IELTS – بررسی بخشهای آزمون و تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک

IELTS - بررسی بخشهای آزمون و تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک

آزمون یا امتحان آیلتس چیست؟

واژه IELTS مخفف Internation English Language Testing System است که بمعنای سیستم بین المللی آزمون انگلیسی می‌باشد.
این آزمون که سطح زبان شرکت کنندگان را مشخص می نماید، آزمونی است برای ارزیابی دانش زبانی داوطلبانی که قصد تحصیل یا کار در محلی را دارند که زبان مورد استفاده در آنجا (دانشگاه، محل کار، شهر یا کشور مورد نظر برای مهاجرت و اقامت، و …) زبان انگلیسی میباشد. این آزمون از ۰ تا ۹ نمره بندی میشود که نحوه ی نمره بندی به شیوه ی میانگین چهار نمره می باشد که از چهار نوع توانایی که از آنها آزمون گرفته میشود بدست می آید.


enlightenedenlightenedenlightened

آموزش آیلتس در کانال تلگرام زبان انگلیسی

توجه: علاقمندان و داوطلبین میتوانند ضمن ملحق شدن به کانال تلگرام آموزش زبان «انگلیسی کاربردی» بصورت interactive یا تعاملی مهارتهای این آزمون (بویژه اسپیکینگ) را فرا گرفته و با ارسال صدا یا نوشته های خود، میزان آمادگی خود را برای این آزمون بسنجند.


چهار بخش آزمون IELTS چیست؟

چهار توانایی یا مهارت زبانی که از آنها آزمون گرفته میشود به شرح زیر است:

۱- Speaking یا آزمون مهارت گفتار انگلیسی:

این بخش شامل سه بخش است که آنها را در مطالب بعدی مفصل معرفی خواهیم نمود. این بخش از آزمون بطور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

۲- Listening یا آزمون مهارت شنیداری:

این بخش که اولین بخش از آزمون کتبی می باشد، شامل چهار قسمت بوده و بطور میانگین ۳۰ دقیقه زمان آزمون را به خود اختصاص می دهد. در این بخش شرکت کنندگان ضمن گوش دادن به چنذ قسمت صوتی به صورت همزمان به سؤالات پاسخ میدهند. مجموع سؤالات این بخش ۳۰ سؤال می باشد.

۳- Reading یا آزمون مهارت خواندن انگلیسی:

این بخش حدوداً ۴۵ دقیقه زمان میبرد. در این بخش شرکت کنندگان ضمن خواندن چند متن مختلف به سؤالات پاسخ می دهند که سرعت عمل شرکت کننده نقش بسیار مهمی را در این بخش ایفا می نماید.

۴- Writing یا آزمون مهارت نوشتاری انگلیسی:

این بخش به دو دسته تقسیم میگردد و مجموع زمان در نظر گرفته شده برای این بخش ۴۵ دقیقه می باشد. در این بخش شرکت کنندگان باید دو متن را ضمن توجه به اصول و نکات نگارش، در مورد موضوع و توضیحات ارائه شده بنویسند.


چگونه برای آزمون ثبت نام کنیم؟

در حال حاضر دانشگاه آزاد و مرکز آیلتس به عنوان دو مرکز اصلی این آزمون را برگزار می کنند. ثبت نام در این آزمون و پرداخت مبلغ آن که در حال حاضر حدود ۷ میلیون ریال است تنها به صورت آنلاین امکان پذیر می‌باشد.
پس از ثبت نام اولیه و دریافت اطلاعات ابتدایی، داوطلب ۴۸ ساعت برای پرداخت مهلت دارد. پس از انجام پرداخت و ارسال اطلاعات مربوطه نظیر کد پیگیری و … داوطلب نام کاربری و رمز عبوری را دریافت مینماید.
روز آزمون: این آزمون تقریباً در هر ماه دوبار انجام میشود و در هر بار حدود ۱۰۰ نفر میتوانند شرکت کنند. بعد از ثبت نام به شما دو تاریخ ارائه میگردد که یکی از آنها تاریخ آزمون شفاهی یا speaking و دیگری مربوط به آزمون کتبی است که سنجش سه مهارت دیگر را شامل میشود و داوطلب میبایست در روز و ساعت معین در محل آزمون حضور یابد.


