دانستنی های مهم راجب تافل که باید بدانید

در این پست به نکته های مهم درباره ی تافل و هر آنچه که از این آزمون بی نظیر باید بدانید اشاره می کنیم. تافل را باید پرچم دار آزمون های زبان دنیا دانست. اولین آزمونی که توانست دنیا را در بر بگیرد.

نکته های مهم درباره ی تافل

دانستنی های مهم راجب تافل که باید بدانید

به نکته های مهم درباره ی تافل توجه کنید:

  • شما سطح خوبی در زبان انگلیسی کسب کرده اید و مایل هستید در یکی از دانشگاه ها در هر کدام از کشورهایی که اکثریت انگلیسی صحبت می کنند، قبول شوید. چطور می توانید کاملاً مطمئن باشید که انگلیسی تان به حدی خوب است که با گویشوران بومی تعامل کنید، حرف معلمین را بفهمید، سخنرانی ها را بشنوید، مقاله بنویسید و همه ی فعالیتهایی که برای موضوعی معین مورد نیاز است را انجام دهید؟
  • شما می خواهید برای موقعیتی جدید پذیرفته شوید پس تسلط تقریباً بومی از انگلیسی یک باید است. چگونه رؤسای آتی شما متوجه شوند که شما سطح انگلیسی برای آن شغل را دارید؟
  • شما درخواست ویزا برای استرالیا یا بریتانیا داده اید. گاهی اوقات، از شما خواسته می شود که نشان دهید می توانید از زبان استفاده کنید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

دانستنی های مهم راجب تافل که باید بدانید

پاسخ همه ی این پرسش ها آسان است: در آزمون تافل شرکت کنید!!

تافل (آزمون انگلیسی به عنوان زبانی خارجی) آزمونی است که در بهترین حال توانایی شما برای صحبت، خواندن و نوشتن به انگلیسی را می سنجد. پس اگر در آن شرکت کنید، به شما خواهد گفت که آیا آماده ی اقدام برای پذیرش در دانشگاهی انگلیسی زبان هستید یا خیر؛ به رؤسای آتی شما نشان خواهد داد که انگلیسی شما برای شرکت باعث کمک خواهد بود و می توانید کمک کند آن ویزاهایی که می خواهید را بگیرید.

شاید واکنش شما الان این است: خب. مطمئن هستم که باید آن آزمون را بدهم. کجا می دانم باید آن را بدهم؟ چگونه برای آزمون آماده شوم؟ چه بخشهایی دارد؟

تافل دو قالب دارد:

  • آزمون اینترنتی (به اختصار آی بی تی): به صورت آنلاین در سایتهای آزمون سرتاسر جهان انجام می شود و مهارتهای لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ را می سنجد.
  • آزمون کاغذی (به اختصار پی بی تی): تنها در کشورهایی انجام می شود که اینترنت ضعیفی دارند. مهارتهای لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را می سنجد. ( این آزمون دیگر برگزار نمی شود )

در حال حاضر اکثر دانش آموزان آزمون آی بی تی را می دهند. می توانید آنلاین ثبتنام کنید و سایت تافل اطلاعات زیادی راجع به تاریخهای برگزاری، محل های برگزاری، هزینه و غیره دارد. یک چیز مهم که باید به خاطر سپرد این است که: در صورتی که بیش از ۱۲ روز بین یک آزمون و آزمون بعدی فاصله باشد، می توانید این آزمون را به هر تعداد دفعه ای که می خواهید بدهید.

بخش ریدینگ:

از شما پرسیده می شود که دو یا سه پاراگراف را از یک متن با هر موضوعی که یک دانشجوی سال اولی از پس آن بر می آید، بخوانید- زیست، فیزیک، بازاریابی، روابط عمومی، تنها چند مورد هستند- و سپس باید به پرسشهای درک مطلب پاسخ دهید. نگران نباشید! قرار نیست هیچ دانش قبلی از آن موضوعات داشته باشید، اما باید قادر باشید تا متن را بخوانید و سپس آنچه را خوانده اید متوجه شوید!

دانستنی های مهم راجب تافل که باید بدانید

بخش لیسنینگ:

در این بخش باید پیش از نگاه کردن به پرسشها یکبار به سخنرانی های دانشگاهی یا مکالمات گوش کنید- می توانید در حین گوش دادن، یادداشت بردارید- و سپس پرسشها راجع به آنچه شنیده اید را، پاسخ دهید.

بخش اسپیکینگ:

این شامل دو نوع سؤال می شود:

  • موضوعات اسپیکینگ مستقل درباره ی تجارب شخصی، نظرات یا ایده هایی که قرار است ببینند چقدر خوب میتوانید خودتان را ابراز کنید.
  • موضوعات تلفیقی اسپیکینگ راجع به موضوعات آکادمیک هستند و ریدینگ و لیسنینگ را برای شما با اسپیکینگ تلفیق می کنند تا نشان دهند چقدر خوب می توانید مهمترین ایده ها را در یک سخنرانی یا متن پیدا کنید.

بخش رایتینگ:

این بخش شبیه به بخش اسپیکینگ است. شامل دو تسک است که باید در رایانه تایپ کنید:

  • رایتینگ تلفیقی: باید یک متن کوتاه را بخوانید، سپس به یک کلیپ صوتی درباره ی همان موضوع گوش دهید. به شما چند دقیقه وقت داده می شود تا پاسخ خود را آماده کنید که باید راجع به موضوع ذکر شده در هر دو منبع باشد.

رایتینگ مستقل: به شما پرسشی درباره ی موضوعی مشخص می دهند و پس از چند دقیقه که برای درست کردن پاسختان داده می شود، می توانید درباره ی دیدگاه های خود راجع به موضوع بنویسید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.