آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری چهارم)

با سر ی چهارم آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی با ما همراه باشید…

۱- پیشوندهایی مانند (dis- ,un- , re)و پسوند هایی مانند (ly, -ment, -ful) را یاد بگیرید.
در زبان انگلیسی معنی بسیاری از کلمات با اضافه شدن یک پیشوند یا پسوند عوض می شود.حتی بعضی اوقات با اضافه کردن پیشوند ها و پسوند ها نقش کلمه هم عوض می شود(فعل به اسم یا صفت و حتی صفت هم به قید تبدیل میشود).یاد گرفتن اینها باعث می شود با پیدا کردن ریشه کلمه به معنی لغات پی ببرید ودایره لغات خود را بسازید.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری چهارم)

۲- زبان انگلیسی بر خلاف ژاپنی و فرانسه،در کلمات از استرس استفاده میکند.
برای لغات جدید تعداد سیلبل ها(هجاها) را حساب کنید و ببینید استرس در کجا قرا دارد.(هجا به مکث های کوچک بین تیکه های کوچک کلمه گفته میشود).در هر کلمه فقط یک استرس وجود دارد و آن هم همیشه روی حرف صدادار است.فعل های دو هجایی یک استرس در هجای دوم دارند مثل (beGIN).اسم های دوهجایی مثل (TEAcher) و صفت های دو هجایی مثل (HAPpy) هم در اول استرس دارند.

۳- از روزنامه ها و مجله ها برای پیدا کردن و یادگرفتن جملات مجهول استفاده کنید.
مجلات و روزنامه ها یک منبع خیلی عالی و به روز برای یادگیری لغات و عبارات پر کاربرد و جملات مجهول انگلیسی هستند.روزنامه بخوانید و زیر جملات پر کاربرد خط بکشید و آنها را در مکالمه های خود استفاده کنید.مقاله ها را ازاول بخوانید و جملات مجهول را پیدا کنید.با این کار در مراحل بعدی متوجه اخبار صوتی و تصویری هم میشوید.

۴- زبان مادری خودتان را مستقیم به انگلیسی تبدیل نکنید.
برای اینکه از لحاظ روانی هم آماده باشید سعی کنید انگلیسی فکر کنید.با خودتان هم انگلیسی صحبت کنید.البته در خلوت خودتون نه در اتوبوس،چون مردم فکر میکنند شما دیوانه شده اید.بعد از ماهر شدن  هر چه یاد گرفته اید را به دیگران هم انتقال دهید.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری چهارم)

۵- شما نمیتوانید انگلیسی را با خواندن کتاب مثل رانندگی کردن با یک ماشین یاد بگیرید.
زبان انگلیسی را فقط با بکار گیری واستفاده از آن می شود یاد گرفت.با دوستان و کسانی که بیشتر با آنها در ارتباط هستید انگلیسی صحبت کنید.اگر از اطرافیانتان کسی هست که زبان بلد است یا در حال یادگیری زبان است با او مکالمه کنید.

۶- کامل ترین راه یادگیری گرامر با صحبت کردن است.
از گرامرهایی که یاد میگیرید در جمله سازی های خودتان استفاده کنید.برای راحت تر شدن این کار میتوانید از هر دستور زبان انگلیسی چند جمله بسازید و چند بار تمرین کنید.وقتی جمله های خودتان را آماده و تمرین کنید بدون ترس حرف می زنید.

۷- یک دفتر یادداشت روزانه برای زبان داشته باشید.
هر روز تعدادی جمله بنویسید و به مرور به بیشتر نوشتن عادت کنید.رفته رفته می بینید که به راحتی از جملاتی که قبلا نوشته و تمرین کرده ایداستفاده می کنید.شما همیشه آماده جمله سازی و صحبت کردن با جملات آماده خودتان هستید.

۸- تا حالا به این فکر کردید که در وبلاگ خودتان اطلاعاتتتان را به دیگران برسانید؟
شما با داشتن وبلاگ هم توانایی نوشتن و هم  قدرت در کنار هم قرار دادن اطلا عاتتان را کسب می کنید.یادگیری زبان با این روش باعث می شود دیگران هم شما را ببینند و با نظرات خودشان به شما کمک کنند.حتی اگر انتقادی هم باشد یا ایرادی گرفته شود بازهم به پیشرفت شما کمک می کند.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری چهارم)

۹- برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه ای ایده ها و فکرهای بیشتری را بدون در نظر گرفتن ایرادهای گرامری و املائی روی کاغذ بیاورید.
ابتدا درباره موضوعات مختلف برای خودتان بنویسید بعد روی ساختار درست آنها فکر کنید.و بعد از آن در نوشته نهایی خودتان از گرامر واملای درست استفاده کنید.و در آخرکار هم  کل نوشته را بخوانید و از کسی بخواهید که اشتباهات شما را اصلاح کند.

۱۰- روی مکثها و تاکیدهای خودتان در جملات هم  تمرکز کنید.
به کلماتی که معنی و مفهوم جمله روی آنها متمرکز است دقت کنید (مخصوصا هنگام شنیدن).بعد از این کلمات مکث کنید.با عوض کردن صدا یا بالا بردن آن نشان دهید تاکیدتان روی کدام کلمه کلیدی است.با این کار میتوانید معنی کلی هر جمله ای که می گویید را عوض کنید و توانایی بالایی از خودتان نشان دهید.به تفاوت این دو جمله در معنی دقت کنید.

                        “A woman without her man is nothing” and “(A woman) without her, man is nothing”


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.