حقایق عجیب در مورد تلفظ در زبان انگلیسی

این پست به حقایق عجیب در مورد تلفظ در زبان انگلیسی اشاره می کند که ممکن است برای بسیاری از شما شنیدینی و تعجب برانگیز باشد. پس با ما همراه باشید…

حقایق عجیب در مورد تلفظ در زبان انگلیسی

حقایق عجیب در مورد تلفظ در زبان انگلیسی

۱- انگلیسی ترکیبی وحشتناک از زبان‌ها و گویش‌ها است

بیست و نه (۲۹%) درصد از لغات انگلیسی مدرن ریشه‌ی  لاتین دارند؛ درصد مشابه در مورد تأثیر فرانسوی و با درصدی نزدیک درباره‌ی آلمانی با ۲۶% نیز صادق است. ۱۶ درصد باقی شامل اسپانیایی، ایتالیایی، سلتیک، هندی، عربی و یونانی می‌شود. در این‌جا به برخی تأثیرات زبان‌های خارجی روی انگلیسی اشاره کردیم. ما از لغت «وحشتناک» استفاده کردیم چون خودتان می‌توانید تصور کنید که از مجموع همه‌ی این زبان‌ها، قانونی برای تلفظ وجود ندارد که در ۱۰۰ درصد مواقع جواب دهد.

۲- انگلیسی ۱۵ مصوت دارد

همه ی ما در آن لحظه که معلم به ما می‌گوید “انگلیسی ۱۵ مصوت دارد”، متعجب می‌شویم. مثلاً در اسپانیایی صرفاً پنج مصوت (a, e, i, o, u) وجود دارد ولی برای انگلیسی باید ۱۰تای دیگر را یاد بگیرید.

  1. مصوت‌های الفبای انگلیسی. همان ۵تایی که موقع تلفظ اسم‌شان را می‌گویند.
  2. مصوت‌های نسبی در انگلیسی. ۱۰تای دیگر در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

۳- تلفظ لغات با یک مصوت در هر سیلابل (استفاده از مصوت‌های نسبی)

اگر یک مصوت در یک سیلابل با صامت‌ها احاطه شده باشد با مصوت‌های نسبی‌اش تلفظ می‌شود. این در مورد لغات کوتاه مانند add، set، pin، hop یا cut متداول است.

۴- تلفظ لغات با دو مصوت در هر سیلابل (استفاده از مصوت‌های الفبایی)

وقتی در یک سیلابل دو مصوت وجود دارد، اولی از مصوت الفبایی استفاده می‌کند و دومی صامت است. برخی مثال‌های عبارتند از: change, seat, pie, note, rude

۵- صداهای واک‌دار و بی‌واک

همه‌ی صداهایی که به هنگام تلفظ، تارهای صوتی شما را به لرزه در می‌آورند واکی یا واک‌دار هستند. خوشبختانه تقریباً همه‌ی مصوت‌ها و صامت‌ها در انگلیسی واک‌دار می‌باشند. تنها ۷ مورد استثنا وجود دارد که به بی‌واک یا غیر واکی می‌گویند: F, K, P, S, T, SH و CH. چرا باید این را بدانید؟ خب برای آگاهی از شیوه‌ی تلفظ افعال در زمان گذشته به آن نیاز خواهید داشت.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.