سریعترین راه آموزش زبان انگلیسی

سریعترین راه آموزش زبان انگلیسی

هدف: نخست باید دانست برای چه هدفی قصد دارید انگلیسی بیاموزید. آیا صحبت کردن برایتان مهم است یا خواندن و فهمیدن متن. یک توصیه راهگشا برایتان دارم سعی کنید.

مکالمه حفظ کنید: در اگر در ابتدای راه هستید یک کتاب مکالمه خوب انتخاب کنید و دیالوگ های آن را حفظ کنید و با دوستان از حفط این مکالمه را تمرین کنید. بعد از مدتی پا را از حفظ بیرون بگزارید و با لغات خودتان آن متن را به دوستتان توضیح دهید و یا آنرا خلاصه کنید. همه چیز گرامر نیست. در ابتدای راه دنیایی از گرامرهای سنگین را در ذهنتان بدون اینکه مورد استفاده قرار دهید انباشته نکنید. اندک اندک به هر بخشی که نیاز پیدا کردید همان بخش را بیاموزید و در صحبتتان از آن استفاده کنید.

هیچگاه صرفاً به حفظ لغات نپردازید: حفظ لغت های انگلیسی کاری دشوار و بسیار فرار می باشد. سعی کنید در داخل متون، لغت ها را به خاطر بسپارید. در این صورت لغات ماندگاری بیشتری در ذهن شما خواهد داشت.

داستانهای ساده شده را بخوانید و هر سطحی که برای شما مناسب است انتخاب نمایید، خواندن داستان مناسب و در حفظ لغات در متن بسیار کمک می کند.

یک روش جدید: من از این روش استفاده کرده ام بسیار مفید بوده است.

 لغات مشکل را با تلفظ صحیح در یک دفترچه بنویسید(Writing)

 و سپس در یک نوار، هم لغات و هم ترجمه ی آنها را بخوانید(Reading)

 و همان کلمات را گوش کنید.(Listening)

 استفاده از این سه روش بسیار به شما کمک خواهد کرد.من با این روش هزاران لغت تافل را در عرض چند روز حفظ کردم بسیار اعجاب انگیز بود. در این روش هم می نویسید هم می خوانید و هم گوش می دهید.

خوب گوش دهید: برای اینکه بتوانید صحبت کنید باید خوب گوش کنید و اگر می خواهید خوب بنویسید باید نگاه کنید و هجی کلمات را به خاطر بسپارید. این یک اصل می باشد. بگذارید تجربه خودم را برایتان بگویم. در ادامه و تکمیل زبان آموزی من متنهای کوتاه از سی ان ان را گوش می دادم و حفظ می کردم و با تمرین آن تکه را سریع تر از نوار از حفظ ترار می کردم. این کار موجب می شد تا من اخبار انگلیسی را به راحتی متوجه بشوم.

همبحث: با یک دوست خوب و همراه شفیق، گام های دشوار آسان می شود و طی مسیر برای انسان شیرین می گردد مخصوصا هنگام آموختن زبان انگلیسی. من در مسیر زبان آموزی دوستی پیدا کردم که هم سطح خودم، قصد زبان آموزی داشت با هم متن ها را حفظ می کردیم و آنها را از حفظ برای هم می خواندیم و گاهی پراگراف به پراگراف برای هم تشریح می کردیم یا خلاصه می کردیم به سرعت دیدم که جز بهترین دانش آموختگان شدم.

هر روز در گیر زبان انگلیسی باشید: هر روز زبان کار کنید. هفته ای یک جلسه آنهم برای کسی در ابتدای راه قرار دارد بی فاییده است. هر روز ، به مدت چند ماه، انگلیسی کار کنید تا وقتی که دز مسیر واقعی یاد گیری نیفتاده اید. این میزان وقت را کم نکنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.