نگرش «تسلیم شدن هرگز» در یادگیری زبان انگلیسی

نگرش «تسلیم شدن هرگز» در یادگیری زبان انگلیسی

وقتی که اقیانوس آرام باشد و هیچ مانعی سر راه نباشد، خیلی ساده میتوانیم به اهدافمان برسیم. اما اگر از لحاظ فکری آماده نباشیم، درست وقتی که امواج دریا کمی تکان بخورد و قایقمان را اینطرف و آنطرف ببرد، خودمان را میبازیم و نمیتوانیم موقعیت بوجود آمده را کنترل کنیم. و اینجاست که دست از رسیدن به اهدافمان بر می‌داریم.

اگر این نوشته را می‌خوانید، یادگیری زبان انگلیسی یکی از اهدافی است که احتمالاً هنوز موفق به رسیدن به آن نشده‌اید. در وبسایت زبانشناس روش‌های کاربردی زیادی برای یادگیری زبان مطرح شده است . اما بیایید صادق باشیم. اگر نگرش «تسلیم شدن هرگز» در شما نباشد، احتمال موفقیتتان در این مورد خیلی کم می‌شود. البته نه تنها در یادگیری زبان انگلیسی، بلکه در دیگر جنبه‌های زندگی، داشتن این نگرش یکی از مهمترین عوامل موفقیت است.

بنابراین بیایید بررسی کنیم که دقیقاً چه موانعی باعث می‌شود که ما تسلیم شویم و راه حل آن چیست.

این موانع به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • موانع درونی
  • موانع مرتبط با تصمیم‌ها و کارهایمان
  • موانع بیرونی

 نگرش تسلیم شدن هرگز برای یادگیری زبان انگلیسی لازم است

موانع درونی خود ما!

احتمالاً سخت‌ترین و چالش‌برانگیز ترین موانع پیش روی ما، درون خودمان باشد. بر این موانع خیلی سخت می‌توان چیره شد، زیرا در اکثر مواقع چشم‌های ما بر آن‌ها بسته است.

اولین هدف شما بایستی این باشد که این موانع را تشخیص دهید و ببینید که چه تأثیری بر شما گذاشته است. سپس بایستی طوری با آن‌ها مقابله کنید که دوباره به مسیر اصلی خود هدایت شوید.

بیایید دقیقتر و با جزئیات بیشتری به هرکدام از این موانع درونی نگاه بیندازیم

کمبود علاقه و انگیزه

کمبود علاقه و انگیزه یعنی اینکه شما احساسات و انرژی لازم را برای انجام کارتان ندارید. یعنی اهدافی که به سمت آن در حرکت هستید، هنوز از لحاظ عاطفی و احساسی مهم نیستند. در نتیجه کوچکترین مانعی که سر راه شما قرار گیرد کمبود علاقه باعث می‌شود که حس برطرف کردن آن را نداشته باشید.

 حسش نیست؟

راه حل کوتاه‌مدت: برای رفع مشکل کمبود علاقه و انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه‌مدت می‌توانید…

  • نوشته‌ی انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی را بخوانید،
  • از آنجاییکه پیاده‌روی انرژی انسان را بالا نگه‌میدارد، می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را با قدم زدن در جایی شاد مثل پارک یا حتی در دل طبیعت تجربه کنید.

کمبود خودباوری

وقتی به خودتان باور نداشته باشید، احتمالاً به هیچ هدف مهمی در زندگی خود نمی‌رسید.

درست وقتی که مانعی سر راه خود ببینید، کمبود خودباوری به دو روش خود را نشان می‌دهد.

اول اینکه وقتی به خودتان باور نداشته باشید، طبیعتاً باور ندارید که قدرت رسیدن به اهدافتان را دارید.

دوم اینکه باعث می‌شود اعتماد‌به‌نفس لازم را به قابلیت‌های خود، برای عبور از موانع، نداشته باشید. در نتیجه وقتی شرایط کمی سخت می‌شود، اراده‌ی شما برای پافشاری در عبور از آن شرایط به اندازه‌ی کافی نیست و بیخیال می‌شوید.

عدم تعهد

عدم تعهد تا حدی به کمبود علاقه و انگیزه وابسته است. و بدین معنی است که وقتی با موانعی مواجه می‌شوید، دلایل قوی و موجهی برای پافشاری روی رسیدن به هدفتان ندارید.

از طرف دیگر، اگر انتظاراتی داشته‌اید که در مسیر رسیدن به هدفتان به آن برسید ولی نرسیده‌اید، تعهد شما به هدفتان کم و کمتر می‌شود.

چرا چرا چرا؟

پرسیدن سؤالات «چرا؟» به صورت مکرر بسیار تخریب کننده است و شما را به ضعف‌ها و کاستی‌های خود متمرکز می‌کند.

وقتی با موقعیت سخت و چالش برانگیزی مواجه می‌شوید، پرسیدن سؤالات «چرا» آخرین ضربه را به حرکت شما برای رسیدن به اهدافتان می‌زند. درست زمانی که شما سؤالاتی مانند سؤالات زیر از خود می‌پرسید …

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.