آیا میتوان به نتیجه آزمون آیلتس اعتراض کرد؟

هر داوطلبی می تواند اعتراض و عدم رضایت خود نسبت به نتیجه ی اعلام شده ی آزمون را به مرکز مربوطه اعلام نماید. بر اساس مقررات آیلتس، شما باید اعتراض خود را ضمن تکمیل یک برگه اعتراض به فاصله شش هفته از تاریخ آزمون اعلام نمایید. بواسطه ی این برگه شما حق اعتراض برای هر یک از بخش ها یا مهارت هایی را که فکر میکنید در آن نمره ای کمتر از آنچه میبایست به شما تعلق گرفته خواهید داشت. شما میتوانید با پرداخت هزینه‌ی مجدد به نتیجه‌ی آزمون خود اعتراض نمایید که در صورت تأیید و درست بودن اعتراض شما، این مبلغ به شما عودت داده میشود. در غیر اینصورت هیچ بخشی از هزینه قابل استرداد نخواهد بود.


آیا میتوان کاملاً بر آزمون آیلتس فائق آمد و بهترین نمره را کسب نمود؟

این آزمون دقیق و دشوار بوده اما همچنان میتوان ضمن برخورداری از دانش کافی و کمی تمرین بر آن چیره شد. یکی از ملزومات کسب نمره مطلوب شناخت کامل از آزمون، ساختار و نوع سؤالات است که تأثیر بسزایی در سرعت عمل داوطلب خواهند داشت.
ضمن آشنایی با نوع، ساختار، تنوع احتمالی، زمان بندی‌ها، و سایر ویژگیهای سؤالات و دسته‌بندی‌های آنها، در‌می‌یابید که با هر سؤال با چه روشی برخورد نموده و دقت خود را به حد لازم بالا ببرید. این دانش اعتماد به نفس شما را تقویت نموده و شما را در استفاده از حداکثر توان و دانش زبانی‌تان یاری می‌نماید.
در مطالب بعدی وبسایت تمام گونه‌های سؤالات با توضیحات و تکنیک‌های پاسخ‌گویی بررسی خواهیم نمود.


تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک چیست؟

شرکت کننده بر حسب هدف و یا مدرک مورد نیاز خود، برای یکی از این دو نسخه یا مدل از آزمون امتحان IELTS آماده میگردد که و به سؤالات ارائه شده بر اساس یکی از این دوانتخاب پاسخ میدهد.

تفاوت کاربردی آزمون آیلتس General و آیلتس Academic:

آزمون آیلتس آکادمیک: داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دوره های معادل کارشناسی یا کارشناسی ارشد (undergraduate و یا postgraduage) را دارند، معمولاً نیازمند شرکت و کسب نمره ی مطلوب در آزمون آیلتس آکادمیک می باشند.

آزمون آیلتس جنرال یا عمومی: داوطلبانی که بمنظور ادامه تحصیل در مقاطع پایین تر یا شرکت در دوره های آموزشی متنوع و یا برای اهداف مربوط به مهاجرت و اقامت نیاز اخذ نمره مناسبی در این آزمون بین المللی را دارند، در آزمون آیلتس جنرال شرکت مینمایند.

تفاوت ساختاری آزمون آیلتس General و آیلتس Academic:

فرق این دو نوع آزمون در دو بخش reading و writing آنهاست:
– Reading:
آزمون Academic شامل ۳ متن می‌باشد ولی آزمون General تعداد متون بیشتری (حدوداً ۵ یا ۶) را شامل میگردد.
– Writing:
آزمون آکادمیک شامل یک گزارش نویسی و یک مقاله نویسی بوده ولی آزمون جنرال یک نامه نویسی و یک مقاله نویسی را شامل میگردد.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.