آیا دوره های فشرده آموزش زبان تاثیری برکیفیت یادگیری دارند؟

فرض کنیم که شما سرما خورده اید (البته دور از جان شما!!) و جهت درمان به پزشک مراجعه نموده اید و ایشان یک دوره درمانی برای شما تجویز می نماید: بدین صورت که قرصی را به فواصل ۸ساعت به ۸ساعت در طی یک هفته مصرف نمایید. حال سوالی که پیش میآید این است که آیا مصرف بیشتر داروی تجویز شده (مثلا هر۲ساعت یک قرص) می تواند کمکی به پیشرفت سرعت بهبودی شما نماید؟ و یا…؟!

آیا دوره های فشرده آموزش زبان تاثیری برکیفیت یادگیری دارند؟

شاید در نگاه اول، مقدمه بالا بی ارتباط با موضوع دوره های فشرده آموزش زبان های خارجی به نظر آید ولی واقعیت این است که یکی از عوامل بسیار مهم! در اثربخشی و نتیجه مند بودن آموزش زبان های خارجی، رعایت اصول و دستورالعمل های خاصی است که توسط ناشرین کتاب های رایج آموزشی در خصوص نحوه و چگونگی اجرای آموزش ها ارائه شده است، می باشد. این دستورالعمل ها (سیلابس پلن) که حکم تجویز پزشک در مقدمه بالا را دارد، شامل تمامی موارد برای بالا بردن سطح کیفی آموزش و یادگیری می شود که از جمله آنها می توان به ذکر تعداد جلسات و ساعات آموزشی هرکتاب اشاره نمود و موردی که در این میان بسیار جلب توجه می نماید، تاکید تمامی این دستورالعمل ها بر تعداد ۳جلسه ۹۰دقیقه ای آموزشی در طول هفته می باشد تا زبان آموزان فرصت کافی جهت تمرین و تکرار در خلال جلسات آموزشی را داشته باشند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.