تکنیکهای reading آیلتس

قبل از هرچیز باید عرض کنم سوالات Matching Heading از جمله سوالات مهم ریدینگ آیلتس می باشند که هم در ریدینگ آکادمیک و هم در ریدینگ جنرال مشترک می  باشند.

در این سوالات تعدادی لیست Heading موجود می باشد و در ادامه شماره های پاراگراف ها. کاری که باید انجام داد  باید Heading مربوط به هر پاراگراف را مشخی کنیم و به آن پاراگراف متصل نماییم. به این عمل matching می گویند یعنی تیتر مناسب هر پاراگراف را انتخاب می کنیم.

تکنیکهای reading آیلتس

منظور از heading همان تیتر فارسی خودمان است و در اصل باید برای هر پاراگراف یک تیتر مناسب انتخاب نماییم.

برای آشنایی بیشتر شما دوستان عزیز تصویری را آماده کردم که شامل یک نمونه از سوالات Matching Heading می باشد.

نکات کلی در زمینه با این سوالات آشنا شوید.

  1. نکته شماره یک : همیشه تعداد Heading ها از تعداد پاراگراف ها بیشتر می باشد.
  2. بعضی اوقات مجبوریک که تمام متن Reading را بخوانید، بعضی اوقات هم قسمت هایی از متن را باید بخوانیم.
  3. این سوالات به شکل In order هستند، یعنی اگر سوال شماره یک را پاسخ دادید برای پیدا کردن سوال شماره دو از بعد از آن باید متن را مورد بررسی قرار دهید.

    در ادامه به مشکلاتی که معمولا در زمینه با سوالات matching heading پیش می آید می پردازیم امیدوارم با درس گرفتن از آنها دیگر دچار این مشکلات نشویم.

    1. مشکل شماره یک : صرفا به دلیل اینکه یک Heading کلمه کلیدی موجود در پاراگراف را شامل می شود به عنوان تیتر مناسب آن پاراگراف انتخاب نکنید.

    ۲. مشکل شماره دو: در زمان انتقال پاسخ درست به پاسخ نامه می باشد. از آنجا که در بعضی از ریدینگ ها شماره پاراگراف به صورت Roman یا یونانی نوشته شده است بسیاری از دانشجویان گاها این اعداد را اشتباه وارد می کنند. حداقل اعداد یونانی را تا شماره ۱۵(XV) تمرین کنید.

    ۳.مشکل شماره سه : به اشتباه یک Heading​ را برای دو پاراگراف استفاده نکنید.

    ۴. مشکل شماره ۴ : تمام وقت خود را برای یک سوال نگذارید. زمانی که نتوانستید برای یک پاراگراف Heading استفاده نمایید، وقت خود را تلف نکنید و دیگر سوالات را پاسخ دهید​ و در نهایت پاسخ این سوال پیدا می شود.

    از آنجا که Heading ها یا همان تیتر ها خلاصه پاراگراف ها هستند بسیاری از متخصصین آیلتس معتقد هستند اگر اولین سوالات را به پاسخگویی به این نوع از سوالات اختصاص دهید با خلاصه پاراگراف ها آشنا می شوید. در نتیجه تا اندازه ای با حال و همای هر پاراگراف آشنا می شوید.

    از جمله تکنیکهای reading آیلتس بحث مدیریت زمان می باشد. با این روش سریع تر می توانید یک پاراگراف را بررسی کنید. با این روش متد Skimming را بهتر می توانید برای پاراگراف انجام دهید در نتیجه زودتر برای آن پاراگراف heading انتخاب می کنید در نتیجه تعداد پاراگراف های باقیمانده کمتر می شود.

    در ابتدا نگاهی به Heading ها بیندازید. آنها را به دقت مطالعه کنید. کلمات کلیدی هر Heading را پیدا کرده و دور آنها را دایره بکشید. با این روش راحتر می توانید پاراگراف مورد نظر را پیدا کنید.

    از تکنیکهای reading آیلتس میدیریت زمان است در نتیجه در ابتدا Heading هایی را که مطمئن هستید برای پاراگراف انتخا ب کنید بعد به سراغ دو یا سه Heading ی بروید که به یک پاراگراف مربوط می شوند. آنها را در کنار پاراگراف بنویسید. به کلمات کلیدی هر Heading توجه کنید. آن کلمات را با خلاصه پاراگراف مطابقت دهید. مشاهده کنید که آیا  این Heading برای این پاراگراف مناسب می باشد؟

    زمانی که دانشجویان به Heading ها توجه می کنند و کلمات کلیدی را استخراج می کنند صرفا در پاراگراف ها به دنبال عینا همان کلمات می باشند. این مساله به شدت آنها را در مخاطره می اندازد. در نتیجه به کلمات مترادف هم توجه نمایید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی یک Heading که قبلا استخراج کردیم واژه Hard Working باشد صرفا در پاراگراف ها به دنبال همان کلمه نباشید به کلمات مترادف هم توجه نمایید. به عنوان مثال کلماتی مثل ” Diligent ” و “assiduous ” و ” Studious ” و “Industrious “.

    بازهم تاکید می کنم مهمترین تکنیکهای reading آیلتس، مدیریت زمان هست. در آزمون ریدینگ آیلتس، ۶۰ دقیقه برای ۳ متن ریدینگ زمان داریم. برای هر ریدینگ بیشتر از ۲۰ دقیقه زمان نگذارید. سوالات Matching Headings سوالات زمانبری هستند. مدت زیادی را برای آنها اختصاص ندهید. اگر ۲۰ دقیقه گذشت و شما هنوز متن یک را کامل پاسخ ندادید رهایش کنید. به متن دو بروید و اگر زمان زیاد آمد، به متن یک رجوع فرمایید.

    حتما به دستورالعمل سوالات توجه نمایید. در بعضی مواقع نوشته شده است که یک Heading را می توانید بیش از یک بار هم استفاده نمایید.

    معمولا در سوالات Matching Headings احتمال آنکه Heading های کلی و General پاراگراف introduction یا همان پاراگراف اول باشند و یا پاراگراف Conclusion یا همان آخرین پاراگراف، بسیار زیاد است.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.