موفقیت در آزمون تافل TOEFL در ۱۵ قدم مهم

 موفقیت در آزمون تافل TOEFL در 15 قدم مهم

بسیاری از متقاضیان به این دلیل احساس ترس و استرس دارند که از قبل خود را به خوبی برای این آزمون آماده نکرده اند و نمی دانند باید توقع چه چیزی را داشته باشند. یکی از راه هایی که جلوی این ترس را بگیرید این است که ابتدا یک نمونه آزمون تافل را پیدا کنید و خیلی خوب قسمت های مختلف آن را مطالعه کنید و با بخش های آن آشنا شوید.

با گذراندن یک دوره ی آشنایی با آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT شما متوجه خواهید شد که ساختار این آزمون به چه صورت خواهد بود. شما همچنین با گذراندن این دوره ها با راهکارها و استراتژی های مفید برای  موفقیت در هر یک از بخش های این آزمون آشنا خواهید شد. در این دوره ها شما به صدها سوال تافل TEOFL پاسخ خواهید داد و امتحانات بسیاری خواهید داد. پس از گذراندن دوره های آمادگی برای تافل، شما به خوبی احساس اعتماد به نفس کافی برای گذراندن این امتحان را در خود پیدا خواهید کرد.

درباره نمره ی مناسب برای مطالعه در مرکز آموزشی دلخواه تان تحقیق کنید

این مسئله خیلی اهمیت دارد که شما از حداقل نمره ی مورد تقاضای مرکز آموزشی یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید مطلع باشید و این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید نیاز به چقدر تمرین و پیشرفت دارید تا به نمره ی دلخواه تان برسید. پس از این مرحله موسسه ای که قصد گذراندن دوره ی آشنایی با TOEFL در آن را دارید می تواند تخمین بزند که با چند جلسه و چند ساعت تمرین و مطالعه شما می توانید به آن حداقل موارد مورد نیاز برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL و قبولی در مرکز آموزشی دلخواه تان دست پیدا کنید. اگر قطعا به تحصیل در ایالات متحده آمریکا علاقه دارید حتما لیست موارد و نمره های مورد نیاز برای قبولی در امتحان تافل را بررسی کنید.

یک موسسه آموزشی خوب در وحله ی اول درباره ی نمره و میزان توانایی حال حاضر شما در آزمون تافل TOEFL صحبت خواهد کرد و در ادامه در مورد نیازهای شما برای رسیدن به نمره ای که باید به آن دست یابید بررسی های لازم را انجام می دهد. همچنین موسسه ی آموزش انگلیسی شما باید بتواند به شما کمک کند تا بتوانید بفهمید کدام دوره ی آمادگی برای آزمون تافل TEOFL برای شما مناسب است. در نظر داشته باشید که معیار نمره دادن در آزمون تافل کاغذی TOEFL PBT با آزمون تافل اینترنتی TOEFL iBT تفاوت دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که نمره هایی که شما در طول دوره ی آمادگی خود برای آزمون تافل می گیرید عموما از نمره ی واقعی که قرار است در روز آزمون بگیرید کمی بالاتر هستند.

انگلیسی را به صورت کلاسی و آکادمیک بیاموزید

هدف آزمون تافل TOEFL از سایر آزمون های سنجش زبان انگلیسی ESL متفاوت است. در واقع آزمون تافل TOEFL توانایی شما را برای موفقیت در یک کالج یا دانشگاه آمریکایی می سنجد.

شما باید تمامی توان و تمرکز خود را برای یادگیری زبانی که در نهایت در دانشگاه یا محل تحصیل خود، کتب درسی، لغت نامه ها، ژورنال ها و مقالات علمی می بینید و می شنوید بگذارید. این امر به شما کمک می کند تا با زبان علمی که در متون درسی و انواع ارائه های آکادمیک استفاده می شود آشنا شوید.

