بررسی ریدینگ تافل از دید یک کارشناس

در این پست به ریدینگ تافل از دید یک کارشناس اشاره می کنیم و شما را قادر می سازد بدانید کدام بخش ها و چه تست هایی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردارند…

بررسی ریدینگ تافل از دید یک کارشناس

اما ریدینگ تافل از دید یک کارشناس چگونه خواهد بود:

اگر برای آزمون تافل آماده می شوید، احتمالاً خوب می دانید که این چهار بخش شامل ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ می شود. همه ی آنها توانایی شما برای ارتباط مؤثر در انگلیسی را می سنجند.

بخش ریدینگ اولین قسمت آزمون است. شامل خواندن متنی طولانی (حداقل شش پاراگراف) درباره ی موضوعی مشخص است. موضوعات غالباً بسیار تخصصی هستند و همیشه در قالب آکادمیک نوشته شده اند (ترسناک است!).

بخش ریدینگ روی هم رفته سه یا چهار متن این چنینی دارد که هر کدام در ادامه دوازده سؤال چند گزینه ای مخصوص به خود را دارند. این سؤالات ممکن است دانش واژگانی شما، درک مطلب عمومی تان از متن به همراه درک مطلب جمله یا لغت را بسنجند. توانایی برای حدس زدن و خلاصه کردن اطلاعات ارائه شده در متن نیز برای بخش ریدینگ مهم است.

بررسی ریدینگ تافل از دید یک کارشناس

با اینکه به نظر پیچیده می آید، شرط می بندم که ریدینگ بخشی نیست که بیشترین نگرانی را برایش دارید. از همه ی حرفها گذشته سه بخش دیگر هم از تافل برای مطالعه وجود دارند. وقتی نوبت ریدینگ می رسد به سادگی می توان به حس غلطی از امنیت کشیده شد. تمام اطلاعات درست جلوی شما هستند- می توانید برگردید سراغ متن، آن را بارها و بارها بخوانید.

ریدینگ چقدر سخت می تواند باشد؟

خب راستش را بخواهید، بخش ریدینگ تافل یکسری از سخت ترین سؤالاتی را دارد که تا بحال در یک آزمون دیده اید. از پس این بخش با موفقیت (با نمره ای فوق العاده) بر نخواهید آمد اگر برای آن به خوبی آماده نشده باشید.

بررسی ریدینگ تافل از دید یک کارشناس

نمره ی بخش ریدینگ درست به اندازه ی سایر بخش هاست (دقیقش را بگوییم ۳۰ نمره). اگر خود را در تقلا با رایتینگ یا لیسنینگ یافتید باید ریدینگ را به عنوان فرصتی برای کسب نمره ای بالا تلقی کنید و نمره ی تان را حتی بهتر هم کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.