زبان انگلیسی را به کمک فیلم یاد بگیرید

چرا باید با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟

۱- چون فیلم زبان روز و زنده دنیاست.

در کل دنیا هر روز زبان ها در حال تغییر و رشد هستند و هماهنگ با تحولات جهانی بسیاری از کلمات کاربرد خود را از دست داده یا معنی آنها عوض می شود.فیلم ها جایی هستند که همه این تغییر ها را به ما نشان می دهند و ما می توانیم کاربرد روز کلمات و اصطلاحات و در کل زبان امروزی را ببینیم.

زبان انگلیسی را به کمک فیلم یاد بگیرید

۲- فیلم ها منبع کامل اصطلاحات و مکالمات عامیانه (slang) هستند.

معمولا در همه فیلم ها محیط کوچه و خیابان و مکان های دوستانه نشان داده می شوند و در این موقعیت ها دیالوگ های کوچه بازاری یا به قول معروف عامیانه بین بازیگران رد و بدل می شود.ما هم می توانیم همراه این فیلم ها این اصطلاحات و موقعیت استفاده از آنها را یاد گرفته و در موقعیت مشابه در زندگی خود استفاده کنیم.

۳- همه از دیدن فیلم لذت می برند.

هر کسی بسته به سلیقه و علایق شخصی خودش از یک سبک فیلم و تماشای آن لذت می برد. بنابراین برای هر کسی فیلم مناسب یا بهتر بگوییم منبع مناسب یادگیری وجود دارد و می تواند یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم را تجربه کند. شما هم عاشق تماشای فیلم هستید؟؟بسیار خب،پس با ما همراه شوید.

۴- فراموش نشدن کلمات و اصطلاحات

یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم یکی از بهترین راه های یادگیری است که باعث می شود تا فراموشی زبان خیلی کم و ماندگاری آن بخاطر تصاویر بالا برود. استفاده از کلمات بخاطر اینکه تصاویر آنها و موقعیت استفاده از آنها در ذهن ما تداعی میشود خیلی راحت می باشد.

زبان انگلیسی را به کمک فیلم یاد بگیرید

چه نوع فیلم هایی مناسب یادگیری زبان هستند؟

در مراحل اولیه که تا حدی پایه زبان را یاد گرفته اید می توانید از فیلم های فارسی با زیر نویس انگلیسی استفاده کنید.این کار باعث می شود تا زبان خودمان را به انگلیسی درست و روان تبدیل کنیم و چیزهایی که در زبان فارسی هست ولی می توان در زبان انگلیسی حذف کرد را یاد میگیریم.به شرط اینکه در آن فیلم از زیر نویس انگلیسی درست استفاده شده باشد.

 به مرور زمان و با بالا رفتن سطحمان در زبان می توانیم به دیدن فیلم های انگلیسی با زیر نویس انگلیسی رو بیاوریم ولی اگر دیدیم هنوز به معنی کامل اصطلاحات و عبارات پی نمی بریم دیدن فیلم انگلیسی با زیر نویس فارسی هم مفید است و به ما کمک می کند تا با معنی جملات کاربردی و موقعیت ها بیشتر آشنا شویم.بازهم به شرط اینکه این زیرنویس ها درست و کامل باشند.برای فهمیدن این مطلب می توانیم از استاد یا شخصی که انگلیسی را خوب بلد است کمک بگیریم.

 تماشای سریال های انگلیسی هم برای هر سطحی مفید است.فقط باید دقت کنید که اگر دیدن فیلم با زیرنویس انگلیسی سخت است حتما از زیرنویس فارسی استفاده کنید.

 مراحل یادگیری زبان از طریق فیلم

در مراحل اول بهتر است تمام فضای فیلم را نگاه نکنید و برای آشنا شدن با طرز بیان حروف و کلمات فقط شکل دهان و حرکات صورت را ببینید.این کار باعث می شود به مرور بتوانید دهان و صورت خودتان را مثل انگلیسی زبان ها حرکت دهید.هر زمان که حس کردید به این کار مسلط شده اید زمان آن رسیده که به مرحله بعد یعنی اضافه کردن زیر نویس و دیدن تمام صحنه و حرکات بدن بروید.

  در مرحله دوم فیلم را به چند قسمت تقسیم کنید.این کار نسبت به سلیقه شما می تواند ۵ دقیقه به ۵ دقیقه یا بیشتر و کمتر باشد.این برای این است که دیدن کل فیلم شما را خسته نکند و باعث از بین رفتن انگیزه شما نشود.

 یکبار قسمت اول فیلم را که ما ۵ دقیقه در نظر گرفتیم بدون در نظر گرفتن اینکه معنی کل کلمات را می دانیم یا نه تماشا کنید.سعی کنید در این حین به حرکات بدن و صورت در موقع گفتن جملات هم توجه کنید.همین که معنی کل آن چند دقیقه را متوجه شوید کافیست.

 حالا جملات و اصطلاحات کل آن ۵ دقیقه را نوشته و معنی کنید.در هنگام معنی کردن در نظر داشته باشید که از آن جملات در چه موقعیتی استفاده شده است.

 بعد از معنی کردن کل کلمات و جملات و مخصوصا اصطلاحات،با در دست داشتن معنی کل آن ۵ دقیقه را از اول تا آخر نگاه کنید.اکنون می بینید که درک آن صحنه ای که چند دقیقه قبل فقط برای شما یک تصویر با صدای غیر قابل فهم بود چقدر آسان شده.چند بار این کار را تکرار کنید تا با فضای آن جملات و طرز بیان و حرکات بدن و هم با معنی آنها کاملا آشنا شوید.

 حالا به سراغ قسمت های دیگر رفته و تا آخر فیلم این کارها را انجام دهید. ۱- حرکات دهان و صورت ۲-  دیدن کل آن قسمت ۳-  توجه به حرکات بدن ۴- معنی کردن جملات و اصطلاحات

 وقت آن رسیده که به سراغ جذاب ترین قسمت قضیه یعنی یادگیری صحبت کردن مثل انگلیسی زبانها برویم.شما در این مرحله با روش حرکت دادن دهان و صورت مثل انگلیسی زبانها آشنا هستید و حرکات بدن آنها را هم یاد گرفته اید.معنی جملات بکار رفته در هر موقعیت را هم میدانید.شروع کنید و بعد یا قبل یا همزمان با بازیگر اصلی جمله های او را تکرار کنید.حتی اگر می توانید صدای او را هم تقلید کنید.

زبان انگلیسی را به کمک فیلم یاد بگیرید

 چند تو صیه!!!

۱- شاید این کارها خسته کننده باشد ولی آن را با چند فیلم انجام دهید.مطمئنم همه از فهمیدن کامل مکالمات فیلم ها لذت می برند.شما هم بعد از چند فیلم به این مرحله می رسید.

۲- اگر زبان انگلیسی را با سریال یاد می گیرید یک نقش را برای خودتان انتخاب کنید تا قدرت گوش کردن به دیگران و جواب دادن به آنها در شما تقویت شود.

۳- به مرور زمان با شنیدن مکالمه یکی از نقش ها خود را به جای نقش های مقابل بگذارید و جمله ها واصطلاحات شخصی خود را متناسب با همان موقعیت بکار ببرید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.