تمرین، تمرین، تمرین … کتاب های تمرین های تافل TOEFL

یکی از بهترین روش های آمادگی برای آزمون تافل TOEFL تمرین کردن با کتب رسمی تمرین برای این آزمون است. اگر شما در یکی از دوره های تافل ما شرکت می کنید، موسسه سام تعداد قابل توجهی از محتوای مطالعاتی به روز، طبقه بندی شده و اصلی را برای شما فراهم می کند که شما در بازار و به صورت عادی به آن محتوا دسترسی نخواهید داشت. در این دوره ها آنقدر با شما تمرین خواهد شد و شما آنقدر تمرین حل خواهید کرد که بتوانید تسلط بسیار عالی به هر ۴ بخش آزمون تافل TOEFL یعنی مهارت خواندن Reading ، مهارت نوشتن Writing ، مهارت کلامی Speaking ، و مهارت شنیداری Listening پیدا کنید. همچنین شما در این دوره ها مهارت های ثانویه ی لازم برای گرفتن نتیجه ی ایده آل در آزمون تافل TOEFL را پیدا خواهید کرد از جمله مهارت علم واژگان Vocabulary و همچنین توانایی دادن کامل آزمون های تمرینی تافل. ما در سام از کتب مختلفی استفاده می کنیم و از هر کتاب بهترین و مناسب ترین بخش را انتخاب می کنیم تا هم از زمان استفاده صحیح کرده باشیم و هم بتوانیم ظرف مدت زمان کوتاهی بهترین نتیجه را با بهترین پکیج آموزشی برای تافل TOEFL حاصل کنیم.

یکی از راه های پربازده برای گرفتن بهترین نتیجه از آزمون های تمرینی تافل TOEFL این است که پس از دادن هر امتحان تمرینی، مجددا برگردید و قسمت هایی را که در آن عملکرد خوب یا ضعیف داشته اید را مجددا مرور کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. دوره های آموزشی موسسه سام هم تماما بر اساس عملکرد شما در این آزمون های تمرینی تنظیم و تعیین خواهند شد به این صورت که در زمان بندی و برنامه ریزی درسی شما ما زمان بیشتری را صرف تقویت نقاط ضعف شما می کنیم و طبعا تمرین کمتری را نقاط قوت عملکرد شما در آزمون تافل TOEFL در نظر خواهیم گرفت.

به علاوه، دانشجویان ما به بانک اطلاعات آنلاین سام دسترسی خواهند داشت که طبیعتا می تواند تاثیر بسزایی در قوی تر کردن مهارت آن ها در گذراندن آزمون تافل TOEFL داشته باشد چرا که تمامی این محتوای آموزشی کمک درسی، رمز و رازهای بیشتری از آزمون تافل را برای علاقه مندان به شرکت در این آزمون فاش می کنند.

توجه: هزینه آزمون های تمرینی جدا از هزینه دوره خواهند بود.

یک مشاور خوب پیدا کنید

یک مدرس و مشاور خوب آزمون تافل TOEFL که تجربه ی کافی در این زمینه کسب کرده است، بهترین منبع اطلاعاتی، روحیه ای و علمی برای داوطلبان شرکت در آزمون تافل می تواند باشد. تمامی مدرسان تافل TOEFL در سام می توانند پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد آزمون تافل TOEFL باشند که شما پاسخ به آن سوالات را در کتب مرتبط با این موضوع نخواهید یافت. آن ها به شما نکات و ریزه کاری هایی را یادآور خواهند شد که شما با استفاده از آن نکات، پاسخ خود را به پیچیده ترین ترکیبات گرامری انگلیسی خواهید یافت. همین امر باعث افزایش میزان فهم داوطلبان از این آزمون و کاهش اضطراب و نگرانی آن ها می شود. علاوه بر این، مدرسان تافل TOEFL سام در یک دوره، از دانشجویان همان دوره برای تدریس برخی از عناوین درسی استفاده می کنند. خوب می دانید که بهترین راه به خاطر سپردن یک مبحث آموزشی، تدریس آن است. شما در سام موقعیت های زیادی برای تدریس آنچه می دانید یا نمی دانید را خواهید یافت.

برای روز آزمون آماده باشید

اگر شما قبلا از دوره های تافل آی بی تی سام SAM TOEFL iBT استفاده کرده باشید، کاملا می دانید که روز مقرر برگزاری آزمون با تمامی چیزهایی که در آزمون تافل TOEFL به آن ها نیاز خواهید داشت، در جلسه حاضر خواهید داشت و از همه آماده تر خواهید بود. این مسئله خیلی مهم است. برای این که وقتی استرس دارید، قدرت ذهن و یادآوری شما عملکرد خوبی نخواهد داشت.

