از ترجمه کتاب مثنوی به زبان مقدونیه ای

در این آیین که جمعی از مسئولان کشوری و مذهبی، سفرا و دیپلمات های خارجی، شخصیت های فرهنگی و هنری ، استادان و فرهیختگان دانشگاهی و شمار بسیاری از اقشار مختلف مردمی حضور داشتند، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی مقدونیه، سعید صادق محمدی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسکوپیه برگزاری هفته فرهنگی در مقدونیه را گامی مهم در تقویت و توسعه روابط دو کشور توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام دامنه همکاری های دو جانبه نیز گسترش بیشتری یابد.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان هم به عنوان دومین سخنران این مراسم با قرائت ابیاتی از مثنوی که با نی نوازی استاد منوچهر غیور همراه بود از مولوی به عنوان شاعری جهانی و اندیشه هایی عالی یاد کرد و مثنوی را گوهری گرانبها در عرصه معنویت و معرفت دانست.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر مشاور در دولت مقدونیه و تعدادی از سرشناسان عرصه فرهنگی از ترجمه کتاب مثنوی معنوی به زبان مقدونیه ای با مقدمه محمود شالویی رونمایی شد که مورد استقبال فراوان علاقه مندان و حاضران قرار گرفت .

زنگ و ضرب مرشد باستانی و هنرنمایی پهلوانان ایرانی که از سوی فدراسیون ورزش های باستانی و با حمایت بنیاد فردوسی برای شرکت در این برنامه به اسکوپیه آمده بودند از دیگر برنامه های افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در اسکوپیه بود.

در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایرن در اسکوپیه نمایشگاهی از آثار متنوع فرهنگی و همچنین کارگاه آزاد صنایع دستی توسط استاد اسد الله شاه میوه اصفهانی و برای مدت پنج روز دایر است و هرشب برنامه نی نوازی توسط استاد منوچهر غیور و همچنین اجرای ورزش باستانی و پخش فیلم های سینمایی ایرانی در دستور کار قرار دارد .

موسسه سیاحتی و گردشگری پرسپولیس وابسته به بنیاد مستضعفان کشورمان هم در این رویداد فرهنگی حضور دارد و جاذبه های توریستی کشورمان را به علاقه مندان معرفی می کند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.