غلبه بر اضطراب یادگیری زبان

غلبه بر اضطراب یادگیری زبان

در این مقاله برخی از نکات را به شما ارائه می دهیم تا غلبه بر اضطراب یادگیری زبان را تجربه کنید. به برخی از تجربیات شخصی و نظرات کارشناسی در این باره توجه کنید.

چگونه غلبه بر اضطراب یادگیری زبان را انجام دهید.

۱- یادگیری زبان ربطی به هوش ندارد

وقتی نتوانستم از پس زبان روسی (و بعد از آن فرانسوی) بر بیایم احساس حماقت کردم. برای آن‌که خیلی ساده می‌شود خود را با آن‌چه انجام می‌دهیم و نه آن‌چه که هستیم تعریف کنیم. شروع به این فکر کردم که به اندازه‌ی کافی برای یادگیری یک زبان باهوش نیستم. این فکر البته اصلاً درست نیست. وقتی خودمان را قانع می‌کنیم که اصلاً نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم، دست از سخت تلاش کردن بر می‌داریم و شکست زودخنگام را می‌پذیریم. مگر آن‌که معلولیتی ذهنی داشته باشید که واقعاً توانایی شما را محدود می‌کند وگرنه هر کسی می‌تواند یک زبان خارجی را یاد بگیرد.

۲- به خودتان زمان بدهید

در هنگام یادگیری یک زبان جدید، زمان دوست شماست و اگر تلاش به عجله در آن کنید احتمالاً تجربه‌ی اضطراب را خواهید داشت. اگر کارفرما یا دانشگاهتان میزان زمان کمی را به شما داده است پس هدف‌های واقع‌گرایانه تنظیم کنید. هرچه قالب زمانی‌تان با آرامش‌تر باشد، استرس کمتری را احساس خواهید کرد.

۳- هر کسی بی‌عیب صحبت نمی‌کند!

اگر مایل هستید که یک کمال‌گرا باشید، تقلا کردن با زبان می‌تواند مشکل باشد. اگر خودتان را یافتید که چون می‌خواهید هر فعل به درستی صرف شده باشد یا ترتیب همه‌ی حروف اضافه درست باشد، گیر کرده‌اید ممکن است شروع به احساس استرس و اضطراب کنید. در هنگام یادگیری یک زبان باید این حقیقت را بپذیرید که هیچ‌کس نه حتی یک گویشور بومی زبان را بدون نقض صحبت می‌کند.

بر خلاف جریان سنتی یادگیری زبان حرکت کنید

ایلِین هورویتز در دهه‌ ۱۹۸۰ از اولین پروفسورهایی بود که اضطراب زبان خارجی را مطالعه و شناسایی کرد. وی در مقاله‌ی خود که در مجله‌ی زبان مدرن به چاپ رسید، پیشنهاد کرد زبان‌آموزانی که با اضطراب در تقلا هستند از کلاس‌های درس سنتی خارج شوند.

اجازه ندهید اضطراب شما را از لذت‌های یادگیری زبان باز دارد! آن‌چنان که هست تشخیصش بدهید و نگذارید که آن توانایی شما برای یادگیری را شناسایی کند و سپس به دنبال راه‌هایی برای غلبه بر ترس‌هایتان پیدا کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.