آشنایی با تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی

به یکی از تکنیک های مهم در آموزش زبان انگلیسی یعنی تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی می پردازیم. حتما این مطلب مفید را با دقت مورد مطالعه قرار دهید…

تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی

تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی

تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی را مرور می کنیم:

خلاصه نویسی به شما کمک می کند که هم درک مطلب ناشی از خواندن متن انگلیسی و هم رایتینگ را در داخل یک تسک که بر هر دو مهارت تمرکز دارد، ترکیب کنید. مهم است که ابتدا متوجه شوید خلاصه نویسی به چه معناست، تا بتوانید بیشترین سود را از این ابزار مفید کسب کنید.
خلاصه نویسی عبارت است از ترکیب تکه ای از محتوای کتبی در داخل یک یا دو پاراگراف که موضوع و نکات اصلی محتوای کتبی اصلی را منتقل می کند. محتوای کتبی اصلی می تواند بخشی از یک رمان، مقاله ای در یک مجله یا داستانی کوتاه باشد. هدف اینست که با دقت محتوا را بخوانید و ایده هایی را که ارائه می شوند شناسایی کنید.
بهترین راه این است که به آهستگی محتوا را بخوانید و یادداشت بردارید. همچنین مفید است که برای بار دوم متن را بخوانید تا مطمئن شوید هیچ ایده ی مهمی را از دست نداده اید. همزمان که متن را می خوانید از خود سؤالاتی این چنینی بپرسید:

تکنیک خلاصه نویسی در ریدینگ و رایتینگ زبان انگلیسی
مؤلف می خواهد که چه چیزهایی را بدانم؟
مؤلف چگونه این اطلاعات را به اشتراک می گذارد؟
مؤلف چه جزئیاتی را تأمین می کند تا از موضوع اصلی پشتیبانی کند؟
آیا عباراتی وجود دارد که من بلد نیستم و باید در موردشان بیشتر تحقیق کنم؟
پاسخ دادن به این پرسشها و یادداشت برداری در هنگام خواندن محتوا به شما کمک می کند تا خلاصه ی کتبی خود را بنویسید.
وقتی ریدینگ خود را کامل کرده و یادداشت برداشتید، قدم بعدی تان اینست که خلاصه ای از محتوا بنویسید. برای انجام این کار باید از ارجاع دادن به محتوای کتبی در طول نوشتن خود اجتناب کرده و کاملاً به یادداشت هایتان تکیه کنید.
هدف این است که خلاصه ای از اطلاعات و ایده های ارائه شده در محتوای کتبی طی تنها یک یا دو پاراگراف بنویسید. نوشتن یک خلاصه به تأثیر گذاشتن و تقویت ساختار به کار رفته در قطعه ی اصلی کمک می کند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.