مطمئن شوید که زودتر از زمان مقرر از خانه خارج می شوید و مکان برگزاری آزمون تافل TOEFL خود می رسید. سعی کنید که حدقل ۳۰ دقیقه زودتر از زمان قید شده به مرکز برگزاری آزمون خود برسید.

برای این که میزان آمادگی شما برای آزمون تافل TOEFL را به حد اعلای خود برسانیم، شما در جلسه ی آخر دوره ی خود یک فیلم آموزشی استاندارد خواهید دید که از طرف سازمان مرکزی برگزاری مجموعه آزمون های تافل TOEFL در اختیار مراکز آموزشی قرار گرفته است. با تماشای این فیلم آموزشی شما با تمامی نیازهای روز آزمون تافل خود و همچنین چیزهایی که باید یا نباید به جلسه بیاورید آشنا خواهید شد.

خودتان را تنظیم کنید!

در حین آزمون، زمان بندی هر بخش و سرعت پیشرفت خود در آزمون را به دقت زیر نظر داشته باشید. دلیل عملکرد ضعیف خیلی از دواطلبان در آزمون تافل TOEFL این است که آن ها بیش از حد استاندارد برای سوالات سخت زمان صرف می کنند و همین امر باعث بر هم خوردن روال عملکرد آن ها در تمامی بخش های این آزمون خواهد شد. شما باید حواس خود را جمع کنید که برای هر سوال و هر بخش از آزمون، میزان معین و مشخصی زمان صرف کنید و رعایت این سهمیه ی زمانی برای هر سوال و تخطی نکردن از این قانون، نقش بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت.

به عنوان بخشی از دروه ی آموزشی تافل TOEFL، ما به شما آموزش خواهیم داد که چقدر زمان باید به هر بخش از آزمون خود اختصاص دهید و چگونه زمان خود را مدیریت کنید تا مجبور نباشید برای گذراندن بخش آخر آزمون خود عجله کنید. ما به شما آموزش می دهیم که هر بخش چگونه به بخش های کوچک تری تقسیم شده است و چگونه به بهترین نحو از زمان خود استفاده کنید تا برای بخش نوشتاری Writing آزمون تافل خود زمان به اندازه کافی داشته باشید. استراتژی های مدیریت زمانی که شما در طی این دوره ی آموزشی می آموزید بدون شک یکی از مهم ترین مسائل در موفقیت شما در آزمون تافل TOEFL خواهد بود. نمره ی تافل شما با دانستن این تکنیک ها بدون شک پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

پس هر جا که مشغول به آمادگی برای آزمون تافل هستید به خاطر داشته باشید که مدرس شما آموزش های لازم در  رابطه با مدیریت زمان و تکنیک های لازم برای رسیدن به کارایی لازم در این آزمون را در اختیارتان قرار می دهد.

یک یادداشت بردار حرفه ای شوید!

شما برای موفقیت در آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT نیاز به یادداشت برداری خواهید داشت. آن هم نه یادداشت برداری معمولی! یادداشت برداری سریع و حرفه ای! یادداشت بردای در آزمون تافل مجاز است چرا که شما به همین مهارت در سطوح دانشگاهی و آکادمیک نیز نیاز پیدا خواهید کرد. شما در طول دوره ی آمادگی خود برای آزمون تافل به منظور تقویت مهارت یادداشت برداری خود به اندازه ی کافی تمرین یادداشت برداری خواهید داشت و در طی این تمرین ها نیز آموزش می بینید که موضوعات مهم و قابل یادداشت برداری را متوجه شوید و بتوانید جزئیات کاربردی و حیاتی را از لابه لای هر آنچه می شنوید تشخیص دهید و یادداشت کنید.

یک تمرین خیلی راحت و ارزان برای تقویت مهارت یادداشت برداری که ما به شما پیشنهاد می کنیم این است که در خلال گوش دادن به اخبار انگلیسی، خواندن وب سایت ها، دیدن فیلم ها یا سریال ها و هر آنچه به انگلیسی می خوانید یا می شنوید، یک تکه کاغذ در کنار خود داشته باشید و به سرعت مهم ترین و حیاتی ترین مواردی که می شنوید را به روی کاغذ بیاورید. حتی می توانید برای صرفه جویی در زمان، علائم اختصاری مخصوص خود را برای کلمات یا عبارات پرکاربرد در متنی که می خوانید یا آنچه می شنوید به وجود آورید.

