دو نشانه از اینکه شما یه کلمه جدید را کامل یاد گرفته اید

ما همواره به روش های جدید برای آموزش کلمات جدید می پردازیم. اما امروز به دو نشانه از اینکه شما یه کلمه جدید را کامل یاد گرفته اید اشاره می کنیم. در آموزش زبان دانستن این دو نشانه به شما کمک می کند که بدانید یک لغت جید از زبان را یاد گرفتید یا نه؟ پس با ما باشید…

دو نشانه از اینکه شما یه کلمه جدید را کامل یاد گرفته اید

دو نشانه از اینکه شما یه کلمه جدید را کامل یاد گرفته اید

۱- یادگیری لغات جدید

۲- فراموش نکردن آن‌ها

حالا، هزاران راه برای هم یادگیری لغات جدید و سپس فراموش نکردن آن‌ها وجود دارد.

یک راه برای اینکار این است که لغات جدید را در تنهایی انتخاب کرده و به ذهن بسپارید از طریق یادگیری طوی‌وار، فلش‌کارت‌ها و غیره (بیایید به این‌ها تکنیک‌های حفظ کردن بگوییم.)

در جهت مخالف ممکن است رویکردی کل‌نگرتر برگزینید و تلاش به یادگیری طبیعی واژگان جدید از طریق خواندن کتاب‌ها یا گوش دادن به پادکست‌ها و غیره کنید.

هیچ کدام از دو رویکرد به دیگری برتری ندارند. با هم متفاوت هستند.

با اینحال مردمی که موتفق رویکرد جامع‌تر هستند غالباً به اصطلاح “تکنیک‌های حافظه” را نقد می‌کنند، به آن‌ها برچسب غیر طبیعی می‌زنند.

دو نشانه از اینکه شما یه کلمه جدید را کامل یاد گرفته اید

این یک سوء برداشت است.

آنچه در این مقاله راجع به آن بحث می‌کنیم، اینست که صرفنظر از نحوه‌ی درس خواندن شما- با کتاب‌های درسی، فلش‌کارت، رمان یا فهرست واژگان- پروسه‌ی حفظ کردن به طور وسیع آن یکسان است. (اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد.)

به بیانی دیگر، از زمانی که با لغتی جدید روبرو می‌شوید، خواه در یک کتاب یا داخل لیست- باید آن را به سفری مشابه در مغز خود ببرید تا به مرحله‌ای برسید که مالک آن شوید، و بتوانید به طرزی طبیعی از آن در مکالمه استفاده کنید.

تکنیک A.R.T. که باید بیاموزید، تلاش ماست برای شکل بخشیدن به این فرآِند و شناسایی هسته‌ی فرآیند که برای یادگیری و حفظ کردن مؤثر واژگان به آن نیاز دارید، به روشی که بتواند در روش‌شناسی زبان‌آموزی شامل شود.

نکته ی جانبی: من فکر می کنم لغات حافظه و یادسپاری مناسب ترین نیستند، چون آن ها ظاهراً در بقیه ی فرایند یادگیری زبان حساب نمی شوند‌. با این حال، هر لغتی که بهترین باشد، ‘من حافظه ی بدی دارم’ روشی است که یک زبان آموز بی تجربه رغبت دارد تا آن را به مشکل افزایش دایره ی لغات خود مرتبط کند‌. به همین دلیل، من آن را در این جا استفاده می‌ کنم.

پس، حافظه ی شما مشکلی ندارد – حافظه ی شما قادر به انجام چیزهای شگفت انگیزی است.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.