بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی اینست که از همان نقطه شروع یادگیری زبان انگلیسی تعیین سطح شویم. و هدف خود در فراگیری آن مشخص کنیم و سپس با توجه به نیازی که برای رسیدن به هدفمان داریم شروع کنیم. اگر هدفی از یادگیری زبان انگلیسی ندارید لطفاً آنرا شروع نکنید. اگر علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی ندارید مطمئن باشید که برایتان سخت خواهد بود.

شاید اکثر ما در سیستم های آموزشی که در آن آموزش دیده ایم کتابهایی بوده باشند که اکثر مواقع آنها را مطالعه می کنیم. و به آسانی بر آن مسلط می شویم و احساس و درکمان این باشد که کامل همه آن را فرا گرفته ایم. و حتی برای امتحان یا تعیین سطح  آن آماده می شویم و خیلی زود به امید آن می نشنینیم که امتحانش را بدهیم و آنرا را برای همیشه قبول شویم و یا پاس کنیم.

اما همه اینها که بگذرد به جایی می رسیم که وقت تئوری آن کتابها و درسها تمام شده و زمان آن است که عمل کنیم به هر آنچه که فرا گرفته ایم. پس هر چه زودتر همانطور که به راحتی با کتاب آنرا یاد گرفتیم باید عمل کردن به آن را نیز فرا بگیریم. مثلاً در مورد زبان انگلیسی آیا می توانیم مقدار کمی از آنچه را که یاد گرفته ایم صحبت کنیم؟ ولی همه ما قادر به آن نیستیم که به سرعت آنچه که مطالعه کردیم انجامش دهیم از قبیل زبان انگلیسی که زمانی که نمره امتحانی ما بهترین هم می شود. قادر نیستیم که بصورت شفاهی چندتا جمله ساده و یا مکالمات روزمره ای را که در همه کتابها خوانده ایم انجام دهیم. پس باید قبول کنیم که  باید برای انجام عملی هر آنچه که از زبان انگلیسی می دانیم همتی بزرگ داشته باشیم و هرگونه تنبلی و یا توصیه های قدیمی را کنار  گذاشته و با تمام وجود به سمتش برویم و فرا بگیریم که به زبان اول دنیا مسلط شویم.

تسلط به زبان انگلیسی از هر نظر که شامل درست صحبت کردن از لحاظ گرامری و یا درست تلفظ کردن لغات و جملات و حتی درست نوشتن و کارهای دیگر آن مستلزم اینست که از همین ابتدا شروعی درست داشته باشیم. و چنان پایه محکمی داشته باشیم که هیچ وقت این پایه نلرزد.

ما ابتدا از گرامر شروع خواهیم کرد طوری که پایه اصلی ما روشن شود که از کجا و پایه کار ما کجاست؟

تصور کنید که ساختمانی در حال ساخت است و همیشه آن ساختمان را در تصور خود نگه دارید تا درک درستی از یادگیری خودتان داشته باشید.

پی این ساختمان را و ستونهای آهنی و یا بتونی آن را گرامر فرض کنید و این را بدانید که همه چیز آن ساختمان اسکلت آن است. پس از گرامرهای اولیه شروع می کنیم. طوری که بدون کتاب هم شما همه گرامرها را از بر باشید و بر آنها تسلط کامل داشته باشید که بتوانید به هرکسی هر جا هر نکته گرامری را کامل توضیح دهید.

اولین گرامرهای پایه عبارتند از:

  • ضمایر فاعلی همان هایی که جای فاعل می نشینند. و شامل I – you – he – he – shi – she – it – we – you – they می باشند. که درس اول ما نیز در قسمت اول آموزش همین خواهد بود که شما را مسلط به این ضمایر می کند.
  • شما می توانید با یکبار مطالعه و تکنیک هایی که روش شاهو به شما آموزش می دهد به راحتی و بدون اتلاف وقت به هر کدام از درسها مسلط شوید.
  • نگران امکانات آنچنانی هم نباشید با یک گوشی ساده و یا یک دستگاه MP3 Player  هم می توانید یادگیری هرجایی که هستید انجام دهید.

ما نهایت سعی خودمان را می کنیم که یاد بگیرید آنچه را که از زبان انگلیسی یاد گرفته ایم و به دیگران نیز یاد دهید. پس شما هم نهایت سعی تان را بکنید و با یادگرفتن تان به ما را در رساندن به هدفمان یاری کنید.

شما بهتر است از همان اول تعیین سطح خودتان را انجام دهید اگرچه هر کسی می داند سطح واقعی زبان انگلیسی کچا قرار دارد. با همه این وجود ما توصیه می کنیم که تعیین سطح شوید که مبادا خطایی در روند آموزش پیش بیاید.

برای تعیین سطح نکاتی لازم است که باید بدانید تا روند این کار را بهتر بدانید.

  1. هر جوری که تعیین سطح شدید را فراموش کنید و هیچ گونه قضاوتی درباره آن نکنید. اگر هم تا بحال نشدید یک امتحان ساده است. که ابتدای مسیر شما را مشخص خواهد کرد.
  2. هر کسی ممکن است بگوید من که از ابتدا می خواهم شروع کنم بنابراین دلیلی ندارد که تعیین سطح شوم. اما اگر درسها برایتان آسان باشد ممکن است از آنها بگذرید و نکات خیلی ریز و مهم را مطالعه نکنید. پس توجه داشته باشید که صبر و شکیبایی و مروری بر آنچه که قبلاً بلد هستید مطمئناً هیچ ضرری ندارد.
  3. هنگام تعیین سطح قرار نیست شما کلی وقت صرف کنید که سوالها را جواب بدهید. شما به هر سوالی که مطمئن هستید جواب دهید اگر بلد نیستید. سعی نکنید با فکر کردن خیلی زیاد به آن جواب دهید. نگران نباشید در آینده به همه این نکات کاملاً مسلط می شوید.
  4. بعد از اتمام تعیین سطح با توجه به نتیجه آن شروع کار به شما گفته می شود و لزومی ندارد حتماً از ابتدا شروع به آموزش زبان انگلیسی کنید.
  5. یادتان باشد تعیین سطح آموزش زبان انگلیسی اولین قدم شماست.

نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.