اشتباهات رایج در علامتهای نگارشی

اشتباهات رایج در علامتهای نگارشی

در این درس به طور مفصلتری به نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از علامت‌های نگارشی و حروف بزرگ انگلیسی می‌پردازیم. علامتهای نگارشی مانند تابلوهای راهنمایی رانندگی هستند و اگر به آن‌ها دقت نشود، منجر به تصادف و ترافیک می‌شود.

از سوی دیگر، به همان ترتیب که علامت‌های راهنمایی رانندگی کشورهای مختلف ممکن است با هم تفاوت داشته باشد، علامت‌های نگارشی نیز ممکن است فرق بکند. بنابراین دانستن نحوه‌ی استفاده از آن‌ها ضروری است.

دانستن همه‌ی قوائد زمان بسیار زیادی می‌برد. اما شش تا از پر اشتباه‌ترین آنها به صورت زیر است که در این درس به آن می‌پردازیم.

  • اپوستروف (‘)
  • علامت تعجب (!)
  • ویرگول (,)
  • نقطه‌ویرگول مخوف (;)
  • علامت نقل قول (“ “)
  • شکلک ها 🙂

۱- اپوستروف

از این علامت بیشتر برای مالکیت استفاده می‌شود (مثلا hosein’s car). استفاده دیگر این علامت نگارشی برای اختصار نویسی مانند can’t یا wouldn’t است که از این مورد دوم حتی الامکان نباید در ایمیل استفاده کرد.

۲- علامت تعجب

علامت تعجب، علامتی است که بیشترین خطای کاربرد را دارد. به طوری که بهتر است اصلا از آن در ای‌میل حرفه‌ای استفاده نکنید! اما اگر واقعا فکر می‌کنید که باید از علامت تعجب استفاده کنید، خداوکیلی هیچ‌وقت بیشتر از یکبار استفاده نکنید!!!

۳- ویرگول

ویرگول برای بهتر خوانده شدن متن است. و استفاده اشتباه از آن حتی می‌تواند معنی جمله را تغییر بدهد. بهترین راه حل برای استفاده‌ی درست از آن این است که متن ای‌میل را با صدای بلند بخوانید. هر جا احساس کردید که باید کمی متوقف بشوید، آنجا جای ویرگول است.

از دیگر موارد استفاده از ویرگول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حروف ربطی (,for, and, nor, but, or, yet, and so) برای اینکه یادتان نرود FANBOYS را به خاطر بسپارید. این کلمات برای ربط دادن جملات به کار می‌رود. (I like tea, but he likes cofee)
  • لیست‌ها. به کلمات fanboys یکبار دیگه نگاه کنید. چون آنها را لیست کرده‌ایم بایستی بین همه‌شان ویرگول قرار دهیم.
  • جدا کردن کلمات جغرافیایی (Moscow, Russia)
  • جدا کردن تاریخ به جز روز و ماه (Monday, Januarry 10, 2017)

۴- نقطه‌ویرگول

نقطه ویرگول بیشتر از اینکه درست استفاده شود؛ غلط استفاده می‌شود. بنابراین سعی کنید به هر طریقی که شده، با جابه‌جا کردن جملات، از آن دوری کنید.

۵- نقل قول

از علامت نگارشی نقل قول برای “تاکید” نباید استفاده کرد. بلکه تنها برای نقل قول دقیق دیگران استفاده می‌شود.

۶- شکلک ها

از شکلک‌ها به همانشکلی که در پیامک‌ها استفاده میکنیم نباید در ای‌میل استفاده شود. اگر آنقدری طرف مقابل را می‌شناسید که اصلا نیازی به ایمیل زدن ندارید.

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.