آموزش زبان انگلیسی در چهار قدم

آموزش زبان انگلیسی در چهار قدم

همه ما در دوران راهنمایی و دبیرستان آشنایی هرچند اندک و در حد کتب دبیرستان با زبان انگلیسی داشته ایم، اما چرا در حال حاضر با وجود انواع کلاس ها، ویدئوها و نرم افزارهای آموزشی نمیتوانیم مکالمه کنیم. تا به حال به این نکته فکر  کرده اید شاید راه و روشی که انتخاب کرده اید درست نیست؟ اصول آموزش مکالمه انگلیسی که من از آن پیروی می کنم صحیح است؟ ما روشی جدید برای یادگیری را به شما معرفی خواهیم کرد که به راحتی با رعایت این قوانین به درجه دلخواه خود از مکالمه زبان انگلیسی برسید. رعایت قوانین زیر به شما توانایی آموزش زبان انگلیسی در چهار قدم را میدهد.

 

قدم اول: از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید

کمتر فارسی زبانی را می‌بینید که بتواند گرامر زبان خودش را توضیح دهد. هنوز هم تفاوت ماضی استمراری و حال ساده و ماضی بعید را خیلی ‌ها نمی‌دانند. به نظر می‌رسد یادگیری گرامر به صورت مجموعه‌ای از فرمول ‌ها، کاری زمان ‌بر و کم خاصیت باشد. گرامربه شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید به راحتی بدون زمان زیادی برای فکر کردن به انگلیسی صحبت کنید.

قدم دوم: اصطلاحات را یاد بگیرید نه لغات

وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات را مطالعه کنید و نه کلمات را، یادآوری عبارات زمان یادگیری شمارا ۴ برابر سریع تر میکند.

قدم سوم: بیشتر گوش کنید

شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید. در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یادمی گیرید شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرامی گیرید اما برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید.

قدم چهارم: دفتر خاطرات روزانه

یکی از مشکلاتی که در آموزش رسمی زبان وجود دارد این است که نخستین درسهای زبان در اکثر کتابها با مراجعه به فرودگاه و هتل و تاکسی و پاس کنترل و … آغاز می‌شود. این درحالی است که ما به ندرت به این مکالمات نیاز داریم. به همین دلیل، این مکالمات خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند. شما هر روز یک پاراگراف گزارش کار روزانه‌ی خودتان را بنویسید. اینکه از صبح چه کار کرده‌اید. کجا رفته‌اید. چه اتفاق‌های خوب یا بدی افتاده، هر جا هم که لغت خاصی را نمی‌دانستید فارسی بنویسید.

شاید غیر ممکن به نظر بیاید ولی شما با رعایت این چهار قدم میتوانید به طور کامل و سریع مکالمه انگلیسی را بیاموزید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.