مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

چه مدت زمانی طول می کشد تا زبان انگلیسی را یاد بگیریم ؟ وقتی در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی صحبت می کنیم ، این سوال مکرر به فکر خطور می کند . حقیقت این است که جواب دقیقی برای این سوال نمی توان یافت . این موضوع می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد . توصیه من به شما این است که شروع کنید . اصلا نگران این نباشید که از کجا شروع می کنید و وقتی را که الان اختصاص می دهید کم است . نگران روش آموزشی هم نباشید . فقط شروع کنید به یاد گرفتن ، خواندن ، شنیدن و برقراری ارتباط با این و آن . اولین قدم را بردارید همه چیز رفته رفته درست می شود . من خودم به شخصه خیلی از کارهای موفقیت آمیزی که در زندگی انجام دادم ، برنامه ریزی خاصی پشت سر آن نبوده است . فقط قدم در راه گذاشتم و سعی کردم که با تلاش خود به هدف خودم برسم .
اگر تصمیمی جدی برای یادگیری زبان انگلیسی گرفته اید ، بهتر است که همین الان با همه آن را در میان بگذارید . در شبکه اجتماعی به همه بگویید . به دوستان و آشنایان هم بگویید . اگر این کار را بکنید ، حس می کنید که واقعا باید شروع کنید و انگیزه شما بیشتر و بیشتر می شود . تغییر در روش آموزش زبان انگلیسی هم بسیار مهم است . برای همین هست که هیچ روش آموزش بهینه مطلقی وجود ندارد . هر روشی که امتحان کردید و برای شما خسته کننده بود ، آن را تغییر بدهید و بروید سراغ روشهای دیگر .
از نظر من ، تسلط به زبان انگلیسی در کوتاه مدت ، تنها زمانی مقدور است که ساک خودتان را جمع کرده و به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید . یا اینکه دل از همه چیز بکنید و از ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۱۰ الی ۱۵ ساعت آن را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید . این موقعیت ها را اصطلاحا غوطه ور شدن می نامند . هیچ کس نمی تواند قدرت بالای یادگیری زبان انگلیسی ، با قرار گرفتن در این موقعیت ها را انکار کند .
من نمی خواهم به شما دروغ بگویم که رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی در مدت سه ماه شدنی است . زیرا اگر شما این چنین انتظاراتی را از تلاش خود برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید ؛ وقتی که این زمان بیشتر طول بکشد ، بسیار ناامید می شوید . اگر بخواهیم واقع گرا باشیم ، رسیدن به تسلط در زبان انگلیسی ، در حالت عادی چندین سال ممکن است به طول بینجامد .
انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است . اگر علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشید هیچ چیزی به شما اضافه نمی گردد حتی اگر سالهای متمادی در حال خواندن زبان انگلیسی باشید . گذر زمان هم برای یادگیری زبان انگلیسی الزامی است . ذهن شما برای تحلیل زبان انگلیسی و خو گرفتن با عادت های جدید به زمان نیاز دارد . برای یادگیری زبان انگلیسی قدری صبور باشید . بگذارید این طور به شما بگویم ، اگر دو نفر در حال یادگیری زبان انگلیسی باشند ، اولی به مدت سه سال روزی یک ساعت و دومی به مدت سه ماه روزی دوازده ساعت زبان انگلیسی بخواند ، پیشرفتی که نفر اول در یادگیری زبان انگلیسی داشته است پس از سال سوم بسیار بیشتر از پیشرفت نفر دوم خواهد بود .
اما خبر خوش برای تازه کارها این است که شما پیشرفت قابل ملاحظه ای را در مراحل آغازین یادگیری زبان انگلیسی مشاهده می کنید . این خود می تواند انگیزه شما را برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی بیشتر کند . شما تعیین می کنید که مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی چه قدر است . بزرگترین عامل در سرعت یادگیری زبان انگلیسی خودتان هستید . به هر حال می شود که یک یا دو ماه با شدت بسیار زیادی زبان انگلیسی بخوانید . از آزمون آیلتس یا تافل سربلند بیرون بیایید . اما آیا هدف از یادگیری زبان انگلیسی تنها در موفقیت در امتحانات خلاصه می شود . به نظرم به جای اینکه خودتان را در این شرایط قرار دهید هر چه زودتر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید . زیرا هر چه زودتر این کار را شروع کنید ، زودتر به زبان انگلیسی مسلط می شوید .

آیا شما تجربه خوبی در یادگیری زبان انگلیسی داشته اید ؟ تجربه خودتان را با دیگران تقسیم کنید .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.