آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری سوم)

با سری سوم  از آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی با ما همراه باشید…

۱- عجله ای برای رسیدن و بالا رفتن به یک سطح بالاتر نداشته باشید.
روی سطحی که الان در آن هستید تمرکز کنید. سطح فعلی زبان خود را بسنجید و آن را تکمیل کنید.هیچ عجله ای برای رسیدن به مرحله های بالاتر نداشته باشید.هرساختمان بلندی پی محکمی دارد.

سایت های زیادی برای پیدا کردن سطح زبان وجود دارد.پیشنهاد ما به شما استفاده از تست تعیین سطح کمبریج است.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری سوم)

۲- بیشتر ازتماشای تلویزیون دی وی دی ها را ببینید.
بهتر است برای بدست آوردن اطلاعاتی که ممکن است در مرحله اول از دست بدهید ،از دی وی دی های آموزشی یا مطالب در درسترس و قابل تکرار شدن استفاده کنید.چون امکان تکرار برای شما مقدور است.برنامه های تلویزیون امکان تکرار و در دسترس بودن را ندارند ولی دی وی دی ها،مخصوصا اگر یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را دنبال میکنید امکان برگشت وتکرار به هر بخشی که روی آن تمرکز کرده اید را دارند.

 

۳- تماشای تلویزیون هم میتواند کمک کننده باشد ولی..
تماشای تلویزیون برای زبان آموزان سطوح بالای زبان خوب است و فقط شانس درست شنیدن چیزها را برای بار اول به شما میدهد.تماشای تلویزیون میتواند یک تمرین خوب برای صحبت با بومیان کشورهای انگلیسی زبان باشد،چون شما مجبور نیستید از آنها بخواهید گفته های خود را تکرار کنند.همانطور که اشاره کردیم برای سطوح پایین بهتر است از دی وی دی ها که امکان دیدن و تکرار دارند استفاده کنید.

 

۴- متن های سطح بندی شده را بخوانید.
در هر سطحی میتوانید کتابهای مخصوص خود را پیدا کنید.بهترین راه این است که از کتاب های صوتی استفاده کنید و  روش های یادگیری زبان با کتاب های صوتی را یاد بگیرید.این کار همزمان قدرت شنیدن،خواندن و صحبت کردن شما را تقویت میکند.از سطح خودتان شروع کنید و به مرور سطح خود را بالا ببرید.حالا می توانید کل یک رمان را بخوانید و یک احساس خیلی عالی داشته باشید.

۵- کتابهای کودکان کلمات آسانتری دارند واوایل کار یک جایگزین خوب برای متن های سطح بندی شده هستند.
با یاد گرفتن کلمات و عبارت های آسانتر زبان را بهتر و صحیح تر یاد می گیرید.استفاده از عبارات و جملات آسان در گفتگو هم راحت تر است و شما با اعتماد به نفس کامل از آنها استفاده می کنید.گرامر کتاب های کودکان هم آسان است و ترکیب پیچیده ای ندارد و همچنین برای یادگیری و استفاده سخت نیست.

 

۶- هر جا که میتوانید از زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید.
فکر میکنید کار راحتی نیست؟فقط کافیست از کلمات و اصطلاحات کوتاه استفاده کنید و به مرور جملات دیگر را به آنها اضافه کنید.با اصطلاحات کوتاه انگلیسی دیگران را تأیید یا رد کنید.این کار باعث می شود دیگران تحسینتان کنند.

 

۷- در مرحله اولِ خواندن،درک معنی عمومی و کلی کافیست.
خواندن کلی یک مطلب به شما این امکان را می دهد که پی ببرید دید گاه کلی متن چه بوده و از آن برای حدس زدن معنی جملات و عبارات استفاده کنید.نگران این نباشید که معنی تک تک کلمات را متوجه نمی شوید.بعد از پیدا کردن معنی کلی برگردید ومعنی کلمات جدید را پیدا کنید.

 

۸- برای هر کلمه ای که در جمله متوجه نمیشوید،به کلمات یا جملات اطراف آن نگاه کنید.
این کار باعث فهمیدن بیشتر متن و بقیه جملات میشود.آنها به شما علامتی برای حدس موقعیت و کلمات  میدهند.سعی کنید معنی کلمات را از متن حدس بزنید.به کل قضیه فکر کنید و حدس بزنید بعد از آن چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد و چه جمله ای ممکن است بیاید.ذهن خود را به تکاپو بکشید تا ذهنتان انگلیسی فکر کند.

آموزش روش های کاربردی یادگیری زبان انگلیسی (سری سوم)

۹- کلمات ریشه ای را یاد بگیرید،آنها به شما کمک میکنند معنی کلمات را حدس بزنید.
کلمات ریشه ای کلماتی هستند که پر کاربردند و معنی  جمله متکی به آنهاست.به عبارت دیگر انگار جمله برای آنها ساخته شده و معنی جمله روی آنها و کلماتی که به آنها مربوط است و بدون آن معنی خاصی ندارد متمرکز شده.همیشه دنبال کلمه کلیدی جمله باشید.با مدتی تمرین به این توانایی میرسید.کلمات مترادف هم کمک زیادی میکنند.
بطور مثال :                                                                               scribe = write                     min = small

۱۰- وقتی لغت جدید یاد میگیرید ،به شکل های دیگر آن هم فکر کنید.

کلمات زیادی در زبان انگلیسی هستند که از یک کلمه ساخته می شوند ولی از نظر شکل ونقش و حتی معنی فرق دارند.یادگیری این شکل های متفاوت کلمات انگلیسی باعث بالا رفتن دایره لغات شما میشود.از طرفی هم بالا بودن دایره لغت باعث اعتماد به نفس شده به شما کمک میکند در هر موقعیتی جمله مناسبی را بسازید.
بطور مثال : شکل های مختلف کلمه    (Beauty)

(Beautiful (adjective), beautifully (adverb), beauty (nounش


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.