ابتدا این سوال را از خود بپرسید، طراحی سایت چیست ؟

برای پاسخ به این سوال ، ابتدا باید سوال دیگری را مطرح کنم ، برای چه سایت می خواهید؟

در پاسخ  می توانم بگویم که ، در قرن ۲۱  که  عصر تکنولوژی و فناوری است، از خرید بلیط هواپیما، خرید کتاب، خرید لباس گرفته تا خرید های روزمره و  وعده های غذایی ، همه بصورت مجازی و اینرنتی صورت میگیرد. دیگر کمتر کسی را می توان یافت که  قبل از خرید، در گوگل سایت های مربوط به جنس مورد نظر را  جستجو  نکرده باشد،قیمت و  اجناس  فروشگاه ها را بررسی نکرده باشد. با این شرایط داشتن وبسایتی برای معرفی کسب و کار خود، شناساندن توانایی ها و تخصص ها ، به نمایش گذاشتن نمونه کارها، فروش کالا و خدمات و …. یک امر مهم بنظر می رسد.

طراحی سایت تلفیقی از هنر و علم است. یک طراح سایت باید سلیقه هر نوع مشتری را شناخته ، و متناسب با مومضوع ، شروع به طراحی سایت کند. یک سایت ، تابلوی نقاشی است که روزانه صدها نفر به تماشای آن تابلو می آیند، حال بستگی به ذوق و خلاقیت هنرمند دارد که بتواند با علم زیبایی شناختی ، مراجعین را تبدیل به مشتری دائمی کند یا خیر. از طرفی طراحی سایت یک علم و یک تخصص است. مخصوصا که هرروز تکنولوژی و زبان های جدیدی برای برنامه نویسی تحت وب ارائه می شود، طراح وبرنامه نویس سایت باید  خود را با حرکت موج های اقیانوس تکنولوژی ، هماهنگ کند و سوار بر آنها حرکت کند. پویایی در طراحی سایت یکی از اصول اولیه است.

یک طراح وبسایت چه ویژگی ها و تخصص هایی  داشته باشد؟

طراحی سایت جنبه های مختلفی دارد، از طراحی گرافیکی سایت گرفته تا  برنامه نویسی و طراحی پایگاه داده، هرکدام شاخه های تخصصی از طراحی وبسایت می باشد.

باتوجه به اینکه کاربران و مشتریان ، فقط ظاهر سایت را مشاهده می کنند، طراحی گرافیکی سایت و به اصطلاح Ui and UX Design  از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ های استفاده شده در سایت، فونت ها، طراحی متناسب با نوع برند،  رابط کاربری مناسب و … تاثیر بسزایی در طراحی سایت  می گذارد. طراحی اصولی می تواند باعث ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.

برنامه نویس Front End وظیفه کد نویسی های سمت کاربر را برعهده دارد. طراحی و کد نویسی  قالب، طراحی انیمیشن های سایت، برقراری ارتباط با سرور و … از وظایف این برنامه نویس می باشد.

برنامه نویس Back End نیز وظیفه کد نویسی های سمت سرور را برعهده دارد. زمانی که  کاربر روی دکمه ثبت  کلیک کند چه اتفاقی بیافتد، کاربر پراز وارد کردن اطلاعات به کدام صفحه هدایت شود و تمام سناریو های سایت برعهده این برنامه نویس است.

طراح پایگاه داده، باید قدرت زیادی در تجزیه و تحلیل نیازمندی های سایت  و همچنین تجربه زیادی در طراحی پایگاه داده داشته باشد. تا کمترین پیچیدگی را در طراحی پایگاه داده داشته باشیم.

تخصص های بسیاری در فرایند طراحی سایت مورد نیاز است ، اولین مرحله از طراحی سایت ، نیازسنجی، تحلیل است و سپس وارد فاز طراحی و تست می شویم. پس از تحویل کار به مشتری نیز ، پشتیبانی  مطرح می شود. از دیگر تخصص هایی که  بسیار مهم است، می توان به بهینه سازی وبسایت یا سئو اشاره کرد که در بدست آوردن رتبه های بهتر در جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا طراحی سایت در اصفهان؟

یکی از سوال های متداول افراد مبتدی  و یا کسانی که به تازگی وارد عرصه الکترونیک و سایت های مجازی شده اند، این است که  طراحی وب سایت را از کجا یاد بگیرم ؟

در پاسخ به این عزیزان باید بگویم،  انتخاب منبع و معلم مناسب ، مهمترین مرحله است، زیرا  شما  بالاخره تصمیم گرفته اید به جرگه ی بزرگ برنامه نویسان بپیوندید که با صبر و عشق تمام به این کار ، یکی از سخت ترین کارهای دنیا را  انجام می دهند. پس از این تصمیم ، انتخاب  آموزشگاه و معلم مناسب ، مهم ترین مرحله است ، زیرا  یک اموزشگاه و معلم خوب می تواند تمام  آن چیزیکه لازم است را به شما یاد دهد ، به بیانی دیگر ماهیگیری را به شما یاد دهد.

توصیه ما این است ، برنامه نویسی را از برنامه نویسان حرفه ای یاد بگیرید، تجربه سالیان طولانی فعالیت اساتید در این زمینه ، کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد که با  سرعت بسیار خوبی در این زمینه پیشرفت کنید.

همانطور که می دانید گروه طراحی اصفهان در زمینه طراحی وبسایت بصورت حرفه ای فعالیت می کند. و تا کنون بیش از ۱۳۰۰ وبسایت طراحی کرده است که از قسمت نمونه کارها می توانید مشاهده کنید.

گروه طراحی اصفهان در نظر دارد، دوره های آموزشی طراحی وبسایت را برای دوستان عزیز  که  به صورت جد پیگیر آن هستند و درخواست آموزش طراحی و برنامه نویسی تحت وب را  داده اند، برگزار کند.

دوره های آموزش طراحی سایت در اصفهان به شرح زیر می باشد:

آموزش لاراول در اصفهان

آموزش وردپرس در اصفهان

آموزش طراحی سایت در اصفهان

آموزش PHP در اصفهان


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.