آموزش زمان حال کامل در انگلیسی

آموزش زمان حال کامل در انگلیسی

این زمان برای بیان عملی که در گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد ، به کار برده می شود .
فاعل   +    ( have  /  has )    +   قسمت سوم فعل      +        مفعول        +        ادامه جمله
مثال  :   I have studied English since 1990
طرز ساختن حال کامل : ماضی نقلی یا حال کامل هر فعل را با زمان حال ساده فعل ( have ) و برای سوم شخص مفرد ( has ) به همراه اسم مفعول فعل مورد نظر می سازند . I have visited
طرز منفی و سوالی کردن حال کامل : چون این زمان همیشه با افعال کمکی ( have ) و یا ( has ) برای سوم شخص مفرد همراه است لذا برای منفی کردن بعد از افعال کمکی کلمه ( not ) را گذاشته و برای سوالی کردن ( have / has ) را به اول جمله می آوریم . دقت کنید که در سوالی و منفی ، فعل اصلی به حالت ساده تبدیل نمی شود . مثال :  Have you eaten Lazania ? Q
I have not won the game . N
طریقه شناختن حال کامل ( سه طریق ) :
۱ – اگر عملی در گذشته در وقت نامعلومی انجام شده باشد حال کامل است یعنی اگر جمله ای قید زمان نداشته باشد ماضی نقلی است و اگر عملی در گذشته انجام شده و آن عمل یا اثرش تا به امروز وجود دارد از حال کامل استفاده می کنیم و یا برای بیان تجربیات از زمان حال کامل استفاده می شود .
مثال : I have been to Austria
۲ – اگر عملی در گذشته چند مرتبه تکرار شده باشد یعنی اگر در آخر جمله کلمه ( times مرتبه ها ) وجود داشته باشد فعل آن جمله ماضی نقلی است و همچنین است برای قیود this week  –  twice   –   this year
مثال :  I have seen that girl three times
I have worked hard this week
۳ – اگر قبل از زمان گذشته یکی از دو حرف اضافه since و یا for به کار رفته باشد فعل آن جمله ماضی نقلی است . فرق بین since و for در این است که since به مبدا زمان اشاره می کند و for به طول زمان .
مثال : The factory has been here since the 1970 s
We have lived in this apartment for 19 years
تذکر : کلمه since به معنی از ، همیشه قبل از یک قید زمان در گذشته می آید در حالیکه ever since  در آخر جمله بعد از فعل بیان می گردد . همچنین اگر بعد از since جمله ای به صورت گذشته نوشته شود ، در این صورت since حرف ربط خواهد شد .
She has worked in library since 1359
She saw his father in 1360 and has been happy ever since
کلمات already ( تاکنون ، قبلا ) ، still ( هنوز ) ، yet ( تا به حال ) ، up to now ( تا به حال ) ، so far ( تاکنون ) و recently ( اخیرا ) را می توان با این زمان به کار برد .حتما دقت کنید که کلمه for با یک ” طول مدت و دوره ” و کلمه since با یک ” مقطع زمانی ” به کار می رود . البته کلمات just , already , و yet هم از علائم مشخصه ماضی نقلی هستند .از already در جملات مثبت و از yet در جملات منفی و پرسشی استفاده می شود .
مثال : I have not done my homework yet
I have just eaten Hamberger for two times
I have already gone to Ski
قیود always ( همیشه ) و never ( هرگز ) و ever ( تاکنون ) را نیز با این زمان می توان به کار برد . محل آنها بین فعل اصلی و کمکی است .
بهترین فیلمی است که تاکنون دیده ام .                                                This is the best film I have ever seen


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.