چگونه با لهجه آمریکایی زبان انگلیسی را صحبت کنیم؟

چگونه با لهجه آمریکایی زبان انگلیسی را صحبت کنیم؟ با ما همراه باشید تا برخی از این راه ها را ببینیم…

چگونه با لهجه آمریکایی زبان انگلیسی را صحبت کنیم؟

چگونه با لهجه آمریکایی زبان انگلیسی را صحبت کنیم؟

۱

انگلیسی را بیاموزید. انگلیسیِ آمریکایی تا حدود زیادی درست همانند هر گویش دیگری برای زبان انگلیسی است. جدای از برخی عبارات، باهم‌گذاری‌ها، گویش‌ها و املای کلمات، بخش عمده ی زبان مانند انگلیسی رایج در بریتانیا، ایرلند، استرالیا، کانادا، زلاندنو و جاهای دیگر در سرتاسر جهان است. تفاوتهای جغرافیایی حائز اهمیتی وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد بگویند این گروه‌ها به واسطه ی زبانی متداول از هم جدا شده اند. اما در حقیقت اغلب کلمات و عبارات یکسان هستند. اگر انگلیسی را بلد باشید و حرف گویشوران انگلیسی را هم متوجه شوید، به احتمال زیاد در آمریکا هم مشکلی نخواهید داشت.

۲

گوش‌تان به لهجه‌ها، گویش‌ها و واژگان عامیانه باشد. انگلیسی آمریکایی در بخش‌های مختلف ایالات متحده به صورت‌های متفاوت صحبت می‌شود. با دقت گوش دهید تا عبارات و باهم‌گذاری‌های منطقه‌ای را موقعیت‌های اجتماعی یاد بگیرید. وقتی از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر بروید، تفاوت را متوجه خواهید شد.

  • برای برخی مقالات درباره‌ی لهجه‌ها و شیوه‌های بیان منطقه ای به (صفحه های اینترنتی) تقلید از لهجه ی تکزاسی، چگونه صحبت کردن با لهجه ی بوستونی، چگونه صحبت کردن با لهجه‌ی مناسب نیوجرسی، چگونه صحبت کردن مانند یک شهروند متداول نیویورک، و چگونه صحبت کردن مانند مردی جنوبی، سر بزنید.

۳

تعدادی از عبارات انگلیسیِ آمریکایی را یاد بگیرید. همزمان که جلو می‌روید یاد می‌گیرید، اما در این‌جا به فهرستی کوتاه متشکل از ۲ عبارت انگلیسی مورد استفاده در آمریکا اشاره می‌کنیم که صرفاً با آن آشنا شوید.

  • Awesome و cool برای توصیف چیزی عالی یا مثبت یا محبوب در آمریکا بیش از کشورهای دیگر به کار می‌روند و هر دو کلمه می‌توانند به غعنوان واکنشی مثبت به چیزی که فردی به شما می‌گوید هم به کار برود.
  • What’s up? یا Sup به صورت خلاصه. این عبارت برای وقتی به کار می‌رود که می‌خواهد اوضاع فردی دیگر را جویا شوید، ببینید چکار می‌کنند و به طور کلّی خوش و بش کنید. در موقعیتهای رسمی از لحاظ اجتماعای قابل قبول نیست اما استفاده از آن در میان دوستان ایرادی ندارد. اغلب توسط مردان جوان به کار می‌رود.

نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.