آموزش تکنیک هایی در رایتینگ برای امتحان تافل

در این پست به گام های هوشمندانه در رایتینگ برای امتحان تافل خود و هم چنین بالا بردن سریع و انفجاری نمره تافل شما اشاره می کنیم. پس با ما باشید…

آموزش تکنیک هایی در رایتینگ برای امتحان تافل

گام های هوشمندانه در رایتینگ برای امتحان تافل

۱. از منابع ریدینگ به همراه سوالات بعدی اش استفاده کنید
برای یادگیری چگونگی ترکیب جملات، پاراگراف های کوتاه و جواب های کوتاه، به دنبال تعدادی کتاب های کالج، کتب زبان یا منابع ریدینگ آنلاین به همراه سوالات بعدی اش باشید که در در ادامه ی هر داستان یا فصل می آید.
وبسایت Breaking News English یک وبسایت کاملاً فوق العاده برای این کار است چون کتاب خانه ای از مقالات خبر دارد که تماماً با سوال همراه هستند. اگر کتاب مورد علاقه ی شما شامل سوالات نباشد، شما همیشه می توانید از یک معلم یا دوست بخواهید تا تعدادی سوال برایتان بنویسد.

آموزش تکنیک هایی در رایتینگ برای امتحان تافل

۲. چگونگی‌ خلاصه کردن را بیاموزید
این که قادر باشید تا خلاصه کنید برای تمرین رایتینگ شما، امتحان تافل و شغل آکادمیک یا حرفه ای شما در انگلیسی خیلی مهم است.
اما خلاصه کردن به چه معنا است؟ این چه طور از نقل کردن، نقل بیان با حفظ معنا اما به شکلی دیگر یا فقط ابراز عقیده تان متفاوت است؟ بیایید تا متوجه شویم.
نقل کردن از یک شخص به این معنا است که شما لغات آن ها را دقیقاً به همان حالتی که در اصل گفته/نوشته شده بود به اشتراک می گذارید. شما باید از علائم نقل قول استفاده کنید و اسم نویسنده را شامل کنید.

۳. لیستی از موضوعات برای نوشتن درست کنید
حالا که شما نوشتار کوتاه را تمرین کرده اید و بعضی از تکنیک های مهم را متوجه شده اید، برای شروع مقالات تمرینیِ رایتینگ برای امتحان تافل آماده هستید.
الان لیستی از موضوعات دارای پتانسیل درست کنید تا بعداً برای تبادل اندیشه وقت را تلف نکنید.
به موضوعاتی که علاقه دارید و چیزهای زیادی درباره اش می دانید، فکر کنید. آیا به محیط علاقه ی زیادی دارید؟ آن را بنویسید. آیا از سفر لذت می برید؟ مزایای سفر می تواند موضوع خوبی برای شما باشد.
از موضوعاتی که لذت نمی برید یا چیزی درباره شان نمی دانید گذر کنید. برای مثال من درباره ی ماشین چیز زیادی نمی دانم، پس درباره ی صنعت اتومبیل به عنوان موضوعی دارای پتانسیل نمی نویسم‌.
سپس، موضوعات مباحثه ای و عقیده ای را انتخاب کنید. درباره ی مسائل جنجالی فکر کنید و شروع‌ کنید به درست کردن یک لیست. یک موضوع عقیدتی همیشه لازم نیست که عمیق باشد، مانند سقط جنین یا کنترل و مجوز حمل اسحله. آن موضوعات می توانند راحت تر هم باشند، مانند داشتن بیش از یک فرزند در خانواده، داشتن حیوان خانگی یا تحصیل در خارج از کشور.

آموزش تکنیک هایی در رایتینگ برای امتحان تافل

۴. ایده های ناشی از طوفان مغزی
لیست موضوعات خود را بردارید و یکی را انتخاب کنید. سپس، تقریباً ۳ دقیقه را برای فکر کردن اختصاص دهید.
این یعنی شما موضوع خود را بخوانید و شروع کنید به فکر کردن درباره ی آن. شما درباره ی چه چیزی می توانید بنویسید؟ عقیده ی شما درباره ی موضوع چیست؟ آیا شما درباره ی این موضوع تجربه ی شخصی دارید؟ آیا به تازگی هیچ مقاله ای مرتبط با آن را خوانده اید؟
ایده های خود را روی تکه ای کاغذ بنویسید. شما می توانید برای ارتباط دادن آن ها از فلش استفاده کنید، یا اگر کمکی می کند حتی آن را بکشید. در این مرحله نگران نوشتن جملات کامل، علائم نقطه گذاری، گرامر یا هجی نباشید. فقط هر لغت یا جمله ی نصفه ای را که به فکرتان می رسد، بنویسید.
به محض این که تبادل اندیشه تان تمام شد، آن گاه می توانید طرح کلی خود را شروع کنید.

۵. یک طرح کلی درست کنید
درست کردن یک طرح کلی احتمالاً ضروری ترین (مهم ترین) قسمت از فرایند رایتینگ شما است. یک طرح کلی مدرکی است که به شما کمک می کند تا ایده های اصلی خود را مرتب کنید تا آن ها به طور منطقی به هم مرتبط شوند.

طرح کلی به شما خواهد گفت که آیا برای حمایت از ایده های اصلی خود مدرک کافی دارید یا نه. یک طرح کلی خوب می تواند شما در سراسر مقاله تان راهنمایی کند، به شما کمک می کند تا داستان یا مباحثه ی خود را در حالتی منطقی و در جریان بسازید.
نوشتن طرح کلی خود باید تقریباً ۷-۹ دقیقه وقت ببرد
درباره ی طرح کلی خود به عنوان لیستی از عناوین فکر کنید. موقع نوشتن طح کلی تان، شروع کنید به فکر کردن درباره ی هجی، انتخاب لغت و گرامر خود. با این حال، جملات کوتاه یا فقط چند لغت بهتر از مباحثات طولانی در طرح کلی هستند. به یاد داشته باشید که شما هر ایده را گسترش نمی دهید، فقط آن ها را لیست می کنید.
یک فرضیه ی قوی بنویسید. فرضیه راهنمای شما در سراسر مقاله تان خواهد بود. در انتهای پاراگراف مقدمه ی شما خواهد آمد. برای مثال، اگر موضوع به اشتراک گذاشتن عقیده ام درباره ی مزایای حیوانات خانگی است، فرضیه ی من می تواند خیلی چیزها باشد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.