تاثیرات آموزش غیر حضوری

تاثیرات آموزش غیر حضوری

تکنولوژی رو در روی روش های سنتی:

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت دوره های آمو.ش از راه دور در تمامی کشورها بوده است. برنامه ریزی متفاوت،روش های متنوع و دسترسی گسترده همگی دست به دست دادند تا این روش نوین آموزشی بتواند در مقابل روش های سنتی قد علم کرده و هر روز رشد بشتری کند. در روش های سنتی و ارتباط رو در رو (face to face) هیچگاه زبان آموزان پا فراتر از دیوارهای کلاس نمی گذارند اما در آموزش از راه دور همیشه جا برای دیدن و لمس چیزهای جدید وجود دارد.

تاثیرات آموزش از راه دور بر زبان آموزان:

اولین نکته در آموزش غیرحضوری، صرفه جویی در زمان است. (save time) چیزی که اکثر زبان آموزان دلیل اصلی خود اعلام می کنند و از ازدحام خیابان ها و رزروهای طولانی در موسسات حضوری به این روش روی می آورند.

دومین نکته از نظر زبان آموزان انعطاف پذیری موجود در این دوره هاست، آنها هرگاه بخواهند به منابع دسترسی پیدا می کنند، گاهی حتی مدرس را خودشان انتخاب می کنند و زمان کلاس و مطالعه در دست خودشان است. به راحتی می توان در هر ساعتی پیامی برای مدرس یا مشاور موسسه فرستاد و یا در فضای مجازی بحثی را مطرح کرد. ( به گفته زبان آموزان یک راه حل برای استفاده مفید از شب های بی خوابی!!)

زبان آموزان در این روش با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری به یادگیری می پردازند چون در مقابل مدرس یا گروه خود تنها یک اسم یا تصویر هستند، پس از اشتباه خجالت نمی کشند و نمی ترسند.

زبان آموزان خانم و مادران پرمشغله را نباید فراموش کرد که پایه ثابت این دوره ها شده اند چراکه انعطاف پذیری زمان برای آنها که نمی خواهند خانه خود و فرزندشان را ترک کنند بسیار کمک کننده است.

در دوره های غیرحضوری محدودیت شاگرد وجود ندارد. زبان اموزان نگران قرار گرفتن در کلاسهای شلوغ که نوبت صحبت کردن به آنها نمی رسد نیستند.

lifelong learning: یکی از شعارهای همیشگی در آموزش، تحصیل و یادگیری همه افراد و اقشار است. زبان آموزان باید به واسطه شاغل بودن، فقر و یا دسترسی نداشتن به یک موسسه خوب در شهر خود از یادگیری بمانند و این چیزی است که پیش بینی می شود با این روش در دهه های آینده محقق شود.

 

در آموزش غیر حضوری مدرس همیشه در کنار شماست، در اداره یا کوه! و ابزار یادگیری همیشه برای شما محیاست. البته زبان آموزان در این روش یاد گرفته اند که آموزش فقط توسط مدرس نیست بلکه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راههای تازه ای را با اتکا به تجربه و نکات آموزش دیده در کلاسها امتحان می کنند. حذف روش های معلم محور یکی از مهمترین مباحث در حیطه آموزش است که روش های غیرحضوری تا حدود زیادی به پیشرفت ان کمک کرده اند.

امروزه می توان با یک گوشی هوشمند به سادگی در کلاسهای غیرحضوری شرکت کرده و حس خوب پیشرفت را تجربه کرد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.