یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری سریع زبان انگلیسی

افراد بسیاری را می شناسیم که سالها در مدارس به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند اما تنها چیزی که بعد از این همه سال یاد گرفته اند جملاتی در حد ” It is a pen ” و چیزهایی در همین حد است . یادگیری یک زبان جدید یکی از پر بارترین مهارتهایی است که در طول زندگی می توانیم کسب کنیم . اما چرا یادگیری این مهارت این قدر دشوار است ؟ اگر در مدارس زبان انگلیسی خوانده اید پس چرا هنوز از انجام یک مکالمه ساده ناتوان هستید ؟ مطمئنا نمی خواهید یادگیری انگلیسی را دوباره به همان روش غلط دوران مدرسه تجربه کنید . به این منظور در این مطلب می خواهم ۵ روش یادگیری سریع زبان انگلیسی را به شما معرفی کنم .

۱ – خودتان را در موقعیتی قرار دهید که ناچار به یادگیری زبان انگلیسی باشید .
اگر استفاده از مهارتهای زبان انگلیسی را به انتخاب خودمان واگذار کنند به احتمال زیاد رغبت چندانی به آن نشان نخواهیم داد . مغز ما به طور غریزی همواره به دنبال راحتی است و طبیعتا گزینه هایی را انتخاب می کند که به کمترین میزان تفکر نیاز دارند . یادگیری یک زبان جدید مثل هر مهارت دیگری نیازمند اراده ای قوی است . شما باید آگاهانه از پناهگاه امن خود خارج شده و هرگز اجازه بازگشت به نقطه اول را به خود ندهید . اغلب افراد تصور می کنند بهترین راه یادگیری یک زبان عبارت است از زندگی کردن در یک کشور خارجی زبان که البته چندان تصور درستی نیست . امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که دانستن زبان انگلیسی در زندگی هر فرد بسیار پر منفعت است . روش های متعددی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان یادگیری زبان انگلیسی اجباری نمود . مثلا تغییر زبان موبایل خود و یا رسانه اجتماعی دیگر به زبان انگلیسی .

۲ – الویت خود را بر روان صحبت کردن بگذارید نه دقیق صحبت کردن .
منظور از روان صحبت کردن این است که قادر باشیم به راحتی منظور خود را منتقل کنیم و منظور از دقیق صحبت کردن یعنی صحبت کردن دقیق بدون هیچ گونه اشتباه گرامری یا لغوی . باید بدانیم که هدف نهایی از یادگیری زبان انگلیسی روان صحبت کردن است نه دقیق صحبت کردن ! به خاطر بیاورید هنگامیکه زبان فارسی را یاد می گرفتید طبیعتا بسیاری از قواعد دستور زبان را رعایت نمی کردیم اما در عین حال می توانستیم منظورمان را به طور کامل برسانیم . زبان را نمی توان فقط از طریق کتاب یاد گرفت باید روی موضوعات کاربردی تمرکز کنید و به این طریق تا حد زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید .

۳ – به جای این که حجم زیادی از کلمات را با زحمت در مغز خود جا دهید می توانید از ” نرم افزار تکرار با فاصله ” استفاده کنید .
افرادی که یادگیری زبان را به صورت خودآموز شروع می کنند همواره وسوسه می شوند که تا می توانند به هر شکلی شده لغت یاد بگیرند . هر چند این روش در کوتاه مدت موثر است اما برای وارد کردن اطلاعات به حافظه بلند مدت چندان تاثیر گذار نیست . نرم افزار تکرار با فاصله ” SRS ” نوعی برنامه کامپیوتری است که شبیه مدل استفاده از فلش کارت است و روش موثرتر برای حفظ اطلاعات و انتقال آنها به حافظه بلند مدت . این فلش کارتها بر اساس الگوریتم های پیچیده ای طراحی شده اند که کارتها را با فاصله زمانی روی صفحه مانیتور نمایش می دهد . در این روش لغات ساده تر نسبت به لغات دشوارتر کمتر نمایش داده می شود و لذا کاربر این امکان را می یابد تا زمان بیشتری را برای مطالعه لغات دشوارتر اختصاص دهد . لغات دشوارتر آن قدر نمایش داده می شود تا کاربر به حد تسلط برسد . با استفاده از این نرم افزار علاوه بر صرفه جویی در زمان می توانید به طور رعد آسایی سرعت یادگیری خود را افزایش دهید .

۴ – یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید .
در هر سطحی از زبان هستید یک دوست پیدا کنید که او هم مثل شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هست . اوقاتی را برای با هم بودن برنامه ریزی کنید و پیشرفتهای خود را با هم به اشتراک گذارید و به تبادل معرفی سایت ها و منابع مفید آموزش زبان انگلیسی بپردازید .

۵ – از هر اشتباهی درس بگیرید و به خودتان جایزه بدهید .
آماده اشتباهات فراوان باشید . شما می توانید باهوش ترین فرد دنیا شوید اما اگر سماجت به خرج دهید و در لاک دفاعی خود فر روید فرصت های بی شماری را برای رشد کردن و پیشرفت از دست خواهید داد . به خاطر داشته باشید که اغلب انگلیسی زبانها به تلاش شما برای فراگیری بخش مهم فرهنگشان – یعنی زبان – احترام می گذارند . پس از هر اشتباه ولو جزئی خوشحال باشید چرا که نشانه تلاش صادقانه شماست .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.