به همه ی سوالات پاسخ دهید!

هرگز جای پاسخ هیچ سوالی را خالی نگذارید. با حذف گزینه هایی که می دانید اشتباه هستند شروع کنید و یک حدس با حساب و کتاب بزنید. یک حدس آکادمیک و تحصیل کرده بزنید. حتی در بدترین حالت و در شرایطی که نمی توانید پاسخ نادرست را در سوال تشخیص دهید، باز هم ۲۵ درصد شانس رسیدن به پاسخ درست را دارید.

رمز و رازهایی برای بخش خواندن Reading آزمون تافل TOEFL

– واژگان اصلی و آکادمیک زبان انگلیسی را بیاموزید. خوشبختانه سامانه آموزش انگلیسی سام – آی سامیت دات کام – کار را برای شما آسان کرده است. پس بهانه ای ندارید! از همین امروز به صورت جدی در یکی از دوره های آموزش واژگان انگلیسی سام به صورت الکترونیکی عضو شوید و هر روز به دایره ی واژگان انگلیسی خود بیافزایید.

– سعی کنید متون انگلیسی را بدون کمک گرفتن از دیکشنری یا همان واژه نامه بخوانید. این تمرین به شما کمک می کند که فهم خود از متون انگلیسی را بدون نیاز به دانستن معنی تک تک کلمات آن متن تقویت کنید.

– روی بخش هایی از متن تمرکز کنید که به سوالات مطرح شده درباره آن متن ارتباط دارند. متن را خیلی سریع بخوانید، سوالات را بخوانید، و دوباره بروید سراغ متن و برای یافتن جزئیات بیشتر و بخش های مرتبط با سوالات، متن را کمی دقیق تر بخوانید. نیازی نیست که متن را لغت به لغت بخوانید. وقت برای این کار را ندارید! این یک آزمون است. بعدا پس از آزمون هر چقدر دوست داشتید برای خواندن متن مورد علاقه تان زمان صرف کنید اما در روز آزمون نخواندن کامل متن جز یکی از استراتژی های شما برای موفقیت محسوب می شود.

– روال سوالات مطرح شده برای بخش خواندن Reading معمولا به این صورت است که یک سوال درباره ایده اصلی که متن حول آن نوشته است مطرح می شود. حداقل دو سوال واژگان در رابطه با متن پیش روی تان را پاسخ خواهید داد. همچنین چند سوال درباره ی جزئیات و رابطه ی بین دو جمله، جریان، واقعه یا شخص را باید پاسخ دهید.

– باز هم یادآوری می کنیم. شما آنقدر زمان ندارید که متن را دوباره به صورت کلمه به کلمه بخوانید. حواستان به زمان بندی و داشتن زمان کافی برای بخش نوشتاری Writing باشد.

رمز و رازهایی برای موفقیت در آزمون کلامی Speaking آزمون تافل TOEFL

– با این که صحبت کردن دائم و بدون وقفه در تمامی زمان اختصاص شده به این بخش کار بدی نیست، بعضی وقت ها هم بد نیست که قبل از دادن پاسخ تان، یکی دو ثانیه هم تامل کنید. به گوش کسی که قرار است به شما نمره دهد کمی هم استراحت دهید بد نیست. مثل ربات نباشید. طبیعی و با اعتماد به نفس صحبت کنید. شمرده، واضح و رسا.

– درباره هر آنچه صحبت کردید، در پایان با یک جمله ی نتیجه گیری ساده هر آنچه گفته اید را خلاصه کنید.

– سعی کنید از واژگانی استفاده کنید که در تلفظ آن ها مشکلی ندارید. به خاطر داشته باشید که برای تلفظ غلط لغات از شما امتیاز کسر خواهد شد.

– از واژگان یا اصطلاحاتی که معنی و یا کاربرد آن ها به خوبی نمی دانید استفاده نکنید چرا که استفاده ی نابجا از واژگان یا عبارات برای شما نمره منفی در پی خواهد داشت.

