چرا داشتن مدرک تافل در انگلیسی حیاتی است

چرا داشتن مدرک تافل در انگلیسی حیاتی است

چرا داشتن مدرک تافل در انگلیسی حیاتی است؟
TOEFL – Test of English as a Foreign Language

پس شما هم دوست دارید که برای تحصیلات به خارج از کشور بروید و در یک کشور انگلیسی زبان ادامه ی تحصیل دهید و به تمام رویاهایتان برسید!  و یا مثلا دوست دارید که همین جا در ایران عزیزمان، تخصص خود را بالا ببرید و با داشتن مدرک تافل و سطح بالایی از مهارت های انگلیسی، خود را به خوبی مطرح کنید و پله های پیشرفت خود را محکم تر از قبل کنید. همچنان که مشغول تصمیم گیری درباره ی شغل مورد علاقه ی خود و یا رشته ی تحصیلی مورد علاقه تان و همچنین دانشگاهی که دوست دارید در آن تحصیل کنید هستید، در کنار این موارد می بایست تصمیم بگیرید که کدام مدرک در زبان انگلیسی می تواند شما را برای دستیابی به اهداف تان یاری کند.

طبق اخباری که از بیشتر متقاضیان کار یا مهاجرت تحصیلی در سراسر دنیا شنیده می شود، آزمون تافل و نمره ای که در آن کسب می کنید می تواند یکی از معتبرترین معیارهای ورود به هر مرکز آموزشی یا کاری در دنیا باشد. تنها با همین توصیف کوتاه می توان فهمید که آزمون تافل TOEFL در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است و همین که اکثر مراکز آموزشی بین المللی این آزمون را معیار معتبری برای متقاضیان خود در نظر می گیرند نشان از اهمیت و اعتبار جهانی این آزمون دارد. اینجا بیشتر تاکید بر بخش آموزش و دانشگاهی خواهد بود اما بدانید که بدون شک تمامی این موارد برای بالابردن امکان و شرایط استخدام در بهترین موقعیت های شغلی نیز دخیل خواهند بود. در زیر می توانید دلایل بیشتری از از اهمیت آزمون تافل را مطالعه کنید که مطمئنا می تواند شما را در تصمیم برای گرفتن مدرک تافل برای مهاجرت یا بالا بردن تخصص کاری تان مصمم تر کند.

پذیرش گسترده
بیش از ۸۵۰۰ دانشگاه، کالج و مرکز آموزشی در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا نمره ی آزمون تافل را به عنوان معتبرترین و صحیح ترین معیار سنجش دانش زبان انگلیسی هر فرد در دنیا می دانند. این بدین معناست که نمره ی تافل شما، شما را قادر خواهد ساخت که بتوانید امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را پیدا کنید و دیگر نیاز به تاکید نیست که داشتن مهارت های بالا در زبان انگلیسی برای پذیرش در هر دانشگاهی در دنیا الزامیست. جدا از این، کدام کارفرما و یا رییسی هست که شخصی را با توانمندی های بالا نخواهد؟ کدام شخصی است که داشتن مدرک تافل را یک امتیاز تلقی نکند؟

ارزیابی و سنجش دقیق
یکی از دلایلی که نمره ی آزمون تافل، از طرف مسئولین پذیرش دانشگاهی و مراکز آموزشی در دنیا با رضایت تمام پذیرفته می شود این است که همه می دانند تافل از نظر دقت در سنجش مهارت های مختلف هر شخص در زبان انگلیسی از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است. پس از سال ها تحقیق و بررسی نتایج این آزمون در سراسر دنیا، ثابت شده است که طراحی آزمون تافل علمی و عملی است و همچنین ثابت شده است که عملکرد مناسب در این آزمون تاثیر بسزایی در تحت تاثر قرار دادن مسئولین پذیرش در هر دانشگاه یا مرکز آموزشی دارد چرا که آن ها با استفاده از نحوه ی عملکرد شما در آزمون TOEFL به میزان مهارت های شما در زبان انگلیسی پی می برند. این قضیه برای تمامی متقاضیان کار و علاقه مندان به پیشرفت شغلی نیز صادق است.

سهولت در دسترسی
شما می توانید مرکز آزمون تافل خود را با توجه به منطقه ی جغرافیایی که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم شما می توانید مرکز آزمون تافل خود را از یک لیست ۴۵۰۰ خطی از مراکز مجاز آزمون تافل در ۱۶۵ کشور دنیا انتخاب کنید. از آنجایی که تمامی مراحل آزمون، تنها ظرف یک روز تکمیل می شوند و نمره ی شما در همان روز مشخص می شود، دیگر نیازی به مراجعه ی دوباره یا سه باره برای انجام سایر مراحل آزمون نمی باشد و این مسئله می تواند کمک فراوانی به هزینه های شما چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی بکند (بر خلاف آزمون آیلتس که در دو الی سه مرحله برگزار می شود). به علاوه، آزمون تافل حدود ۳۰ الی ۴۰ بار در سال برگزار می شود که همین قضیه احتمال قبولی در آن را به صورت چشمگیری بالا می برد. حتی اگر از نظر برنامه ی زمانی در زندگی تان در فشار باشید و وقت کافی برای  شرکت در آزمون تافل را پیدا نکنید، فرصت های فراوانی برای شرکت در این آزمون خواهید داشت.

