آزمون تعیین سطح رایگان زبان

آزمون تعیین سطح رایگان زبان

آزمون های تعیین سطح زبان:

بسیاری از زبان آموزان مایل بدانند که سطح و دانش آن ها از زبان در چه میزانی است. چه منابع را باید بخوانند و یا چه مهارت هایی را باید تقویت کنند. در ایران موسسات و سازمان های کوچک و بزرگی آزمون تعیین سطح و یا آزمون های مرتبط با دانش و مهارت های زبان را برگزار می کنند که در مورد زبان انگلیسی و از جمله معروفترین ان ها می توان به ایلتس(IELTS)، تافل(TOEFL) که آزمون های بین المللی است اشاره کرد و یا آزمون EPT و MSRT که توسط سازمان های بزرگی مانند دانشگاه آزاد یا آموزش عالی برگزار می شوند.

چه مهارت هایی در آزمون های تعیین سطح مورد سنجش قرار می گیرند؟

چهار مهارت اصلی در هر زبان وجود دارند. مهارت در نوشتن، خواندن، شنیدن، گفتگو کردن. دانش و توانایی های مانند دامنه لغات، قواعد دستوری، تلفظ و … نیز در این مهارت ها استفاده و مورد سنجش قرار می گیرند. معمولا موسسات مختلف ممکن است برخی از این مهارت ها را مورد سنجش قرار دهند. مثلا در آزمون EPT مهارت مکالمه و شنیدن مورد سنجش قرار نمی گیرد. و یا آزمون MSRT بخش مکالمه ندارد.

همچنین باید توجه داشت که سازمان های مختلف، نمره و یا درجات مختلفی برای متوسط سطح دانش شخص در نظر می گیرند و این موارد ممکن است کاملا متفاوت با موسسات دیگر باشد. در ضمن در مهارت های نوشتن و مکالمه، نظر مدرس، نقش مهمی در نمره دهی دارد و می توان نمره دهی به این مهارت ها را کیفی دانست.

آزمون تعیین سطح رایگان زبان در وبسایت رایز:

در وبسایت آموزشگاه زبان رایز، برای علاقه مندان به زبان انگلیسی، آزمون تعیین سطح رایگانی بصورت استانداری در نظر گرفته شده تا زبان آموزان در سطوح مختلف و از مبتدی تا پیشرفته بتوانند در این آزمون شرکت و نسبت به دانستن سطح دانش زبانی خود اقدام کنند. البته این آزمون بر پایه دامنه لغات و قواعد طرح ریزی شده و مهارت های شنیداری و مکالمه را مورد سنجش قرار نمی دهد.

همچنین در این آزمون سطح متوسط افراد شرکت کننده در آزمون نیز نمایش داده می شود تا شرکت کنندگان بتوانند سطح خود را مورد ارزیابی با سایرین قرار دهند. لازم به ذکر است آزمون مذکور بصورت کتبی و در آموزشگاه نیز برای بیش از شش سال برگزار شده و بیش از ده هزار نفر در این آزمون بصورت کتبی و حضوری شرکت کرده اند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.