رمز و رازهایی برای عملکرد عالی در بخش نوشتاری Writing آزمون تافل TOEFL

– عباراتی و ترکیبات گرامری خوبی را که در تمرین های خود در طی دوره آموزشی تان یاد می گیرید را به خاطر بسپارید و سعی کنید از همان عبارات یا ترکیب ها در آزمون خود استفاده کنید.

– نوشته ی خود را ساده و واضح بنویسید.

– از واژگان، ترکیبات گرامری و علائم نگارشی که از کاربرد آن ها مطمئن هستید استفاده کنید.

– قبل نوشتن متن خود، حتما برنامه ریزی برای مدیریت زمان خود داشته باشید. همین برنامه ریزی در ابتدای بخش نوشتاری Writing آزمون تافل TOEFL در نهایت زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می کند.

– در حین دوره ی آمادگی شما برای بخش نوشتاری Writing تافل، با مدل و فُرمَت نوشتاری که با آن احساس راحتی می کنید بنویسید و سعی کنید در روز آزمون هم از همان مدل نوشتاری استفاده کنید.

– سعی کنید برای هر مبحثی که مطرح می کنید به تعداد کافی و شاید بیشتر از کافی، مثال بیاورید.

– زمان خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در انتها وقت کافی برای دوره کردن و دوباره خواندن نوشته ی خود را داشته باشید.

هر چهار مهارت ارتباطی خود را قوی کنید!

عملکرد مناسب در هر چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی (مهارت خواندن Reading، مهارت نوشتاری Writing، مهارت کلامی Speaking و مهارت شنیداری Listening) از اهمیت فراوانی برخوردار است. در دوره های تخصصی آمادگی برای آزمون تافل TOEFL سام، ما دقیقا مشخص می کنیم که شما دقیقا در کدام حوزه ها نیاز به تمرین و کمک بیشتری دارید. شاید مهارت های خواندن Reading، نوشتاری Writing و شنیداری Listening شما آماده باشند اما مهارت کلامی Speaking شما نیاز به تقویت و تمرین داشته باشد. اگر عملکرد شما حتی در یکی از بخش های آزمون تافل TOEFL خیلی ضعیف باشد، باید دوباره برای این آزمون آمادگی پیدا کنید و مجددا در آن شرکت کنید. این طور نیست که فکر کنید می توانید فقط همان قسمتی را که در آن عملکرد خوبی نداشته اید را مجددا امتحان دهید. باید دوباره کل آزمون را اول تا آخر بنشینید و پاسخ های درست بدهید تا ضعف خود را در آزمون قبلی در همان قسمت جبران کنید.

قبل از ثبت نام، مطمئن شوید که آمادگی کامل برای عملکرد مناسب در تمامی بخش ها را دارید.

لباس راحت بپوشید

باید سعی کنید که در روز آزمون تافل TOEFL خود لباس های مناسب و راحت بپوشید برای این که شما از قبل نمی دانید که سالن یا مکان آزمون تان چه شرایطی دارد. ممکن است آنجا سرد یا گرم باشد. لباس دلخواه تان را بپوشید. آن وسیله یا چیزی که به شما احساس خوبی می دهد را همراه خود داشته باشید. آن وسیله می تواند یک عروسک کوچک، انگشتر یا گردنبد باشد. وقتی که احساس خوبی و دارید و راحت هستید، مطمئنا عملکرد بهتری در آزمون خواهید داشت.

قبل از آزمون حتما چیزی بخورید تا احساس گرسنگی نکنید

شما اجازه ی آوردن هیچ گونه خوراکی یا نوشیدنی به جلسه امتحان را ندارید.  قبل از آزمون حتما یک وعده ی خوراکی سبک میل کنید چرا که نشستن برای یک امتحان ۴ ساعته آن هم بدون هیچ گونه خوردن یا آشامیدن کار سختی است. سعی کنید قبل از آزمون تان از قهوه یا موادی که حاوی کافئین هستند استفاده نکنید چرا که در برخی اوقات این ماده باعث افزایش استرس و نگرانی شده و از میزان تمرکز شما می کاهد. از مصرف زیاد شکر یا مواد خیلی شیرین درست قبل از آزمون تان خودداری کنید و در آخر این که حتما قبل از آزمون آب به اندازه کافی بنوشید که احساس تشنگی نکنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.