منابع و ابزار وسیع و مناسب برای آمادگی حضور در آزمون
برعکس سایر آزمون های موجود در زبان انگلیسی، شما به منبع عظیمی از منابع آمادگی برای آزمون تافل دسترسی خواهید داشت. این منابع شامل سوالات اصلی آزمون های تافل در آزمون های سال های قبل خواهند بود که فضای واقعی آزمون تافل را می توانند به خوبی برای شما بازسازی کنند و از نظر آموزشی، ارزش بسیار بالایی برای بالا بردن سطح آمادگی شما در آزمون TOEFL خواهند داشت. تجربه نشان داده است که مطالعه ی این منابع می تواند اثر صد در صد مثبتی در روند آماده سازی شما برای حضور در آزمون تافل داشته باشد چرا که تمرین با سوالات واقعی امتحان تافل، تاثیر بسزایی در بالا بردن آمادگی و اعتماد به نفس شما برای حضور در این آزمون خواهد داشت.

ساختار کاملا استانداردسازی شده
آزمون TOEFL به چهار قسمت تقسیم شده است: بخش خواندن، بخش شنیداری، بخش مکالمه و بخش نوشتاری. ابن چهار مهارت دقیقا مهارت هایی هستند که شما برای تسلط به هر زبانی در دنیا به آن ها نیاز خواهید داشت. همچنین این مهارت ها برای دریافت مجوز حضور در دانشگاه ها و یا هر مرکز آموزشی و آکادمیک در دنیا مورد نیاز شما خواهند بود. در نتیجه، گرفتن یک نمره ی خوب در آزمون تافل TOEFL نشان دهنده ی سطح بالای توانایی شما در چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی خواهد بود و فراهم کننده ی شرایط موفقیت شما در محیط های کلاسی و آکادمیک و همچنین محیط های کاری است.

سنجش عادلانه در آزمون تافل
برخلاف سایر آزمون های انگلیسی، در آزمون تافل از معیارهای مختلفی برای برآورد میزان مهارت های شما در زبان انگلیسی استفاده می شود. به خصوص در قسمت آزمون مکالمه ی تافل، این معیارهای سنجش به شدت به کمک شما خواهند آمد. برای بخش مکالمه ای آزمون تافل، از آنجایی شما به صورت شخصی و مستقیم با فرد ممتحن ارتباط ندارید و شما افکار و نظرات خود را در مورد قضیه ای خاص پشت میکروفن بیان می کنید، آرامش نسبتا خوبی خواهید داشت و درصد دست پاچه شدن شما خیلی کم خواهد بود. صدای شما توسط آن میکروفن ضبط شده و بعدا توسط سه تا شش متخصص از نهادهای سنجش آموزشی، ارزیابی و تعیین سطح می شود و به این صورت شما می توانید اطمینان داشته باشید که بهترین و عادلانه ترین حالت ممکن از تعیین سطح را داشته اید و هیچ نظر شخصی در آن دخیل نبوده است. پس هر نمره ای بگیرید، به خوبی می تواند نشان دهنده ی سطح انگلیسی شما باشد.

امیدوارم که پس از خواندن این متن، شناخت و دیدگاه شما نسبت به آزمون تافل بازتر شده باشد. حتی اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل در مراکز آموزشی خارج از کشور را ندارید، سنجش سطح انگلیسی تان در آزمون تافل به صورت رسمی و قانونی ایده ی خیلی خوبی خواهد بود چرا که ارائه ی مدرک تافل به تقریبا همه ی ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی می توانید تاثیر کاملا مثبتی در روند ترفیع و پیشرفت در کار و تخصص مربوط به شما باشد.

دوره ی واژگان تافل سام، طراحی شده توسط بهترین متخصصین آموزش زبان انگلیسی ایران، یک کمک کاملا مثبت، عملی و علمی به بالابردن سطح واژگان تافل شما محسوب می شود که در هیچ کجای دنیا در این سطح، ابعاد و امکانات صورت نپذیرفته است. با عضویت در این دوره ها، شروع به دریافت واژگان تافل و هم خانواده های آن ها به انضمام تعداد قابل توجهی مثال برای هر واژه خواهید کرد که در بالابردن سطح واژگان تافل شما چنان تاثیری خواهد داشت که هرگز با مطالعه ی شخصی و حتی با مطالعه ی هیچ منبع تافلی نمی توانستید بازدهی تا این سطح داشته باشید. هزینه ی بسیار پایین هر دوره، عدم نیاز به رفت و آمد، توانایی مدیریت ساعات و تعداد پیامک ها از طریق نرم افزار تحت وب سام، ارائه ی چندین هم خانواده برای هر واژه، یادگیری واژگان در مثال های مختلف و متعدد، امکان مطالعه ی دائمی و همچنین مطالعه ی پیامک های قبلی، عدم محدود بودن به زمان و مکان و همچنین امکان گرفتن مدرک معتبر دوره ی واژگان تافل از سام، چشم پوشی از دوره های فوق حرفه ای آموزش واژگان تافل TOEFL سام را غیرممکن می کند. تنها کافیست که بر روی تصویر زیر کلیک کنید تا به دنیای حرفه ای یادگیری انگلیسی قدم بگذارید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.